روايات

رواية حبي الغريب الفصل الثالث 3 بقلم سلسبيل أحمد

رواية حبي الغريب الفصل الثالث 3 بقلم سلسبيل أحمد

رواية حبي الغريب البارت الثالث

رواية حبي الغريب الجزء الثالث

حبي الغريب

رواية حبي الغريب الحلقة الثالثة

جميلة!!!!! انتي كنتي فين؟؟
= انا كنت
_ انا قولتلك خليكي فالعربيه!!
= Sorry يا زين
_ سوري اي!! افرض كان حصلك حاجه ولا توهتي
= خلاص متزعلش انا كويسة اهو
_ ادخلي يجميله ادخلي
دخلت العربيه وبصتلي ببراءه: مالك هو انت زعلت
لسه هتكلم لقيت صوت نونوه
_ أية ده
= مانا نزلت اخد القطه دي.
_ ليه!!
= لقتها لوحدها اكيد تاهت زي
_ يعني نزلتي عشان كدا
هزت راسها بهدوء وانا كنت بحاول اهدا
= في أية مالك يا زين انا كنت جمبك وراه العربيه
_ يا جميلة انتي متعرفيش حاجه هنا افرض توهتي مني هعمل أية ساعتها
= هتدور عليا
“ضحكت غصب عني بسبب البساطه الي بتتكلم بيها”
– انتي بجد هتموتيني
ابتسمت: و ممكن انا طلب من حد يساعدني واللقيك
“ابتسمتي اختفت وحسيت بأحساس مريحنيش”
_ جميلة مينفعش تطلبي مساعده من اي حد
ولا ينفع تدي لحد الأمان خالص وتثقي فيه
= مش فاهمه
_ بصي مش كل الناس كويسة يعني
= عارفه
_ يبقي مينفعش تتكلمي مع اي حد صح ممكن ياذيكي
هزت راسها بتفهم: ايوا صح
_ يبقي أية تفضلي معايا ومتبعديش ابدا لحد ما اساعدك واطمن عليكي
ابتسمتلي: حاضر
“روحنا انا وهي عشان تتصور وخلصت وكنا هنمشي”
_ زين زين
يارب واحده زين كمان ومش همسك نفسي: ايوا يا جميلة
_ اتصور معايا
= اصل
_ يلا عشان خاطري عشان تبقي ذكره حلوة
رديت بمنتهي الاستسلام: حاضر
اتصورت جمبها صورتين وفرحت جدا وهي كمان فرحت اوي ولما سالتها مرضتش تقولي السبب
روحنا انا وهي البيت وكانت مرهقه اوي انسه فرهوده
_ انا عايزه انام مش قادره خالص
= الله انتي لحقتي يا جميلة
_ الي يشوف كدا يا داده يقول شقيتها
= ملكش دعوه يا ولا
_ تيته حبيبتي مش هتصدقي
= أية
_ جبت قطه صغننه جميلة ولونها orange
= هي فين
_ زين قالي هتروح للدكتور الاول عشان يكشف عليها وبعدين هتيجي تقعد معانا هي اكيد تايهه من مامتها زي
لقيت داده فاطمه بتضحك بصتلها برفعه حاجب – بتضحكي افتكرتك هتعترضي؟!
= ابدا جميلة براحتها
_ الله الله!! بقي كدا ، يا بختك ياست جميلة مكنتش راضيه تخليني أجيب كلب
= كلب يا كلب؟؟؟
_ داده مش قدامها خلاص
قعدت تضحك وانا سرحان في ضحكتها..
_ انا جعانه جدا
= ياروحي غيري هدومك وليكي اكله حلوة عندي
بحماس: أية أية
= مكرونه بشاميل
_ لحمه ولا فراخ!!!
= فراخ
لقتها قامت باست داده فاطمه بفرحه
_ جرا اية هو انا شفاف
= واد يا زين بطل لماضه
_ انتي عامله ليها مكرونه وهي ادتك بوسه وانا اي طيشا!
= عايز بوسه؟
_ لا يا جميلة عيب
