روايات

رواية صقور الداخلية الفصل الأول 1 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية الفصل الأول 1 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية البارت الأول

رواية صقور الداخلية الجزء الأول

رواية صقور الداخلية الحلقة الأولى

تعريف ابطال ✨حور :خريجه تمريض عسكري قمحاويه شعرها ناعم اسود هي عيونها بني علي اسود بيلمعوو✨
سنها ٢٣ سنه
ورد توام حور : خريجه تمريض عسكري بيضه شعرها كيرلي اصفر عيونها بني ✨٢٣ سنه ✨
ادم :خريخ كليه شرطه قمحاوي شعرو ناعم عيونو خضره✨ سنو ٢٧✨
مراد اخو ادم : خريج كليه شرطه ابيضاني شعرو ناعم برضو عيونو زرقه 💙✨٢٦ سنه
سعاد مامت ادم وي مراد:ست طيبه بتحب ولادها جدا وبتحب خير الناس عندها ٤٨ سنه بيضه ومحجبه 💙
ليلي : خريجه السن انجليزي عندها ٢٢ سنه شعرها بني ناعم
عيونها سوده بشرتها بيضه ✨
مروان اخو ليلي : خريج كليه حقوق انجليزي ٢٥ سنه
شعرو طويل بشرتو سمرا شويه ✨
لواء شريف : راجل في اخر ال ٥٠ طيب قلب وشديد في عملو جدا شعرو ابيض وعيونو سوده 💙✨

 

 

بارت الاول (صقور داخليه 💪) الكاتبه المجهوله
تبدأ قصتنا بنتين ماشين في شارع
بيهزروو سوي وكانو راجعين من شغلهم وفجاه بيحسو في حد ماشي وراهم بيحاولو يقدمو شويه بس فجاه طلع ليهم كذا شاب اجي ٥ شباب بيحاولو يتح*شو بيهم واحد منهم كل واحد هيست**تع بكل وحده شويه بنتين عملين نفسهم خايفين وفجاه وحده منهم ردت قالت لو سمحت محدش يقرب مننا احسن ممكن عضمكم ي*سر راحو كلهم ضحكو وقالو الحقو هتموت من خوف وتقول هتكسر عضا*منا 😂😂😂 بعدين البنتين بصو لبعض بصه قوه وضحكو ضحكه شر 😁 بعدين واحد قرب من بنت الاوله وهي بطله بتاعتنا وهي حور فجاه شاب حاول يمسك حور راحت حور بضربه منها في دراعوو وقع من وجع بسبب دراعوو اكسر واحد تاني حاول يقرب من بطله تانيه ورد حاول يسمكها بضربا منها من رجليها في بطنو وقع مش قادر فا تلاته بقين حاولو أنهم يضربو حور وي ورد خافو راحو جريو فا حور وي ورد قعدو يضحكو 😂😂 وفجاه لاقو اجي عشره جاين مره وحده عليهم حور وي ورد في بوق واحد جاهزه للعب 😉😈 اتنين في بوق بعض جاهزه وفجاه قامت معركه وحور وي ورد بقا يضربو عشر رجال باحتراف وشباب هتجنن ازاي هما كده وفجاه شباب كلها وقعت علي أرض من كميه ضرب الي اخدوها من ورد وي حور فا راحو قالو بي نفس واحد متستخفوش فينا ابدا بعدين قالت ورد مش عيب علي رجاله زيكم بنات عندهم ٢٣ سنه يخلوكوو في ارض كده 😂 فا شباب فعلا ندمو انو هما كانو هيتح*شو بيهم فا حور اكلمت اتقوا ربنا في بنات ناس ممكن اختكم تكون مكانا وتضيع روحو شوفلكو شغل بدل الي انتو بتعملوا دا وفعلا حاسو بندم كلهم واتسفوو لينا وهيبطلو فعلا وي حور وي ورد قالو كويس انكو هتتغيرو. واحنا اسفين أننا ضربناكو وبعدين اخدنا شنطنا وروحنا بيت وقعدنا من تعب
حور قد اي شغل صعب اوي 💔🥺
ورد فعلا ضهري اتقطم بجد كان لازم يعني نوافق علي شغلانه تمريض عسكري دي 🙂🙂
حور هنعمل اي دي احسن شغلانه لينا وكمان فلوسها كويسه عشان نقدر نعيش حياه كويسه ♥️

