روايات

رواية عبدالرحمن وشمس الفصل الثلاثون 30 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس الفصل الثلاثون 30 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس البارت الثلاثون

رواية عبدالرحمن وشمس الجزء الثلاثون

رواية عبدالرحمن وشمس
رواية عبدالرحمن وشمس

رواية عبدالرحمن وشمس الحلقة الثلاثون

نجوي: تمام انا شفت الارض وعجبتني… بس انا ناويه ابيع هتشترو انتو ولا اشوف حد تاني
ايهاب قاعد علي الكرسي بكل هيبه
: برا
نجوي بذهول: نعم
ايهاب وقف: بقولك برا
نجوي بغضب: انت ازي تقول كدا انا هرفع عليكم قضيه بـ الورق الي معايا
ايهاب: الورق الي معاكي تبليه وتشربي ميته
نجوي: الورق الي معايا سليم وعليه امضت جدك
ايهاب ببرود: كل الارض والاملاك باسمي من الاساسا
نجوي: ازي… سكت شويه وبعدين كملت بكل ثقه… بعيد عن الورق دا بس انا معايا فيديو يوديكم في داهيه
ايهاب: قصدك دا
نجوي بجنون: ازي… د.. دا… انا مش هسكت و هوديكم كلكم في ستين داهيه
ايهاب ببرود: دا انا الي هوديكي في ستين داهيه بـ الفديوهات الي معايا
نجوي بخوف: فيديوهات اي
ايهاب: انتي عارفه فيديوهات اي كويس فـ تاخدي بنتك ويلا من هنا.. وعلشان انا ابن ناس مش هبهدل مرات عمي في المحاكم

 

 

حور شمرت اديها
:ولو مكنتش عايزه تطلع هي و بنتها انا هعرف ازي اطلعهم
حور قربت من جميله وجبتها من شعرها بكل غضب
جميله: اه اه يا حيوانه شعري
نجوي: ابعدي عن بنتي يا متخلفه
حور جرت جميله ورمتها برا
: خدي بنتك وهوينا من هنا
نجوي بصتلها بغل وسعدت جميله تقف… حور دخلت و قفلت الباب
الكل واقف يبص لايهاب….
اتنهد: من لما دخلت الي اسمها جميله البيت وفي حاجه غلط كل شويه جدو يتعب بتحاول تعمل مشاكل بيني وبين مراتي وفي يوم جات وقالتلي ان جدي اتعدا عليها كنت عارف ان كل حاجه غلط بس قولت لما اشوف اخرهم ولما جات نجوي بكل بساطه كنت هثبت ان الورق الي معاها مش حقيقي بس كنت عارف ان معاها فيديو.. كان لازم الفيديو يبقا معايا الاول
عباس: طاب افرض فكرت تعمل حاجه
ايهاب: متخفش انا معايا حاجات توديها ورا الشمس
……
ادهم ساند بضهره علي السرير و آيه في حضن,,ه وهو بيحرك ايده علي شعرها
ايه: ادهم
ادهم بصلها: نعم يا روح ادهم

 

 

ايه بخجل: هو انت كدا اتصلحت مع باباك
ادهم: ليه انا كنت مخاصمه
آيه: يعنى هتكلمه عادي بعد كدا
ادهم عدل نفسه بقا بيبص علي آيه
: اول حاجه يا حبيبتي انا مش مخاص,,م بابا انا مش عارف اكسر الحاجز الي بيني وبينه…. لو اتكسر مع الايام هيبقا خير متكسرش خلاص علاقتنا هتبقا كدا علطول
آيه: اممم طاب انا جعانه
ادهم بصدمه: جعانه اي الساعه 12 ولسه متعشيين
آيه بد,لع وهي بتمسك ادهم من ليقة القميص
: طاب اعمل اي حاسه اني جعانه وكمان البيبي… وبعدين مش انت الي عايز عيال
ادهم بضيق: ماما زمانها نامت طيب
آيه: اممم ما انت الي هتعملي اكل
ادهم رفع حاجبه: نعم انا اخري اسخن اكل بس
آيه ببراءة: بالله عليك
ادهم نفخ بضيق وهو قايم
: ماشي خليكي هنا دقيقه… بعد شويه ادهم رجع بضيق
: بقولك اي البسي وننزل ناكل في مطعم
ايه بحماس: دقيقه

ايهاب طلع وعلامات التعب باينه علي وشه فتح الباب اتفجاء بلي اتعلقت في رقبته
حور بحماس: حبيبي الي خلصنا من الاشرار
ايهاب ضحك بصوت عالي علي تصرفاتها.. وشال,ها واتجه بيها لسرير
: فرحانه اوي علي كدا
حور: متتصورش قد اي… شفت جبتها من شعرها ازي
ايهاب ضحك وهو بيحطها علي السرير وخدها في حضنه
: امال طبعاً

 

 