ردت بضحك: كنت هديهاله عالهوا يا تيته
داده فاطمه قعدت تضحك وانا باصص لجميلة بتوعد
– ماشي متشكرين اطلعي غيري يختي
= لاء
بصتلها بعصبيه مصطنعه: بنت عيب اسمعي الكلام
ردت عليا بأستهزاء: تؤ تؤ مش هسمع هتعمل أيه يعني
_ الله انتي بتعندي معايا ولا اي
هزت راسها وهي بتستفزني
_ انا بحذرك يا جميله
= مش بخاف هاهاهاها
قومت ولسه هجري أمسكها سرخت و جريت زي الصرصار على أوضتها وانا مبتسم والابتسامه رايحه لحد وداني..
*****************************
صلي على محمد 🩷
” بعد يومين “
_ يا عم
= ايوا ياباشا
_ بتقولي باشا ايوا دا إحنا بقينا جامدين خمني جبتلك أية
= شوكلاته
ضحكت: مش اكل يا جميلة
= مش عارفه أية
” خرجت بمنتهي السعاده ودخلت بالقطه اول ما شافتها ابتسمت بفرحه كبيره أوي “
_ مش مصدقه دي بقت جميلة خالص وبقت نضيفه كدا خلاص هتقعد
= ايوا ياستي بقت بتاعتك رسمي
_ شكرا يا زين انت لطيف خالص
قلبي الصغير لا يحتمل والله.
= هتسميها اي بقي
_ مش عارفه أية رايك كوكي
= اهااا نسيت اقولك
_ أية!
= هو ولد مش بنت
_ بجد ؟
= اها
_ هسميه زوزو شبه زين حلو؟
= حلو زيك
بصتلي بصه طويلة وانا كنت مركز مع عينيها الي كل مره ببصلهم بيخطفوني من اول وجديد.!
– زين هااي؟
= جميلة انا بحبك
= ما انا كمان بحبك
– لا بس انا مش قصدي كدا اقصد …
بصتلي بأنتباه: قول
” خت ثواني مع مخي بحاول افكر انوه مينفعش ودي كانت لحظه قولت فيها الي انا حاسه لكن مينفعش استغلها ابدا وهي نيتها مش زي “
– مفيش ولا حاجه
= اممممم زين احنا صحاب صح
– اكيد
= يعني هتفضل فاكرني وهنشوف بعض صح
– مش هقدر انساكي
________________________
استغفرالله 🦋♥️
” عدا تلت ايام بحاول فيهم ابعد على قد ما اقدر لحد ما في يوم بليل وانا قاعد لوحدي فالبلاكونه لقتها جايه”
– جميلة اية مصحيكي لدوقتي!؟
بصتلي بغضب ممذوج بزعل وكان واضح جدا..
– انا زعلتك يازين؟
= لا خالص
– مش بتكلمني ليه امال
= عشان..
– لو زعلتك قولي وهصالحك و ممكن اعتذر انت مبقتش تحبني ولا عاوزاني صح
– ليه بتقولي كدا
= ليه بقالك شوية و شوية مش بتكلمني ولا بنلعب سوا ليه؟ ممكن اعرف
– مشغول لكن اول ما افضي علطول هنلعب
= لاء انت مش عاوزاني خالص الاول كنت بتكلمني كتير
“وقفت وبصيت في عيونها الي زعلانين بسببي ومبقتش عارف اقول اية “
– لا بيتهيألك هنام بقي عشان هصحي بدري تصبحي على خير..
“مش فاهم ليه قولتلها كدا بس انا مكنتش قادر استحمل وكل ما احاول ابعد ببقي مش قادر ولا كان هيهون عليا زعلها فا هربت”
“سمعت صوت الفجر بيأذن وانا كنت رايح فالنوم لاني بقالي يومين منمتش كويس”
“ومعاه سمعت صوتها الرقيق خالص وهي بتقولي انا اسفه”
* تاني يوم الصبح *
– زين انت صحيت؟
= اه
– صحي جميله بقي لحسن بقالها كتير نايمه