 

 

ورد عندك حق يا حور والله طب يلا تعالي ناخد شاور وننام عشان بكره يوم متعب لان مدير هيقول كلام مهم وهنشوف هيعمل اي
حور قالت ماشي يلا هحضر هدومنا عقبال متخلصي انتي وأخش بعديكي ♥️
ورد ماشي يقلبي ♥️
بعدين حور وي ورد اخدو شاور ونامو سوي زي كل يوم ♥️
بعدين حور حلمت أن حد بيحاول يت*دي عليها وفجاه تقوم مخضوضه وي ورد تقوم مخضوضه زيها في اي يا حور حلم كل ياورد كل يوم احلم نفس حلم 💔 ورد مش عارفه بقالك ٣ سنين حلم كل يوم بيكرر يارب امتا تخلص من كابوس دا 💔 وراحت ورد اخدت حور في حضنها ونامو ♥️
بعدين صحيو صبح بدري عشان طبيعه شغلهم بتبقا بدري
حور وي ورد عندهم ٢٣ سنه قد بعض حور قمحويه زي ورد بيضه ♥️ حور شعرها اسود ناعم وي ورد شعرها اسود كيرلي ♥️
بعدين بطلتين نزلوا راحو شغل بتاعهم في مدينه نصر في مكان راقي جدا واعلي مستوي حور وي ورد اتنين خريجين تمريض وبعدين اشتغلو في مستشفي في أكتوبر بس حصل حاجه خلاهم يبعدو عند اكتوبر خالص هتعرفو حكايه بعدين نرجع تاني حور وي ورد راحو شغل وبعدين مدير عمل اجتماع بس الاجتماع دا بل ممرضين مهرا بس الي شاطرين جدا ♥️ وطبعا حور وي ورد من اشطر ممرضين في مستشفي ♥️ وبعدين ٢٠ ممرضه زيهم برضو شطرين زيهم بس بعدين
مدير اسمو حسام سيوفي
دلوقتي في قوات هيحربو ار*اب في سيناء فا طالبين ممرضات شاطرين يروحو هناك عشان يعالجو طبعا اي ظابط لو اتاذي فا الي حابه تروح تقول طبعا حور وي ورد وفقو لان حابين يجربو حاجه زي كده منسبالهم مخاطر وحجات دي جزء من احلامهم فا اتنين قالو احنا موافقين وي عشر ممرضات وفقو باقي خاف علي حياتو فا مدير اخد اسماء الي هيروحو وبعتهم لايميل مدريه قاهره ♥️
بعدين قال جهزو نفسكم بعد يومين هتروحو في ميكروباص هيعدي علي كل وحده في بيتها ويروح علي سيناء ورد وي حور في بوق واحد وبقيت ممرضات حاضر يا فندم ♥️
وبعدين كلو راح علي شغلة

 

 

بعدين حور وي ورد فرحانين عشان دا جزء من احلامهم وبداو في شغلهم وخلصو يومهم وي كلعاده يروحو يخدو شاور وينامو وي حور ديما تحلم حلم وتقوم مخضوضه
بعد مرور يومين وي بيصحو الاتنين يلبسو هدومهم
حور لابسه قميص ابيض علي بنطلون اسود وي كوتشي ابيض وي لما شعرها ديل حصان
وي ورد لابسه تشيرت احمر وي بنطلون اسود وي كوتشي ابيض وفرده شعرها ♥️
بعدين بيخدو شطنه هدومهم عشان ينزلو يستنو ميكروباص الي هيوصلهم لسيناء ♥️ وبل فعل ركبو وبعد ٧ سعات هيوصلو لسيناء وهما ماشين في عربيه كانت وقفه وشافت ميكروباص
مجهول ١ في عربيه بيكلم مجهول ٢ علي تلفون
مجهول ١ طلعو يافندم اتنين علي ميكورباص ومتجهين لسيناء
مجهول ٢ تمام ارجع انت بقا
ياترا مين مجهولين دول
وي ورد وي حور ياترى اي مستنيهم هناك في سيناء
ولي سابو اكتوبر
كل دا لسه هيتعرف في بقيت بارتاات تانيه 😉♥️😂.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صقور الداخلية)

اترك رد