روايات

رواية فيروزتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم زولة وحيدة

رواية فيروزتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم زولة وحيدة

رواية فيروزتي البارت الحادي عشر

رواية فيروزتي الجزء الحادي عشر

رواية فيروزتي الحلقة الحادية عشر

عند زياد كان قاعد ومنتظر جلال يجي
————-
عند جلال
رنا كانت دخلت علشان تناديه بس هو كان منتخبي ورا الباب وحط في انفها قماشة عليها مخدر واخدها ع اوضة تحت القصر مقفولة وربطها
واتصل ع زياد
جلال :زياد يلا تعال
زياد جيه بسرعة
فجأة علياء اتصلت ع جلال
علياء بخوف :جلال اختي… اختي…
جلال بخضة:علياء في ايه
علياء بعياط :اختي انخطفت ياجلال
جلال بصدمة :ايه

 

 

زياد :في ايه ياجلال
جلال :فيروز انخطفت
زياد بغضب :رنااااااااااا
وفضل يضربها بالقلم لحد مافاقت
جلال :انا هروح لعلياء ممكن اعرف حاجة.
زياد :اوك
رنا :ايه انا ايه اللي جابني هنا
زياد بغضب :فين فيروز يارنا
رنا :فيروز مين انا معرفش حاجة
زياد :رنااااااا
رنا بصت عليه بخوف
زياد :مش هتتكلمي صح وطلع الحزام علشان يضربها
رنا بسرعة :فيروز انا خطفتها
زياد بغضب أكبر :فينها
رنا :مش هقول يازياد انت ملكي انا وبس مش بقدر اشاركك مع فيروز
زياد فضل يضربها بالحزام
بس رنا ما اتأثرت
رنا بضحك :دلوقتي حبيبتك مع واحد بيحبها وهيعمل اي حاجة علشان يكون معاها حتى لو اغتـ.ـصبها
زياد وهو بيضربها جامد :انطقي فين فيروووووز
رنا بوجع :مش هجاوب
زياد طلع برا وقفل الباب بالمفتاح
زياد اتصل ع فون فيروز بس الفون كان مقفول
———

 

 

قام راح ع القصر بتاع رضوان
زياد دخل بغضب
زياد بغضب :رضواااااان
رضوان طلع ع صوته
رضوان :في ايه انت كمان جايلي دلوقتي ليه هو في حد بيجي لحد بالليل
زياد بغضب :فين فيروز
رضوان :وانا هعرف ازاي
زياد وهو بيمسكه من ياقة قميصه:رضوان فين فيروز
رضوان زق زياد :وانا ايه اللي يعرفني
زياد واتذكر شي :المتحرش المتحرش فين
رضوان :اها قصدك خالد
زياد :معرفش بس هو فين
رضوان وصفله بيت خالد
فجأة طلعت واحدة مش كبيرة ولا صغيرة يعني عمرها 39
كانت طالعة وهي لابسة قميص نوم قصير وفوقيه الروب بتاعه وراحت ع رضوان بدلع
:مين دة يارضوان
رضوان :دة جوز فيروز ياخلود
خلود بصدمة :دة
زياد وهو بيبصلها بقرف :اه مالك
خلود في سرها:دي ازاي قدرت تجيب الواد دة
رضوان :يلا روح من قدامي
زياد :لولا انك ابو مراتي كنت هزقتك…….وطلع
—–
عند زياد راح ركب العربية وساقها بطريقة جنونية
—————

 

 

عند رضوان
رضوان بتفكير :هو ليه كان بيسأل عن فيروز معقولة تكون مخطوفة لالا مين اللي هيخطفها يعني دة حاطط عندها حرص
قاطعته مراته خلود وهي داخلة :حبيبي بتفكر في ايه
رضوان :تفتكري انه فيروز تكون مخطوفة
خلود بفرحة :يارب تكون مخطوفة دة هيكون احلى يوم بحياتي وياريت لو قت..
رضوان بغضب :اخرسي دي بنتي
خلود بسخرية :بنتك اللي بعتها بنتك اللي قولتلها ماتقوليلي بابا بنتك اللي كنت بتضربها
رضوان :انا كل الحاجات دي عملتها علشانك ياخلود اه صح انا كنت بكره امها لأنه ابويا جوزهالي بالغصب بس فيروز بنتي اكيد هحبها زي مابحب علياء بس انتي اللي خليتيني أقسى عليها بس خلاص لحد هنا كفاية انا مش عايز اموت ظالم لبنتي وطلع من الاوضة
خلود :لالالا البت دي مش لازم ترجع ع حياتنا لا انا لازم اعمل حاجة
—————–
عند جلال
جلال ل علياء :خلاص ياعلياء متعيطيش فيروز هتكون بخير انتي عارفة انه اختك قوية ومحدش يقدر يعملها حاجة
علياء :اه بس…
جلال بمقاطعة :خلاص متعيطيش بق ومسحلها دموعها
جلال :انا هتصل ع زياد علشان اعرف هو عرف حاجة او لا

 

 

علياء:ماشي
جلال :الو
زياد :جلال انا لقيت فيروز
جلال بفرح :بجد
زياد :اه تعال انت وعلياء هبعتلك العنوان
جلال :ماشي
جلال لعلياء :لقينا مكان فيروز
علياء:بجد
جلال :اه يلا نروح
علياء :يلا
——————
عند فتحية
كانت قلقانة لأنه الاولاد مش قاعدين ورنا كمان مختفية
فتحية اتصلت ع جلال
فتحية :جلال انتو فين
جلال : فيروز كانت مخطوفة بس لقيناها
فتحية بخضة :بجد

 

 

جلال :اه ياما بس لقيناها متخفيش
فتحية :طب خليها تجيني هنا اول
جلال :حاضر ياست الكل وقفل
—————-
عند فيروز
فيروز كانت في الاوضة في السرير وخالد كان جنبها بيمشي ايدو ع جسـ.ـمها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية فيروزتي)

اترك رد