روايات

رواية قمر الزمان الفصل الأول 1 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان الفصل الأول 1 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان البارت الأول

رواية قمر الزمان الجزء الأول

قمر الزمان
قمر الزمان

رواية قمر الزمان الحلقة الأولى

…. يابابا عشان خاطري بلاش انا لسه صغيره علي الجواز
…… يا بنتي ده ابن عمك يعني اولا بيكي من الغريب يلا جهزي نفسك عشان زمان عمك وجدك جاين عشان يشوفوكى يلا
…. ببكاء: اااه يارب تكون معايا انا تعبت بجد من كل حاجه في حياتي يااااارب 💔
بعد نص ساعه
الجد: امال فين العروسه يا ولدى
احمد:زمنها نزله اهوه يابوي
فارس: انا مش عارف انا سمعت كلامك ازاى وجيت معاك
الجد: اسكت عاد يا فارس عمك يسمعك يقول علينا ايه يا ولدي اصبر شويه عاد
فارس:حاضر ياجدى
وليد: مالك يابني كده عامل ازاي الوحيده اللى عندها كوم لحم ومش عارفه تعمل ايه فيهم
فارس:اوووف اهوه سكت اما نشوف اخرتها معاكم ايه
وليد:كل خير يا حبيبي
فارس:مش باين خالص والله
♡ بعد شويه ♡
نزلت بنت في غاية الجمال بشعر اسود زى سواد الليل طويل اوى عيون عسلى وجسمها الممشوق كانت جميله جدا انها قمر وهيا قمر🌗
احمد: تعالي ياحبيبتي سلمي على جدك وعمك وابن عمك
قمر بحترم:ماشي يا بابا وراحت باست ايد جدها بحترم ازيك يا جدى
الدهشورى: الحمدلله يا قمر قمر وانتي قمر يا بنتي ربنا يخليكي
قمر بحترم:ويخليك لينا يارب يا جدى
فارس قاعد مبتسم:ازيك يا قمر
قمر:الحمدلله بس انا اعرف حضرتك
فارس:زين المعرفه يا بنت عمي
قمر:اسفه والله مخدش بالي ان انت ابن عمي
فارس: ولا يهمك يا قمر
وليد:طيب انا عايز زى بابا وفارس ولا انا مش موجود في البيت ده
قمر بضحك:ههه لا ازاي كده انت الخير وبركه
لدهشورى: طيب يا ولدي الفرح يوم الجمعه الجايه تكون جهزت هدوم بنتك عشان هتيجي معانا الصعيد
قمر : بس انا مش موافقه ياجدى على الجواز دى
فارس بغضب:………….
♡فى الصعيد♡
حنان بفرح:لولولولولولى يلا يا وليه منك ليها جهزو الفرح ابن اخوي يلا همى منك ليها
هيام : انتي مالك كده يا عمتي ده بس هتجوزها عشان تجيبله الولاد بس
حنان بخبث: لا عشان انتي مبتخلفيش ياهيام😏
هيام بغضب:وانتي مالك يا عمتي اخلف ولا مخلفش
حنان بغضب:مالك كده ياهيام ايه نسيتي نفسك ولا ايه انتي بنت اخويا احترمي نفسك معاك عاد
حازم:خلاص يا ماما الله كل يوم كده انا زهقت والله العظيم منك انتي وهيا 😤 انا رايح الارض
حنان:شفتي ايه اللى حصل بسببك 😒
هيام: انا😳
حنان: لا ام”ك ياختي
هيام: امي 😳
حنان: انتي مفكره انى هقول امى انا ولا ايه😑
هيام:انا طلع انام وسيباكى لوحدك 😒
حنان: فى ستين دا*هيه تخ*دك د*ك هم وانتي شبه امك كده كانت بو*مه🙄🤭
🎀🎀🎀
فارس ببرود: انا بس هتجوزك عشان اخلف منك بس غير كده متفكريش انى بحبك وعايزك
قمر بغضب : بس انا مش البيع يا فارس بيه ولا ايه يا جدى قول حاجه
الجد بغضب: وااه كيف يا قمر الحديد ده انتي عارفه معزتك عندي يا بنتي قد ايه
قمر:امال اى الكلام ده يا جدى
وليد: انا اسف يا بنتي على كلام فارس ابنى بس انتي وهوا مش هتخدو ورث ولا هوا هياخد غير اما يخلف من بنت عمه وانتي عارفه ان هيام من بتخلف فمفيش غيرك يا بنتي
قمر ببرود: بس انا مش عايزة حاجة من جدى
احمد: بس انا عايز يا قمر ولا مش عايزة اخد فلوسي انا كمان
قمر:طيب وانا مالي يا بابا تاخد الفلوس ولا لا
الجد: انا هديكي وقت تفكري وبكره هشوف ردك عليا يا قمر
قمر: ماشي يا جدى انا هطلع انام عشان تعبانه شويه
الجد: ماشي يا قلب جدك