حور بعبوس: بس انا زعلانه منك مقلتليش ليه علي كل حاجه
ايهاب: امممم من النهارده هقولك علي كل حاجه.. بس مفيش حاجه تطلع برا الاوضه دي، ماشي
حور هزت راسها
ايهاب: ماشي يا ست هقولك علي حاجه كدا هاخد رايك وافضفض معاكي….. ايهاب طلع الفون ورراها صوره
: اخوي و مراته
حور بصدمه: اخوك… امال عبدالرحمن و.. و
ايهاب اتنهد وحكالها كل حاجه
حور: يلهوي عمي عمل كدا.. ط.. طب خالتي نسمه لما تعرف هيجرالها اي
ايهاب بتفكير: ما علشان كدا باخد رايك.. الصراحه الي يعتمد علي بابا يبقا مش هيقول
حور اتعدلت وقعدت علي السرير
: بلاش… عمي وابنه وهما يكسرو الحاجز دا لوحدهم لو انت اتدخلت هتحل المشكله بس عمره ما يتكسر…
إيهاب ابتسم وشدها عليه
: طاب تعالي يا فيلسوفه
حور ضحكت بانو*ثه… ايهاب عض علي شفت*ه السفليه بوقا*حه
: اقسم بالله محد هيموتني بسكته قلبيه غير انتي
حور حوطت رقبته بدلع
: بعد الشر عليك يا حبيبي
ايهاب ميل عليها وبا*سه بعمق ور*غبه… بعد شويه
حور بتاخد نفسها و بتح*اول تب*عد ايهاب
:ا.. ايهاب التليفون بيرن شوف مين
ايهاب بنشغال: مش وقته
حور: ايهاب رد هو انا هطير

 

 

ايهاب نفخ بضيق وبعد.. مسك التليفون من غير ما يشوف لاسم
ادهم: احم اخبارك ايه
ايهاب ابتسم: الحمدالله.. بس اي الي محصيك لحد دلوقتي
ادهم: وحم المدام
ايهاب: اي دا هي حامل… كمل بوقا*حه… لا اسد ياض.
ادهم ضحك: عبالك.
ايهاب بحب: الف مبروك وربنا يجبهولك بسلامه وابقا عم
ادهم: يعدو التسعه شهور دول علي خير بس علشان انا فرهدت من اول يوم… دي منزلانا ناكل الساعه 12…. آيه زمج,رت لادهم بغض,ب وهي قاعده في حضن,ه
إيهاب ضحك: انشف ياض كدا
ادهم: بقولك عملت اي في المشكله الي عندك
ايهاب بستغراب: عرفت منين
ادهم: احم باباك قالي… ايهاب ابتسم لان علاقة ابوه مع ادهم بقيت احسن
ايهاب: اه اتحلت والحمدالله
ادهم: طاب اي يسطا انت مش قلتلي هتيجي انت وعبدالرحمن.
ايهاب ضحك: حاضر يومين بس اخلص كام حاجه واجبلك عبدالرحمن ونيجي… انت بقا الي مش ناوي تيجي هنا ولا اي
ادهم اتنهد: عمري رجلي متعتب الصعيد يا ايهاب
ايهاب بهدوء: كل شئ بحكمت ربنا يا ادهم… مين عالم يمكن، بكره تبقا جاي تجري علي هنا
ادهم اتنهد: ان شاءالله خير… طاب سلام شكلي عطلتك عن المدام
ايهاب ضحك وبص لحور الي في حضنه بس نامت
: لا هي نامت اصلا
ادهم: سلام
ايهاب بحب: خد بالك من نفسك… وقفل حط الفون جنبه وعدل حور وخدها في ح,,ضنه ونام
…..

 

 

تاني يوم حور صحيت علي رنت فونها… حتط ايدها جنبها ملقيتش ايهاب.. حور قامت بستغراب وردت علي الفون
ايهاب بحب: صباح الجمال… كل دة نوم
حور بخجل: والله محستش بس انت ازي تمشي من غير ما تصحيني
ايهاب: لقيتك نايمه.. انا نزلت بدري عشان عندي شغل مهم في الارض
حور: فطرت
ايهاب: اممم لا بس هاكل اي حاجه هنا
حور اتنهدت: لا انا هعملك الفطار واجبهولك
ايهاب: متتعبيش نفسك هاكل اي حاجه من هنا
حور: سلام بقا علشان اعملك الفطار
ايهاب اتنهد: تمام ماشي خلي السواق يجيبك بالعربيه
حور: حاضر… حور نزلت المطبخ مكنش في حد صحي عملت فطار وركبت مع السواق… حور نزلت بسعاده من جو الزرعه في الصبح دا شكله تحفه
ايهاب قرب منها وخد الصنيه
: صباح القمر عليك يا قمر

 

 

حور بخجل: عملتك انت ورجاله الي شغالين معاك… ايهاب وقف يتكلم مع حور… وغافل عن المسد,,اس الي مصوب عليها…بس فجاء طلعت منه رصاص,,ه متوجه علي ايهاب وووو….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عبدالرحمن وشمس)

‫6 تعليقات

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: