روايات

رواية كراميلا الفصل الثاني 2 بقلم منة محرم

رواية كراميلا الفصل الثاني 2 بقلم منة محرم

رواية كراميلا البارت الثاني

رواية كراميلا الجزء الثاني

رواية كراميلا الحلقة الثانية

تاني يوم
كارمن: ازيك يا حجوج ياقمر الا قولي مبتسم للحياه كده انهارده غير كل يوم
حسين: ابن مكملش كلامه كان شاب طول بعرض داخل المحل
كارمن بسرحان: واواو مين الحليوه ده يا حجوج
كريم: مين كيس الهوهوز دي يا بابا
كارمن: دم حضرتك مولتو
كريم: ده بدل العسل
كارمن: قولت بلاش اظلمه
كريم: طب اختفي من وشي
كارمن: ليه شايفني دبانه مين ده ياعم حسين
حسين وهو بيحضنه: كريم حبيبي حمدلله علي سلامتك يا حبيبي
(كريم شاب طول بعرض شعره بني فاتح وعنيه عسلي فاتح وابيض مكمل تعليمه في امريكا لانه كان حلمه من وهو صغير معاه شهاده دكتوراه في الجراحه حلمه يبقا ليه مستشفي خاصه بيه جه مصر هيستقر مع اهله ويبتدي يشتغل بشهادته لحد ما يكون نفسه ويقدر يفتح عياده خاصه بيه)
كريم: الله يسلمك يابابا

 

 

كارمن: مين ده يا حج
حسين: يابنتي انتي هبله من ساعت ماجه وهو بيقولي يابابا هيبقا مين يعني
كارمن: ااااه ابن اخوك يعني
حسين: لا حول ولاقوه الا بالله
كارمن: بهزر معاك ياحج الا قولي يا واد ياكيمو ايه الحلاوه دي كبرت يا واد
كريم: والله علي اساس انك سيباني في اوله ابتدائي مين دي يا بابا
حسين: دي كارمن يا
كارمن وهي بتمد ايدها تسلم عليه: كارمن محمد دكتوره اسنان احم سابقا لسه متخرجه طازه جربت حظي انزل اشتغل بس
كريم مسلمش عليها: بااااس ايه قصه حياتك
كارمن: ايه ده ايه قله الذوق دي وانا الي كنت هوافق عليك
كريم: توافقي علي ايه معلش
كارمن: اما تيجي تتقدملي يعني
كريم: ليه وانا قلم رصاص دخل في عيني علشان ابصلك
بقلمي/menna moharam
كارمن في بالها: مقلش قلم جاف ودي بتفرق وفضلت تتخيل وهي عروسه وهو عريس
كريم: انتيي يا انسه
كارمن: لارد

 

 

كريم: بابا انا طالع اشوف ماما علشان وحشتني وهنام شويه والكائن ده جابلي صداع
حسين: طيب يا حبيبي مع السلامه
كارمن فاقت ولسه هتتكلم ملقتهوش: اده راح فين كيس المولتو الي كان هنا
حسين: سيبي ابني في حاله لو سمحت
كارمن: اده اده اده انت بتبعني يا عم الحج وبسبب ازازه البيبس ده
حسين: الله مش ابني يا كراميلا
كارمن: اخص عليك يا حمايا اخص
حسين: حماكي
كارمن: اه خلاص انا تخيلت مستقبلي معاه خلاص وهتجوزه يعني هتجوزه حته لو هقف معاك هنا في السوبر ماركت واسيب دكتوره الاسنان
حسين: امشي يابت من وشي
كارمن: لا ماانا هتجوزه يعني هتجوزه والي هيقف في طريقي هخلعله صف سنانه
حسين: طيب اطلعي ونبقا نشوف الحوار ده ياام كرامه منتنه
كارمن: حد قالك اني عندي كرامه اصلا
حسين: ليه راحت فين

 

 

كارمن: اتزنقت في فلوس روحت بعتها يلا سلام ياجد عيالي
حسين بصدمه: جد عيالك ايه البت دي يا ناس
كارمن وهي ماسكه مامتها جامد ودوختها : لقيته لقيته لقيته ياماما لقيته
رنا بدوخه: اااه سبيني يابنت الهبله حرام عليكي
كارمن: ابن الحج عطيه رجع من السفر
رنا: عطيه مين ده
كارمن: كريم ابن عم حسين
رنا: بجد الواد كريم رجع ده اسمع انه بقاله سنين بره
كارمن: اه رجع
رنا: وانتي عرفتيه ازاي يختي ده انتي عمرك ماشوفتيه
كارمن: مهو انا جوزتهولي اصلا انا اول ما عم حسن كان موريني صورته قولت باااس ده هيبقا قره عيني وابو عيالي
رنا: طب قومي وسبيني اعمل الاكل

 

 

كارمن: انا مش هاكل معاكي انهارده انا عازمه نفسي عندهم علي الغدا
رنا: عند مين
كارمن: عند حمايا وحماتي يلا سلامو عليكو
رنا: استنييي عندك
كارمن: في ايه
رنا: ااايه نسيتي ان ليكي ام ولا انا علشان سيباكي علي رحتك هتسوقي فيها
كارمن بكدب: لا ياست الكل ابدا بس هو عم كريم قالي مش هناكل من غيرك ومش معقول يعني اسيبهم يموتو من الجوع ومتنسيش ان دول عيله جوزي
رنا: عيله جوزك اه
كارمن: يلا سلام

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كراميلا)

اترك رد