 

 

♡بليل♡
قمر: يا بابا انا بنتك بتعمل كده ليه
احمد: ياقمر يابنتي انا طول عمري وانا شقين في حياتي وجدك مكنتش راضي يديني اى حاجه من الورث
قمر بحزن: بابا اللى انت عاوزه اعملو انا خلاص مش فرق معايا
احمد بفرح:بجد يا قمر
قمر بحزن: ايوه يا بابا
احمد: انا هروح اقول الجدك هيفرح قوى
قمر: ماشي يا بابا
🎀🎀🎀
فارس: مانا مش عارف كل ده ليه يا جدى
الجد بابتسامة: عشان قمر وهيا قمر قلبها طيب وابيض ومعتش في منها خالص يا فارس
فارس ببرود: انا عمري ماحب احد غير هيام وانت عارف
الدهشورى: وانا بقولك انك هتحب قمر يا فارس وبكره تشوف جدك العجوز ده قالك ايه😏
فارس بغضب: يووه انا رايح انام عشان في كلام مش عجبني خالص
الدهشورى بخبث: روح روح يا فارس بكره اقولك نفس الكلام ده وقريب اوى كمان ههههه😏
تاني يوم الصبح 🎀🎀
احمد بفرح: ايوه يا بويا قمر وفقت على الجواز من فارس
الدهشورى بفرح: بجد ياولدي
احمد: بجد يا حج
وليد: والله وجبت خبر حلو يا واد يا احمد🤭
احمد:😒😒
فارس: انا مروح الصعيد عشان هيام تعبانه شويه وبقو تعالو انتم باى يا عمي
احمد: الف سلامة عليها يا فارس يا ابنى مع الف سلامة يا ابني
فارس: الله يسلمك يا عمي
فارس وهوا خارج من البيت شاف قمر وقفه في البلكونه وسرحانه
فارس سرحان: انا مش عارفه ايه الاحساس ده بس انا اول مره احس الاحساس ده معاكي باى بكره هشوفك يا﴿ قمر 💖الزمان﴾
(ومشي)
قمر: ايه ده هوا ماشي لوحده ليه يلا انا مالي بيه
♡فى الصعيد♡
هيام بتجري من علي السلم عشان فارس وصل
هيام بدلع: حبيبي انت اتاخرت عليكي اوى اخس عليك يا فارس انا زعلان( ايه ياختي المحن ده 😒)
فارس بابتسامة: وانتي اكتر ياقلب فارس
هيام بدلع: لا ياخويا انت مش هتضحك عليا
فارس: امال عايزه ايه ياقلب فارس
هيام بدلع: مفيش بس حاجه صغيره اد كده بس
فارس: من الاخر كده عايزة ايه قولى يا هيام
هيام بتلعب في زرار القميص بتاع فارس: عايزة خاتم💍الماس💎 بس وانا هصلحك على طول يا قلب هيام
فارس: من عنيا حاضر يا قلبي
هيام بدلع: تعال بقا اصلحك فوق
فارس بضحك:ههههه ماشي ياقلبي تعالى
حنان كانت واقفه فى المطبخ وشافت كل حاجه
حنان: د*ك هم وانتي رخ*مه زى امك كانت رخ*مه اوى
الروايه الجديد لو جابت تفاعل حلو هكمل

يتبع…

اترك رد