= طب ما تصحيها انتي
– اية هو ده روح يا ولا هاتها خلينا نفطر
مش طالبه اشوفها وهي نايمه خالص: حاضر يا داده
خبطت عالباب ومرضتش ادخل: جميلة
انزلي عشان نفطر ماشي…. جميله ؟؟؟
يا جميييله؟
فتحت الباب وملقتهاش فى الاوضه!
فجأه حسيت ان دماغي تقلت ومخي وقف
قعدت ابص فى الاوضه بتركيز وانا مش مصدق خبط على الحمام بقوه مكنتش موجوده كنت خارج من الاوضه بسرعه جدا لحد ما لمحت ورقه على سريرها فتحتها بطريقه عشوائية
( انا خلاص همشي يا زين هتوحشني اوي متخفش انا هلاقي حد تاني يساعدني انت ساعدتني كتير اوي بس مكنش قصدي ازعلك خالص ومعرفش ليه مبقتش عاوزني بس sorry بجد )
قعدت عالسرير وانا بفتكر لما صحتني وقالتلي انها اسفه
ده مكنتش حلم كنت حاسس اني مش قادر اقف
الورقه وقعت من ايدي وفضلت ماسك دماغي وانا استوعب الي حصل بسبب معاملتي الغبيه والي قريته فالورقه ! هي كدا ضاعت مني؟
نزلت جري معرفش ازاي حتي مردتش على الداده وهي بتنادي وركبت العربيه وفضلت اللف حولين الفيله واروح كل الاماكن الى روحنها سوا بس مش لاقيها ولا لاقي ليها اي اثر ولا حتي في ناس شافتها رجعت البيت بليل وانا مرهق ومش قادر
– زين !!! كدا تخضني عليك كل دا ! فين جميلة ؟؟
” اترميت على الكرسي بمعني الكلمه وانا حاسس انوه خلاص خسرت اكتر حاجه حبتها في حياتي “
– زين رد عليا في اية فين جميلة.
لأول مره دموعي تنزل من سنين: جميلة ضاعت مني مشيت بسببي
كانت الداده مخضوضه بسبب دموعي والخبر الي قولتهولها
– يعني اية ضاعت ! عملت ايه خلاها تمشي دي معندهاش حد
= كنت بعملها وحش عشان بحبها وفاكر اني كدا هقدر اتخطها معرفش انها هتمشي خالص
بصتلي وهي مش فاهمه: بطل عياط كدا وقوم اتصرف انت فاهم رجعها يا زين دور عليها هتكون راحت فين
فضلت باصص للارض لحد ما رفعت راسي ليها
= جميله مشيت خلاص افهمي كتبتلي ورقه وقالت انها ماشيه بسببي خلاص ضاعت مني !!
– عشان اتجاهلتها
” بصتلها وانا مستغرب “
– متبصليش كدا انا عارفه جت كلمتني امبارح وقالتلي انك زعلان منها وهتحاول تصالحك واكيد لما معرفتش تصالحك مشيت مكنتش واخد بالك انك بتتعامل مع طفله ازاي تتصرف كدا؟؟ حتي لو بتحبها خلاص مقدرتش تتحكم في نفسك!
كان عندها حق فكل كلامها: اعمل اية
مسحت على وشي بمنديل: تهدي و تدور عليها
= تفتكري هلاقيها!
– ان شاء الله ترجعها جميلة لو فضلت لوحدها ممكن يجرالها حاجه يحبيبي انا قلقانه لازم تلاقيها
مسحت على شعري وانا بحاول اهدا: معاكي حق هلاقيها
موبايلي رن ومردتش لكن الموضوع اتكرر لحد ما فتحت
– الو الو يا زين اللحقني
وقفت بصدمه: جميلة؟؟؟؟؟؟

 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبي الغريب)

اترك رد

error: Content is protected !!