روايات

رواية نور العمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر البارت الثامن عشر

رواية نور العمر الجزء الثامن عشر

رواية نور العمر الحلقة الثامنة عشر

بتعيط بنهيار وحرقه علي حبيب عمرها الي راح مش قادره تتخيل حياتها من غيرو فضلت تعيط وتقول: قوم يعمري متسبنيش ونبي انا مليش حد من بعدك قوم يحبيبي متسبنيش ليه ونبي يعمر قوم بعياط وصوت عالي يعممرر… سابتو وقامت وهي منهاره وراحت لبسيم وفضلت تضرب فيه انا بكرهك بكرهك يبسيم وهاخد حق حبيبي منك انت فاهم وشدت منو الس،لاح من ايدو اما هو كان بيبصلها ومش قادر من كتر الضرب واول ما اخدت الس،لاح منو بصلها والتوتر باين عليه والتعب وقال: نور حبيبتي اهدي انا بسيم الي بيحبك انا عملت كل ده عشان بحبك وعاوزك تكوني ليا ينور عيني… بقلم حبيبه محمد بصتلو بغل وعنيها حمرا ووشها لونه احمر اثر العياط وايدها بترتعش وهي ماسكه المسدس وعماله تعيط انا بكرهك انا مبحبكش انا بحب عمر وبس ولسه هتضغط علي الزناد… كان دخل فؤاد هو والشرطه وبصولها وفؤاد اتصدم من منظر عمر وجري عليه فضل باصص بصدمه مش مستوعب لسه اي حاجه اما الظابط ف كان بيهدي في نور عشان تسيب السلاح من ايدها وفؤاد قاعد علي الارض بيعيط بحرقه علي صاحب عمرو…. بقلم حبيبه محمد واحد من الظباط جه من ورا نور وبحركه خفيفه وسرعه اخد منها المسدس ونور وقعت علي الارض منهاره وبتعيط اما الظباط ف اخدو بسيم وادم وعمر وراحو للمستشفي… بعد شويه وصلو وكانت نور مش قادره وفؤاد للان مش مستوعب الي بيحصل هو بس بيعيط وكل ذكره ليهم بتمر قدامه ونور كذالك… بقلم حبيبه محمد الدكتور خرج وقال بأسف وحزن انا اسف بس… بس البقاء لله…. لحظه صمت وبعدها قالت بكل قوتها وصوتها لاااااا وبعدها اغمي عليها فؤاد جري واخدها هو والدكتور لغرفه وكشف عليها واداها حقنه مهدئه وفؤاد سابها وراح لصديق عمرو ودخل وقعد قدامو وكان متغطي شال من علي وشو الغطي وقال بدموع: بقي كده يعمر كده تسبني وانت واعدني انك هتفضل معايا طول عمرك كده يصحبي كده تخلف بوعدك وتسبني لوحدي طيب انا مليش حد بعدك انت اخويا الي مجبتهوش امي ارجع يعمر انا محتاجك اكتر ما انت محتاجلي انا مقدرش اعيش من غيرك وفضل يعيط….. بقلم حبيبه محمد صحيت وبدأت تسترجع كل حاجه وتعيط بنهيار قامت وخرجت جري وفضلت تسأل عليه زي المجنونه الدكتور قالها انها لازم ترتاح وان ده قضاء ربنا وتصبر بس هي زقتو وفضلت تزعق وسألتو علي الاوضه الي هو فيها قالها عليها جريت علي مكان الاوضه ودخلت بنهيار لقت فؤاد قاعد راحتلو وكانت بتاخد نفسها بصعوبه وبتعيط وقالت: ففؤاد ععمر عايش صح ده مش عمر (كان فؤاد غطي وشو) ده مش عمر حبيبي عمر عايش وقال انو مش هيسيبني صح فؤاد قالها بحزن والدموع فعنيه اهدي ينور بقلم حبيبه محمد
نور: بعدت عنو بعصبيه وراحت لعمر وشالت من علي وشو الغطي ومجرد ما شافت ملامحو صوتت بفزع وحطت ايدها علي ودنها وفضلت تعيط اكتر وقالت: ععمر قوم يعمر اانت قلتلي انك مش هتسبني قوم يعمر متوجعش قلبي عليك قووم بعياط… الدكاتره كانو واقفين محدش عارف يهديها وفؤاد معاهم نور بصتلهم بعصبيه وقالت ابعدو عني عمر حبيبي عايش انتو كدابين فاهمين انتو كدابين بزعيق
دكتور: يا مدام اهدي ده قضاء ربنا وهو في مكان احسن وانا اسف بس في مرضي تعبانين ولو حضرتك فضلتي تعملي صوت كده مش هتستلمي الجثه بقلم حبيبه محمد
