Uncategorized

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم هدير بدر

 رواية عندما يعشق القاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم هدير بدر

مبدايا قبل الروايه الحياه مش كلها فرح ومش كلها حزن في بنات شخصيتها ضعيفه مش اكتر وانا حبيت اتكلم في الروايه بتاعتي عنهم نبدأ بقا 
اثر فتح النور وفاجاه لقي اخواته كلهم متجمعين وعاملين بلالين وتورته عليها صوره جوري وأثر 
اثر وجوري كانوا فرحانين اوي 
اثر : حبايب قلبي 
كلهم جريوا عليه حضنوه
ياسين : يبقا اول مانيجي نعرف انك خارج من المستشفي 
اثر: قضاء ربنا بقا 
اسيل: حضنته حبيبي اللي واحشني 
وبعدين بصوا لجوري وسلموا عليها 
ناديه كانت جايه من النادي 
ناديه بزعيق : ايه الفوضي والقرف دا 
اثر : حضرتك مش عاجبك تقدري تطلعي فوق 
ناديه بصتله بقرف ومشيت 
وحتي ماسلمتشي علي عيالها وكلهم زعلوا واسيل عيطت 
جوري خدتها في حضنها : بس ينفع القمر يعيط والا فرحانه بيا ????????
اسيل ضحكت علي طريقتها الطفوليه 
اسيل: لا اثر عرف ينقي يالا علشان تطلعي عليه القديم 
جوري: انا يابنتي شكرا علي ثقتك الغاليه 
وكلهم ضحكوا وقطعوا التورته 
استوووووب نتعرف بالشخصيات اللي ظهرت بقا
ياسين واسيل توأم ياسين اخو اثر عنده ٢٥ سنه مهندس وهو اللي بيهتم بالشركه في غياب اثر عيونه خضرا وشعره مدي علي صفار كدا وجسمه رياضي بس مش زي اثر 
واسيل شبه ياسين بالظبط وجسمها ممشوق وعينها ازرق علي أخضر ومش محجبه وفي كليه هندسه برضة بس مش بتحب الشغل 
حياه : عندها ٢٦ سنه عينها بني فاتح حاجه قمر كدا ومش محجبه برضو 
نرجع لروايتنا 
اثر : طب ياجماعه هانطلع نرتاح 
حياه بتذمر : لا احنا عايزين جوري مش كدا يا اسيل 
اسيل : ايوا عايزين نتعرف علي بعض 
اثر : بس جوري تعبانه 
حياه: والا أصدق وحشاك 
اثر ضحك وجوري اتكسفت 
جوري : هاقعد معاهم بس شويه 
ياسين : ماتسيبهم ياعم هايوجعوا دماغنا 
البنات دخلت في اوضه حياه وأثر وياسين قعدوا يتكلموا في الشركه 
معلشي اصل اثر عنده شركه وظابط في نفس الوقت ????
حياه واسيل قعدوا ادام جوري 
حياه : اعترفي خليتي اخويا يحبك ازاى وهو مش بيطيق صنفنا 
اسيل : قولى الحقيقه ها
جوري بضحك علي الاتنين الاجابه عنده والله مش عندي 
وفضلوا يضحكوا ويهزروا علشان كانوا عايزين جوري تنسي تعبها شويه
جوري: هاطلع ارتاح شويه ولينا قاعده بليل 
اسيل وحياه : اشطة 
جوري راحت ادام اوضه وهي خايفه تخبط وبعدين خبطت 
ناديه : اتفضل 
جوري دخلت 
ناديه بزعيق ايه اللي دخلك عندي 
جوري وهي بتفرك في ايدها : ممكن اتكلم مع حضرتك 
ناديه: لا 
جوري بدموع : طب انا اسفه علي اي حاجه حصلت واسفه بالطريقه اللي كلمتك بيها والله ماكنشي اصدي امسك ايدك بس كنت متوتره علي اثر انا اسفه واسفه بالنيابه علي اثر 
ناديه حنيت ليها شويه وبعدين رجعت لجمودها 
ناديه بزعيق : اطلعي برا مش عايزه اشوف وشك هنا تاني 
كلهم طلعوا علي الصوت 
اثر : في ايه ايه بيحصل 
جوري: لا لا مافيش 
يالا نمشي وخدته وراحت اوضتهم 
اول ماقفل الباب 
جوري اترميت في حضنه وفضلت تعيط وهو فضل يطبطب عليها 
جوري بعياط : ماحدش بيحبني ليه والله مش زنبي 
اثر : بس ياروحي انا معاكي شكلك مش عايزه المفاجأه 
جوري مسحت عينها بايدها بطريقه طفوليه : لا عايزه المفاجأه 
اثر: البوسه بتاعتي الاول 
جوري : بس بقا 
اثر جيه يقوم: خلاص بقا انا ماشي 
جوري مسكت ايده وباسته من خده : يالا بقا 
اثر : طلعلها ورق 
جوري: ايه دا 
اثر : دا المفروض يعني ورق مدرستك 
جوري بصدمه: بتهزر يعني انا هاكمل تعليمي بجد انت مش زعلان 
اثر : لا طبعا ياروحي .
جوري قامت ناطه في حضنه بحبك اوي اوي اوي ????????????????
اثر : برضو هاتعيط
جوري : لا دي دموع الفرحه مش اكتر 
اثر : ماليش غيرك ياقمري انتي
اثر : يالا بقا ننام دلوقتي وبكرا ان شاء الله تروحي المدرسه 
جوري بفرحه: ماشي ياحلى اثر في الدنيا وباسته في خده 
قامت علشان تغير الجرح شد.عليها اوي 
جوري بوجع : اااااه 
اثر جري عليها: في ايه 
جوري : الجرح شد.عليا ماتقلقشي 
اثر : طب اهدي استني وجابلها هدوم وغيرها 
اثر : حاسه بحاجه 
جوري حركت رأسها بلا 
اثر : لو حسيتي باي حاجه عرفيني تمام 
جوري : حاضر وراحت نامت في حضنه 
وهو كان فرحان جدا انها رجعت لحضنه تاني 
صحيوا بليل علي صوت خبط 
اثر : ايه فيةاي
حياه واسيل : عايزين جوري عايزين جوري 
اثر : يا ولاد المجانين وجوري ميته من الضحك.جنبه 
اثر : يالا ياحبيبتي انتي وهي من هنا مراتي وراها مدرسه بكرا 
حياه من ورا الباب : والله ساعه بس 
اثر بعد إلحاح وافق 
اثر: تعالي اساعدك تلبسي علشان لو ياسين طلع 
جوري : تمام 
وجهزت وراحت قعدت مع اسيل وحياه وهما حبوها اكنها اختهم بالظبط 
وفاجاه الباب خبط 
حياه : اتفضل 
لاقوا شهد كلهم بصدمه شهد 
شهد : ايه في ايه ماليش نصيب اقعد معاكم 
حياه : لا مش هاتحبي القاعده 
شهد : وانا حابه وبعدين قعدوا كلهم 
وعارفين الجو هايبقا متوتر 
شهد: الا قوليلي يا جوري باباكي كان شغال ايه 
جوري: كان شغال في شركه 
شهد : اه أصدق بياع شاي 
جوري : ايوا 
شهد : ومش مكسوفه 
جوري: واتكسف ليه ليا الفخر طبعا 
شهد : وانتي ايه بقا اللي رماكي لاثر والا الفلوس بتعمل كل حاجه المفروض كنتي تبصي علي ادك حتي 
وفاجاه لقوا الباب اتفتح
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد