روايات

رواية أميرة الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم سما حسين

رواية أميرة الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم سما حسين

رواية أميرة الصعيد البارت العاشر

رواية أميرة الصعيد الجزء العاشر

أميرة الصعيد

رواية أميرة الصعيد الحلقة العاشرة

في غرفة ليلي
ليلي بتوتر : الو يا ناهد
(ناهد دي تبقي صاحبة ليلي )
ناهد : ايه يا ليلي عملتي ايه
ليلي: مش عارفة اعمل اي حاجة بس دلوقتي انا عايزة فيروز تثق فيا عشان أكسبها في صفي واهدد ابوها أن انا هأذيها عشان اطلع منه بقرشين
فيروز راحت وراها عشان كانت عايزة تعرف هي بتكلم مين وسمعتها وسجلت المكالمة كلها وراحت توريها لزين وهند عشان هما كانوا بيساعدوا فيروز عشان تكشف ليلي قدام الكل
زين : كويس اوي انك عملتي كده بس انتي متأكدة أن هي ما شافتكيش
فيروز : اه متأكدة
هند :طب انتي هتعملي ايه انا رأيى ……
زين :انا رأيى أن انتي تعمليها كانك مش عارفة حاجة وتشوفيها بتعمل ايه في البيت وتسجلي اي مكالمة هي تتكلمها بس اهم حاجة أن هي متشوفكيش

 

هند : علي فكرة أنا كنت هقول كده
زين : انتي يا بنتي تموتي لو مردتيش
هند : انا بس كنت بقول رأيى
زين : محدش طلب رايك
هند بعند :ومحدش طلب ردك
فيروز : اقسم بالله انا قاعدة مع عيال
زين :صاحبتك هي اللي بدأت
هند : اه انا اللي بدأت هتقتلوني يعني
زين :ي بنتي اسكتي انا عمري ما لقيت بنت عنيدة كده شبهك
هند :ولا هتشوف
زين لفيروز : هي صاحبتك كلامها دبش كده علطول
فيروز : للأسف اه
زين : معلش بس ممكن سؤال
فيروز : اتفضل
زين :انتي كنتي بتفكري في ايه لما صاحبتيها
فيروز : هي مجنونة وانا كنت بفكر في اليوم اللي هيتقابل فيه اتنين مجانين اعرفهم ويتخانقوا مع بعض واليوم ده انهاردة ودلوقتي كملوا ما انا قاعدة مع عيال

 

هند : اصل ابن عمك ده اهبل
زين : ما تلمي نفسك يا بنت انتي
وفضلوا هما الاتنين يتخانقوا أما فيروز فخلاص قامت وكانت ماشية
زين : انتي رايحة فين
فيروز : لما تخلصوا خناق ابقوا كلموني
زين : خلاص خلاص اقعدي
فيروز : طب دلوقتي هنعمل ايه
زين : انا رأيى أن لازم حد يراقبها برا البيت
فيروز :راقبها انت
زين : انا آسف بس مليش انا ف شغل الجواسيس ده
هند : جواسيس ……..انت حد قالك إن احنا عصابة
زين : ي بنتي اسكتي انتي ماحدش عارف يلمك
واتخانقوا تاني
فيروز بعصبية : بس ……احنا لازم نشوف حد يتنيل يراقبها
وفضلوا يفكروا لحد ما هند : بس لقيته
فيروز وزين : مين
هند : حازم اخويا

 

فيروز : مين ….ده اهطل
هند : ايه يا ست فيروز ما كان طيب ودمه خفيف
فيروز: بس ……
زين : خلاص بقا يا فيروز مفيش قدامنا حل تاني ……..بس دلوقتي في مشكلة تانية
هند : هو انت علطول ما بتنطقش غير المشاكل وكلام زي ال……
زين : زي ال ايه
هند : زي الزفت انا مش بجاملك
زين : يا بنتي انتي مابتعرفيش تقولي كلمة عدلة ابدا
هند : ليك فيه
فيروز : بس ……. ايه المشكلة
زين : اخو الهانم هيراقبها برا البيت مين اللي هيراقبها جوا البيت
فيروز : انا طبعا
زين : ماينفعش
فيروز : ليه
زين : انتي بتعامليها وحش واكيد عارفة أن انتي شاكة فيها ف اكيد واخدة حذرها منك ف لازم يكون حد تاني اللي بيراقبها
هند : سيبوها علي
فيروز وزين : يعني هتعملي ايه
هند : مالكمش دعوة بقي استنوا لبليل وشوفوا هيحصل ايه

 

زين : ربنا يستر
هند : ربنا يستر عليك انت
زين : شششششششش اسكتي يا بت
هند وقفت علي التربيزة وقالتله : بت انت بتقولي انا يابت
زين :اشك انك بنت اصلا بالتصرفات دي
هند : أيوة انا بنت وست البنات كمان
فيروز قاعدة تضحك وهما بيتخانقوا راحت سيباهم وماشية وهما لسة مكملين الخناقة
في بيت الحاج سعيد
علي العشاء
الباب خبط
زين : هطانا هروح افتح
زين فتح الباب ولقي …

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أميرة الصعيد)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *