روايات

رواية احفاد الخديوي الفصل الثامن 8 بقلم هاجر ابراهيم

رواية احفاد الخديوي الفصل الثامن 8 بقلم هاجر ابراهيم

رواية احفاد الخديوي البارت الثامن

رواية احفاد الخديوي الجزء الثامن

رواية احفاد الخديوي الحلقة الثامنة

ملك /انتى تقدرى تضحكى عليهم كلهم الا انا انا عارفه انتى
تبقى مين
رزان بتعجب وخوف
ولكن تحول ان لا تظهر ذالك
رزان/والله طب خليها لنفسك
ملك /انتى وحده نصابه
رزان ببرود /بجد طيب خدى باب فى ايدك بقا عشان عايزه انام
ملك كانت تنظر لها بغضب
تدخل ياسمين فى هذا الوقت
ياسمين /اى ده ملك انتى هنا جايه تقعدى مع رزان
ملك /انا اقعد مع الاشكال دى
ياسمين /اشكال اى ياملك عيب كده دى بنت عمك
ملك /انا مليش دعوه ب دى وكانت تشاور با اصبعها وتنظر نظره احتقار
رزان /طيب اطلعى بره بقا عشان الاشكال دى مش طايقكى اصلا
ملك تخرج وكان غضب على وجه وتتوعد لها
ياسمين /معلش بس ملك

 

 

تقاطعها رزان دى بنت كريمه صح
ياسمين /اه
انا مصدقه المثل الا بيقول اقلب القدره على فمها تطلع البت ل امها
تضحك ياسمين عليها
يقاطعهم دقت الباب
ياسمين /ادخل
كاظم /عامله اى يارزان
رزان /تمام الحمدلله
كان ينظر لياسمين بقالى كتير مدخلتش الاوضك ياسمين
ياسمين بخجل نسبى اديك دخلتها
كاظم/طيب انا هنزل دلوقتي وانا مبسوط انك بخير يارزان
خرج كاظم وكانت ياسمين سارحه
رزان /ياسمين ياسمين
ياسمين بخضه/ ها ايو معاكى
رزان وهى تغمز لها /اه انتى وقعه شويه
يا سمين بكسوف /شويتين تلاته انا وكاظم بنحب بعض من واحنا صغيرين
بس جدو مقتنع انى اجوز اياد اخو
رزان/طب لى متقولهوش

 

 

ياسمين /خايفه اتكلم هو انتى ممكن تسعدينى
رزان /اه طبعاً انا ممكن اتكلم مع جدو اوعدك انى هكلمه
وفى الاسفل كان يدق باب منزل الخديوى
خدامه /مين حضرتك
ريم /انا ريم صديقت رزان
تدخل وكان فارس واياد ومدحت جالسين يتنقشون فى
امر الاعلان
اياد كان ينظر لريم وكان رائ هذه العيون من قبل العيون
التى تكذبه ولكن اين ومتى لا يعرف
وفارس كان ينظر لزياد ومن هو وما علاقته برزان
ريم وزياد /اذيك يا مدحت بيه
مدحت /الحمدلله
ثم يقول للخادمه طلعيهم فوق عند رزان
وذهبو الى الاعلى فى غرفه
ريم /رزان عامله اى دلوقتي
رزان /الحمدلله كويس انك جيتى
زياد /حد كشف حاجه

 

 

رزان /لا بس ملك دى مش سهله ومش طايقنى اصلا
زياد/متخفيش منها مش هتعرف تثبت حاجه اذا كان فارس الخديوى معرفش
رزان /طيب خلى بالكو ولازم تجهزو عشان المؤتمر
احنا جهزين
يدخل فارس عليهم فجاه
انتو مين واى علاقتكم ب رزان
كانو فى صدمه
اى قولت لحضرتك انا ريم صحبتها مع بعض من صغرنا وكنا شغلين فى نفس الشركه
والاستاذ زياد /شغال معنا
لى هو فى حاجه حضرتك
كان ينظر نظره خاصه ثم يقول ولا حاجه ويجه كلامه لرزان
هنزل الإعلان من دلوقتي
عشان المؤمتر كمان يومين
رزان /ماشي

 

 

فارس/طيب انا كنت جاى اقولك ان جدو هيعمل حفله ده
من ضمن الا اعلان بكره
ريم /طيب واحنا معزومين
ينظر لها نظره احتقار ويخرج
رزان/ معلش مش هعرفك يعنى عليه
ريم /طيب احنا هنمشى باقه وهنسيبك ترتاحى
ذهبت جميع وجاء ليل
وفى غرفه ياسمين ورزان كان يجلسون
ترون خيال عند نافذه
ياسمين /رزان
رزان /هوس
تتحرك رزان ببطء وتذهب الى نافذه
وتفتح لتتفاجاء..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احفاد الخديوي)

اترك رد