روايات

رواية جوهرة الاسد الفصل الخامس عشر 15 بقلم شروق خالد

رواية جوهرة الاسد الفصل الخامس عشر 15 بقلم شروق خالد

رواية جوهرة الاسد البارت الخامس عشر

رواية جوهرة الاسد الجزء الخامس عشر

جوهرة الاسد

رواية جوهرة الاسد الحلقة الخامسة عشر

اسد…سلا بينا الأجرات كلها تمام
زينب…وهي تبكي هي جني ما فقتشى
اسد..ينظر للفراف ختي لة قاقت مش هجيها كفايا كل اللي مرت بيه ثم ينظر الي زينب كفايا اوي كده علي جني يلا بينا نحنا
زينب .تخرج مع لسد لتوديع حسين لمسواه الخير
عند..جني ..تقوم وتصرخ بعلو صوتها ساااااااره
الممرضه تجري عليها وتحاول تهديده وتعطيىليها حقنه مهدا وتتطل علي اسد
عند.سلره
تجلس علي الارض وتنظر الي السقف وعيونها كلها دموع وتتذكر اعمللها في اختها
فلاش باك
ساره…وهي تصرخ علي جني وتجلس علي السرير
امتي يا جني الكلب تعالي هنا
تاتي اليها جني ايه
ساره وهي تمسك الهدوم وترميها عليها دي مش عايز تتغسل ولا انا اللي هغسلها
جني…ببماء بس اما مش خدامه اما اختك اخترميني شويه

 

ساره…تصرخ فيها لا مش اختي انتي سامعه وتضربها بلقلم يلا غوري اغسليهم
جني..انزل علي الارض وتمسك الملابس وتنظر الي ساره وعنيها كلها دموع وتدعي ليها ربنا يهديكي وينور طريقك
عود من الفلاش بالك
ساره..ربنا خد حقك سمحيني يا اختي ويغم عليها
احد الشباب وهم يجلسون في الخارج نتصل علي المعلم ولا نسبها ونمشي احسن
الاخر….بصراحه نمشي و ونسبها هي ونصيبها يا تعيش يا يدخل حيوان ويكلها ويركبو السياره ويمشو
عند.زينب
تعود زينب الي البيت
اسد..تعالي معايا ما ينفعش تقعدي هنا لوحدك لغايت ما نعرف ساره رحت فين
زينب..ببكاء مقدش يا ابني اسيب بيتي وافرض بني جات وما لاقتنيش
لا روح انت وسيبني
اسد…تمام بعد اذنك ولو اختجتي اي حاجه رني عليا وتلاقيني جمبك
زينب..ربنا ينور طريقك ويحبب فيك خلقه يا ابني
اسد…ينزل ويفتح باب السياره ويركب ويلاقي التلفون بيران
اسد..يمسك التلفون ويرد بسرعه الو حصل حاحه
الممرضه…اسد باشا انا ليه اكتير من ساعه بتصلي بيك

 

اسد..جني حصل ليها ايه اخلصي
الممرضه..بفرحه قي كويسه وفاقت
اسد …يغلف السكه ويخرج بلسياره وفي اقل من 10دقيف بقي بتحب العماره ينزل بسرعه ويطلع علي السلم ويفتح الباب ويدخل بسرعه علي غرفه جني ويلاقي جنه تنظر في نقطه معينه
اسد..يجري ويضمها بخوف وفرحه وشوق
الممرضه ..تنظر اليه وتبتسم وتطلع من الاوضه
اسد..يخرج من خضنها ويمسك وشها بيده اخير يا جوهرتي اخيران
جني…انا عايز ماما
اسد..عيوني ليكي انتي بس امراي
…………..
بعد. مرور شهر
جني..يعني ايه يا اسد
اسد…ذي ما سمعتي مش هروح هناك وده اخري كلام عندي
جني…تترمي في خضنه علي شان خاطري انا ماما جميله عايزنا نكون جمبها وانت ليه معترض
اسد…يا سلام ما ليث هناك
جني…وانا قولتك اني مش بحبه انا بحبك انتي عايز ايه تاني

 

اسد…بغتراض لا يعني لا مش هنمشي من هنا وكب جمعه بنروح هناك وكلام لغايه هنا ومش عايز تمام ويلا علي النوم علي شان المونه
جني…يووووه وتطلع علي السرير وانا قول هروح وانت حر ها وتمسك البطنيه وترميها علي نفسها وتنام
في.الصباخ
يدق الباب
اسد..استني انتي انا اللي هفتح
يفتح اسد الباب ويلاقي أمه وابوه في وشه
اسد .اهلا بيك يا قلبي اتفضلوا
منصور…اسد ابني مش هتروح البيت
اسد…بابا انا
منصور..بسرعه حبيبي انا عارف اني غلط لمه جوزك كن لورين بس اهو انتي مبسوطه مع جني ارجع
جميله .اسد …انا عارفه بموضوع ليث هو قلي وسبلك الجواب ده
اسد…ايه
الاب..هو سافر امبارح هلي أمريكا وقال مش هيرجع تاني
اسد..يمسك الجواب ويفتحه
ليث…اسد اخويا وحبيبي انا عارف اني غلطانه في كل حاجه بس بتمني منك انك تسمحني وترجع البيت انا سافرت ونش هرجع تاني اخوك وابنك ليث

 

اسد…يبكي علي فرق اخوه
ويدخل لي جني ويطلب منها تحضر الشنط
جني..بفرحه بجد يا اسدي
اسد..بجد يا جوهره الاسد
جميله تدخل البيت وهي ممسكه بيد جني
منصور..نورتي بيتك يا بنتي
جني…منور بصاحبه يا عمي
منصور…بلاش عمي دي خليها بابا ولا انتي لسه زعلانه مني
جني..تدمع عنيها لا اخلي بابا في الدنيا
منصور…يفتح يده ليها
جني..تذهب اليه وفجأه تلاقي نفسها مرفوعه من علي الارض
جتي.. نزلني عايز احضنك بابا حبيبي
اسد…وهو يطلع السلم معلش يا حاج هي ما تعرفش اني بغير كنك
❤️❤️
شروق خالد
آلكہآتہبہهہ شہرؤقہ
تمت ….
❤️❤️

لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية جوهرة الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *