روايات

رواية الجواز مرفوض الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية الجواز مرفوض الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية الجواز مرفوض البارت الخامس

رواية الجواز مرفوض الجزء الخامس

رواية الجواز مرفوض الحلقة الخامسة

وفي الوقت ده عثمان قام وقف وقال
عثمان
مين منار انتي تبقي مرات احمد وطبعا الكل
أنصدم وحماتي قالت
حماتي
وانت تعرفها منين يا عثمان ومالك شكلك عمل
ليه كده ، وانا كنت وافقه مرعوبه ومش عارفه
هو ناوي يقول اي وبعدها قال
عثمان
مافيش كنت اعرفها من الشركه اللي كنت
شغال فيها ازيك يا منار عامله اي وانا قولت
منار
بعد اذنكم انا تعبانه اوي ولازم ادخل اريح
وامل في الوقت ده كانت قاعده ساكته
وبعدها روحت البيت هي وعثمان
عثمان

 

 

 

اي مالك شكلك عامل ليه كده من ساعت
من نزلنا من عند خالتك وانتي ساكته مش
بتتكلمي
امل
بيقولوا ان انا ذاكرتي قويه اوي وعمري ما
بنسا مش دي البنت اللي انت قولت انك
لقيتها واقعه وهو ارتبك بالكلام وقال
عثمان
أنا أنا اصل والله يا امل مش عارف اقولك
اي او الكلام اللي أنا قولته ينفع اقولوا
ليكي ولا لا
امل
قول يا عثمان فيه اي
عثمان.
اصل يوم ما لقيتها واقعه الدكتور قال إنها
حامل وبعدين مش عارف ازاي اتجوزت ابن
خالك بعد المصيبه اللي كانت عاملها
امل

 

 

وانت عرفت منين أنها عامله مصيبه ما يمكن
كانت متجوزه وبعدين أطلقت هو أنا قولتك
انها كانت أول مره تتجوز وهو في الوقت ده
اتعصب وقال
عثمان
هو فيه اي هو تحقيق ياستي الدكتور
لما قال ليها أنها حامل راحت فضلت تعيط
وبعدين انا مالي بقي انتو حرين فيه بعض
وبعدها سابها ومشي ، وهي كانت
عامله تفكر وفي شقتي حماتي دخلت
وقالت
حماتي
هو فيه اي تعرفي عثمان منين الواد
ده مش محترم وانا عارفه وشكله كده
إن كان فيه حاجه
منار
حاجه اي بقولك اي أنا رديت اتجوز ابنك
علشان خاطر انتي قولتي أنه بيحبني
انما والله انا ممكن اسيب البيت وامشي
حماتي

 

 

 

هههههههههههه وهتروحي فين بقي مانا
عرفت انك بعتي شقتك ومعرفش انتي وديني
الفلوس فين
منار
حاجه مش بتاعتك بس انا خلاص تعبت
في حياتي ومش هقدر اتحمل تاني
اي اسلوب وحش من حد
حماتي
بس كده والله لاخلي تعتزري علي الكلام
ده بس لما اتاكد الاول يا منار من عثمان
هو يعرفك منين ، وبعدها خرجت وانا
فضلت قاعده علي السرير
عامله اعيط بعدين لقيت ايد بتطبطب عليا وكان احمد وقالي
احمد
معلش بكره تحبيها والله ماما طيبه اوي
وبكره هتتعودي عليها والله

 

 

منار
انت طيب اوي والله يا احمد بس ليه عامل
في نفسك كده
احمد
ماما بتحبني اوي ومش عايزني احب حد
غيرها بس اقولك سر أنا حبيتك وبعدها سابني
ومشي وانا كنت متاكده أن فيه
حاجه في موضوع احمد ده وبعدها الجرس
رن وانا قولت
منار
اي الادب ده من أمتي حماتي بتخبط
علي الباب ، وبعدها روحت فتحت وكانت امل
امل
مساء الخير أنا اسفه والله إن جيت ليكي
من غير ميعاد ينفع ادخل ، وانا انصدمت
لما شوفتها وقولت

 

 

منار
اه اه اتفضلي وبعد ما دخلت قولت ليها بس دي شقتي أنا وخالتك في شقتها
امل
أنا جايه ليكي مش لخالتي اوعي
تكوني مش فاكره أن مش عارفكي انتي
اللي انتي في المستشفي معاه عثمان
صح ، وطبعا انا مابقيت عارفه اتكلم بس قولت
منار
ارجوكي أنا مش عايزه مشاكل انتي شايفه
خالتك عامله ازاي ارجوكي سبوني في حالي
بقي وهي قامت وجت قعدت جمبي وقالت
امل
أنا والله هقف جمبك بس عايزه
اعرف الحقيقه فين ، وفي الوقت ده انا
قولت ليها علي كل حاجه وقولت
منار

 

 

بس مستعده احلف ليكي أن والله ما
كنت عارفه أنه متجوز
امل
مش فاهمه يعني جوزي عمل فيكي كده
طيب ليه مش قادره اصدق والله جوزي
المحترم
منار
ارجوكي أنا مش عايزه مشاكل أنا بقيت
في الشارع وخايفه حماتي ترمني أنا شيفاه
معاها العذاب والله وخايفه تيجي عليا
امل
احمد طيب حاولي تكسبي في صفك
منار
انتي مش شيفاه عامل ازاي ده بينام جنبها
ومش بيسبها وهي قالت

 

 

 

امل
علشان الفلوس ابو احمد كتب كل حاجه
ليه لانه كان بيكره أمه اوي وهي من ساعتها
عملت كده في احمد علشان مافيش وحده
تيجي وتاخدو منها
منار
معقول الفلوس ممكن تعمل كده ، المهم
تقولي ل عثمان اي حاجه ل بالله
عليكي انا مش عايزه مشاكل
امل
أنا هتصرف بعقل والله متخافيش مش عارفه
ليه مصدقه ان عثمان ممكن يعمل كده
بس متخافيش والله ، وبعدها أمل مشيت وانا
فضلت قاعده مش عارفه هعمل اي
وعثمان كان بيتكلم في التلفون
اتصل ب هدير وهدير قالت
هدير

 

 

هو انت اتجننت ازاي تتصل بيا انت مش عارف تخلص ان انا اتخطبت وقربت اتجوز انساني بقى وطلعني من دماغك مش اخذت الفلوس اللي انت عايزها
عثمان
مش امل اتجوزت احمد لا واي شكلها
كده هتاخد كل فلوسه
هدير
احمد احمد مين هو فلوس ايه اللي هي هتاخذها اصلا يعني هو غني يعني
عثمان
احمد ابن خالت امل مراتي بس اي واد
غني اوي مش عايز اقولك
هدير

 

 

اكيد مش هنسبها صح تتهني بالفلوس
انت تروح وتقول لحماتها علي كل
حاجه
عثمان
هو انت غبيه عايزاني اروح اقول لها علشان تعرف ان انا اللي عملت فيها كده وامل تعرف وتسيبني لا طبعا انا مش هعمل كده الدور ده عليكي انتي تروحي وتقولي لحماتها
هدير
بس ازاي احمد تتجوزها ومعلش انها مش
بنت
عثمان
احمد ده علي نياته اوي وغلبان جدا انتي
متعرفوهوش المهم ها هتعملي اي وبعدها
حصل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الجواز مرفوض)

اترك رد