نور: بصتلو بغضب اعمي ومسكت المشرط الي جمبها بغضب وقالت عمر مامتش انتو كدابين هو وعدني انو مش هيسيبني ولو ما،ت ف انا هروحلو وحطت المشرط علي ايدها تحت فزع كل الي موجودين وفثواني كانت جرحت نفسها وهو كان قام بسرعه بس ملحقهاش…. فؤاد بصلو بصدمه انو عايش وباقي الدكاتره كانو مذهولين من الي حصل اما هو ف شالها بسرعه وحطها مكانو وقلبو بيدق بأسرع ما يمكن من الخوف عليها وقال بزعيق وغضب انتو هتقفو تتفرجو اتصرفوو فثواني كانت الدكاتره اتجمعت عشان يشوفو اي حصل وهو واقف جمبها تحت رفضو الشديد انو يخرج ويسيبها… بعد مرور وقت خلصو خياطه الجرح والدكتور قالو يطمن ان الجرح سطحي بس المشكله في انو قام عمر قالو بعصبيه انو ملهوش فيه يتصرف بس المهم ان نور تكون كويسه والدكتور قالو تمام ومشي اما فؤاد ف حضنو اووي لمده دقايق وعمر بادلو الحضن بقلم حبيبه محمد
فؤاد: بدموع كده يعمر كنت هتسبني اهون عليك يصحبي
عمر: طبطب علي ضهرو بحنان مقدرش يفؤش ولله بس دي كانت الخطه الي مظبطها بس اعمل اي كل حاجه باظت المهم نور تكون كويسه وبص عليها بقلق
فؤاد: خبط علي كتفو براحه متقلقش يعمر المهم انكم بخير يصحبي والحمدلله والف سلامه علي نور متنساش تسلملي عليها انا هروح اشوف الك*لب الي في الحبس واجي
عمر: تمام ابقي طمني… فؤاد مشي وعمر قعد جمب نور بقلق ومسك ايدها بخوف وكان بيبوسها… بعد دقايق نور بدأت تفوق وتقول: بتعب ععمر حبيبي عايش وقامت مره واحده وقالت بوجع ااهههه وبعديها عيطت وفضلت تقول عمر عمر وبصت حواليها لقيتو قدامها فضلت بصالو وبتعيط اما هو فَ حضنها جامد وقال اششش اهدي انا اهو اهدي
نور:كانت بتعيط ومسكت فيه جامد ليروح زي ما تفكيرها مصورلها فضلت تعيط بنهيار وخايفه تكون بتحلم او بتتخيلو
عمر: كان بيهدي فيها وبيطبطب عليها وبيحاول يهديها ويبعدها عنو عشان يكلمها بس مش عارف لحد ما قال: ينور اهدي وخليني اعرف اكلمك طيب بقلم حبيبه محمد
نور:بدموع هزت راسها ب لا كذا مره وقالت: لا لا يعمر هتمشي وتسبني لوحدي وانا مش عاوزه ابقي لوحدي بيضحكو عليا ويقولو انك مت يعمر وانا عارفه انك عايش ومش هتسيب نور حبيبتك لوحدها انت بتحبني ومش هتسبني لوحدي وعيطت اكتر وقالت: انا عوزاك يعمر متسبنيش مسح دموعها وقال بحنان طيب اهدي وانا مش هسيبك لوحدك متخفيش مش انتي بتحبي عمر خليني اتكلم معاكي ووعد ولله ما هسيبك بس خليني اتكلم معاكي واهدي ماشي… بعدت عن حضنو بخوف من فقدانه وبصتلو ومسكت ايدو والدموع فعنيها وقالت انت حقيقي انا مش بحلم انا ككنت عارفه انك مش هتسبني ومش هتسيبو ياخدك مني انا مليش غيرك يعمر بقلم حبيبه محمد
عمر: مسح دموعها عمري مهسيبك بس اهدي انتي عشان اعرف افهمك واتكلم معاكي واخدها قعدها علي السرير وهي ماسكه فيه كأنو هيهرب اما هو فَ طبطب عليها وقال: ينفع كده ينور كنتي عاوزه تم9تي كاف،ره وتبعدي عني بقلم حبيبه محمد
نور: رفعت راسها ليه انا مش عاوزه اكمل حياتي وانت مش فيها يعمر مش عاوزه ابقي في مكان وانت مش فيه انا مليش غيرك ولو حصلك حاجه مش هيبقالي حد اعيش عشانو…
عمر:….. تتوقعو بتحلم وكل ده حلم من ساعت ما اغمي عليها ولا عمر مات بجد هااا..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور العمر)

اترك رد