روايات

رواية الخروج من صفقه الفصل السادس 6 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الفصل السادس 6 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه البارت السادس

رواية الخروج من صفقه الجزء السادس

رواية الخروج من صفقه الحلقة السادسة

ادم :” حكالها الي حصل امبارح”
اثير : طب احنا لازم نتحرك دلوقتي صح
احمد بيبص لأثير: احم الحلوو اسمه ايه
ادم اتعصب وعينه احمرت بغيره لأول مره : احمد اتعدل
احمد : يعم اديني فرصه اتعرف…ثم انت متعصب ليه “وكمل بغمزه” ولااا يعني تعرفهاااا ولا حاجه؟
ادم ببرود: للأسف مش وقتك اتعرف عليها بعدين
احمد:يعم ماشي
اثير واقغه مربعه ايديها : ها وبعدين كملوا…”اتعدلت ووقفت بثقه” بعد اذنكم هروح اظبط اموري وهجيلكم بعد ساعه .
_____________________
“سمير كان مقضي اليوم برا ورجع اليوم دا عشان يقول للظابط احمد انه يجيب الورق..فتح الباب”
سمير: انت يازفت
“دخل اتصدم لما لقي الاوضه فاضيه”
سمير: نهارك اسود ومنيل…معقول يكون هرب!!!؟؟؟
سمير بخبث وهو بيتكلم ف الفون:انا عايزك تجيبلي قراره
٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫

 

 

“اثير روحت طلعت البيت لقت عم اسماعيل محضرلها فطار والابتسامه اترسمت ف وشه اول م شافها”
اثير بحب : بابا عامل ايه ايه الفطار دا كله
عم اسماعيل: كنت مستنيكي يبنتي معرفتش افطر من غيرك
اثير فرحت وحضنته: انا بحبك اوي يابابا ربنا يخليك ليا
عم اسماعيل بحب: ويخليكي ليا يا اغلي ما ليا…يلا ناكل عشان ماتتأخريش علي شغلك
اثير : حاضر يابابا..تسلم ايدك ليه تعبت نفسك
عم اسماعيل حط ايده علي دماغه: لا يحبيبتي تعبك راحه
اثير بقلق : بابا انت كويس؟؟
عم اسماعيل: كويس الحمدلله شويه صداع وهيروحوا لحالهم
اثير : خلاص يابابا انا مش هروح الشغل لو انت تعبان..اطلبلك دكتور!؟؟
عم اسماعيل:لا يا اثير انا كويس الصداع بيجيلي علي طول عادي ماتشغليش بالك…يلا كلي عشان ماتتأخريش
اثير بأبتسامه: حاضر يابابا
_______________

 

 

“اثير راحت مقر المخابرات واتجهو اللي المكان المحكمه”
+مين المحامي بتاع زين؟
رد احمد بثقه : انا ..الظابط احمد سمير …المحامي بتاع زين بيه
+معاك دليل يثبت براءته يا احمد بيه
احمد : ايوه يافندم معايا اوراق تثبت وبأمضه الق’اتل الحقيقي…
+ اتفضل ورينا
احمد طلع الورق عطاهاله : حضرتك دي الورق اللي تثبت كل حاجه وان زين بيه بريئ..امضه القا’تل سمير جابر موجوده قدام حضرتك الحكايه ان هو في وقت الواقعه خدرني وحاول يستغلني اني ابرمجله فيديو ان زين هو اللي قتل ومن حسن الحظ ان الحارس محمد عطاهم الفيديو الاصلي ومسح المزيف…ولما ق’تل الظابط مراد ربنا يرحمه لما اتجرح ف ايده ونزلت د’م علي الارض خلي الحارس محمد يبدله بجزء من الد’م بتاع زين عشان يوقع زين في المشكله ويطلعه بريئ…في يوم مشي عشان يودي الورق وانا طبعا معطلهوش ورق عشان يمشي ف استغليت انه مشي واخدت الورق اللي كان ماضي عليها وقت ماكان حاسس بغلطه..بس للأسف غلطه رماه علي حد تاني اللي هو زين بيه …دا مينفش وميرضيش القانون
+تمام
“بعد خمس دقايق ”
+حكمت المحكمه حضوريا ببراءه المتهم زين
“كلهم فرحوا جدا”

 

 

احمد وهو بيحضن زين: وحشتني يعم
زين : انت كمان يعم …ايه الحلاوه دي دا انت تتعين حاجه عاليه بقا
احمد بثقه: دي اقل حاجة عندي خد بالك
“كلهم ضحكوا”
ادم : حمدلله علي سلامتك ياصاحبي
اثير : الحمدلله انك رج….
” فون اثير رن”
اثير : بعد اذنكم
اثير :الو
عم اسماعيل بصوت ضعيف: ا ا الو ي بنتي
اثير بقلق : بابا مال صوتك؟
عم اسماعيل: الحقيني يابنتي
اثير بتسرع : انا جاااايالك حالا يابابااا ” قفلت”
ادم بقلق واستغراب : في ايه يا اثير
اثير بتوتر وتسرع : بابا بس شكله تعبان عن اذنكم هروح بسرعه
ادم : اجي اوصلك؟؟
اثير : لا شكرا انا هروح بعربيتي سلام ياجماعه
____________________

 

 

ادم بإستغراب:هي مش كانت بتقول مش عندها اب
زين بتفكير : فعلا كانت بتقول كدا امال يكون دا مين
ادم : مش عارف
احمد : احنا المفروض كنا نروح معاها عشان شكله في حاجه
زين : م ادم سألها…سيبها علي راحتها
ادم : جماعه انا هروح اخد شاور وهبقا اجي الصبح بدري
___________________
“اثير بتسوق بأقصي سرعه لحد م وصلت وجرت دخلت البيت قعدت تهبد ف الباب معرفتش راحت كسرته لأن الباب مش قوي اوي يعني”
اثير بصدمه لما لاقته واقع علي الارض: بابااا بااابا اصحي ماتسبنيش!!
“اتصلت بالاسعاف جت خادته وراحت معاهم”
اثير واقفه بره دموعها علي خدها لحد مالقت الدكتوره خرجت: يادكتوره بابا عامل اييه؟؟!
الدكتوره بحزن: للأسف الاعمار بيد الله واكيد مش هنعترض علي امر الله شدي حيلك ….البقاء لله وحده ….
اثير : .!!؟!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الخروج من صفقه)

اترك رد