Uncategorized

رواية فعل فاضح الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف

 رواية فعل فاضح الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف

رواية فعل فاضح الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف

رواية فعل فاضح الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف

تاني يوم عند غيث و فرح 
مكنوش اتكلموا مع بعض تااني من بعد ما اتكلموا المرة اللي فاتت 
غيث خبط ع اوضة فرح 
غيث:  افتحي ي فرح 
فرح: عاايز اي 
غيث:  افتحي وخلاااص ي فرح 
فتحت فرح الباب
فرح:  ي نعم عاايز اي مني ابعد عني كده وريحني 
غيث:  فرح لاا اناا مش هسكت غير لماا تساامحيني 
فرح:  واناا مش هساامحك ي غيث 
غيث:  لااا ي فرح اناا مقدرش ع زعلك ده انت اغلى حد عندي في الدنياا 
فرح:  ده كاان زماان ي غيث انت بايدك خربت كل حاجة 
غيث:  كل حااجة اتصلحت تااني ي فرح 
فرح:  اي هو اللي اتصلح انت فااكر ان بالجواز خلااص المشكلة انتهت لاا بالعكس احناا اسبتناا للنااس شكوكهاا تجااهي في الااخر انت راجل المجتمع ميعيبش عليك لكن اناا الست اللي دايماا غلطاانة في نظرهم 
غيث:  خلااص ي فرح احنا اتحطينا في امر واقع ولاازم نتعاايش معااه احناا دلوقت زوج و زوجة  و عايشين في شقة واحده يبقى لاازم نتعاايش مع الامر عاادي 
فرح:  اتعاايش انت وسيبني في حاالي ي غيث
غيث:  لاا ما انت لاازم تتعايشي معايا 
فرح:  مااشي ي غيث عاايز حاجة تاااني
غيث:  عايزك ترجعي فرح صحبتي و بنتي اللي كانت زماان انت اتغيرتي جداا 
فرح:  انت السبب في تغييري ي غيث 
غيث:  واناا اللي هرجعك فرح بتاعت زماان تااني 
فرح:  يااريت كل حاجة ترجع زي ما كاانت وافوق الااقي نفسي بحلم. 
غيث:  لاا يفرح ده امر  واقع خلااص مش حلم 
فرح:  مااشي ي غيث 
غيث:  طب مش هتعمليلناا حاجة ناكلهاا من ايديكي الحلوين دول 
فرح:  مااشي ي غيث عاايز تاكل اي 
غيث:  يااه لو تعمليلناا مكرونة بشااميل ابقى شاكر ليكي اووي.
فرح:  شاكر ولاا احمد 
غيث:  لا شاكر ولا احمد هو غيث و بس 
فرح:  مااشي هعمل احلى صنية بشاميل في العاالم 
غيث:  اوماال يلاا ي شيف فرح 
***********************
مهاب كان عند الدكتورة هو و مرام 
الدكتورة كشفت ع مرام 
الدكتورة:  اهوو شاايف النقطة دي هو ده البيبي 
مهااب:  اي ده بجد 
الدكتورة  :  ايووة بجد شاايفة ي مداام 
مرام:  اه ده حلو اوووي 
مهااب:  ع اسااس انك شايفااه بجد ده حياالله نقطة في الشااشة 
مرام:  لاا صدقني حلو اوووي 
مهااب:  اه مصدقك حلوو اووي 
الدكتورة:  تماام ده العلاج هتمشي علية و تجيلي بعد 15 يوم
مرام:  ماشي شكرا ي دكتورة
الدكتورة:  العفو ده واجبي 
خرجت مرام هي و مهااب اخدهاا واتغدوا في مطعم و بعدهاا راحو جابوا العلاج من الصيدلية و بعدين رجعوا بيتهم 
و دخلوا وغيروا هدومهم 
و بعدين هي خرجت وكلمت حمااتها وحمااتها اصرت ان هي لاازم تيجي هي و  ايهم و يقعدوا عندهم طوال فترة الحمل عشاان يهتموا بيهاا و متكونش موجوده لوحدهاا 
مرام: مااما نرمين مصرة جدا ان احناا نرووح عندهم في فترة الحمل عشاان مبقااش لوحدي هناا 
ايهم:  تماام وانت اي رأيك 
مرام:  اناا عادي مش هتفرق معاايا بس طبعاا هكوون مرتااحة اكتر لما اكوون موجوده معااهم لو انت موافق نرووح 
ايهم:  واناا معنديش ماانع بالعكس هكون مطمن عليكي لماا اكون في الشغل 
مرام:  طب هقووم الم هدومناا 
ايهم: مااشي هاجي اسااعدك 
مرام: تعالى 
***********************
نهلة:  ذي ما بقولك كده والله كل يووم بيمشي وراايا 
لارا:  ليكون عاايز يخطفك تجاارة اعضااء ولاا حااجة 
نهلة:  والله انت صااحبة فقر تجاارة اعضاء اي و فقر اي 
لاارا:  اوماال بيمشي ورااكي لية 
نهلة:  واناا ايش عرفني اصلاا 
و قرب منهم شااب 
عمر:  السلام عليكم ازيكم ي بناات 
نهلة:  ازيك ي عمر 
لارا:  ازيك ي حبيبي كويس انك جيت لاحسن اناا تعباانة اوووي 
عمر:  لية الف سلااامة عليكي تعاالي اوديكي للدكتور 
لارا:  لاا ما هو اناا كشفت 
عمر:  والدكتورة قالتلك اي 
لاارا:  قالتلي اني هكوون ماما وانت هتكوون بابا 
عمر: احلفي 
لاارا:  اقسم بالله 
نهلة:  اسيبكم اناا بقى يلااا بااي 
لاارا:  ايني نوصلك معاانا. 
نهلة:  لاا روحوا انتوا واناا هروح لوحدي 
عمر:  لية تعاالي نوصلك 
نهلة:  لاا شكراا يلاا بااي 
و مشيت نهلة و المرة دي ملقتش ايهم مااشي وراها زي كل يووم فكرت شوية و احتاارت هو لي مش مااشي زي كل يووم و بعدين نفضت الفكرة من دمااغها وقالت اناا مالي هو حر 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد