روايات

رواية زينب الفصل الثامن عشر 18 بقلم هي جنته

رواية زينب الفصل الثامن عشر 18 بقلم هي جنته

رواية زينب البارت الثامن عشر

رواية زينب الجزء الثامن عشر

رواية زينب الحلقة الثامنة عشر

راويه اتصلت علي زينب وعزمتها عندها في شقتها
زينب عند خالد: راويه عزمتني عندها وانا
انحرجت منها ومقدرتش اقولها لأ
خالد: خلاص هاجي معاكي اوصلك
زينب :لا انا هروح مع آسر أصله رايح مكان قريب من بيتها
خالد: خلاص ماشي بس خلي بالك من نفسك
زينب استغربت انه مزعقش انها هتروح مع
آسر ولا حاجه
وراحت عند آسر : هتيجي توصلني يلا
آسر:انتي هتروحي
زينب: ايوا ياحبيبي لازم اروح عشان نكمل خطتنا
آسر: بس انا خايف عليكي
زينب: متخافش عليا ربنا معايا وكمان البنت
هناك لوحدها يعني مراد مش هيبقي موجود
آسر:طب خلي فونك شغال اوعي يتقفل ولا تعمليه صامت ماشي
وصلها آسر لحد بيت راويه ووقف تحت خاف
ليسيبها ويمشي يحصلها حاجه

 

 

راويه اول لما شافتها تحت :اهي وصلت مع
ابن خالتها تحت خليك في الغرفه اوعي تطلع
ولا تعمل صوت للبنت تخاف واوعدني مش
هتعملها حاجه انت هتشوفها بس
مراد: صدقيني المره دي مش هعملها حاجه
عايز اشوف هي فعلا شكل ليلي ولا امي بتكذب عليا
راويه :ليلي ؟ ليلي مين ؟
مراد مسكها من دراعه جامد : انتي مالك
روحي افتحي الباب وخليكي طبيعيه
راويه في سرها حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياشيخ
وهي بتفتح الباب اهلا يازينب نورتي بيتي
تعالي ياحبيبتي اتفضلي
زينب : السلام عليكم البيت منور بصحابه ياقلبي
راويه وعليكم السلام اتفضلي اتفضلي
ودخلتها الصالون

 

 

زينب: اللهم بارك بيتك جميل يا راويه
راويه:دا من ذوقك ياحبيبتي تحبي تشربي ايه
زينب: مش عايزه اتعبك
راويه: تعبك راحه تشربي عصير ولا اعملك ايه
زينب :اي حاجه
راويه ثواني وجايه
راحت تجيب عصير
مراد:مخلعتهاش النقاب ليه
راويه: هو انا هخلعها غصب عنها
مراد: مليش فيه اتصرفي عشان مخليش
ليلتك طين ع دماغك
راويه بخوف: حاضر حاضر
اخدت العصير وراحت عند زينب : اتفضلي
ارفعي النقاب واشربي يازينب
زينب : بعرف اشرب وانا لابسه عادي
راويه معندناش رجاله ارفعي ارفعي
زينب انحرجت ورفعت النقاب
راويه : ماشاء الله جميله جميله يعني
زينب: حبيبتي انتي اللي عيونك جميله

 

 

مراد اول لما شافها مبقاش علي بعضه : ليلي
دي ليلي والله ليلي عايز اكلمها عايز اقرب منها
وهو بيلف حوالين نفسه خبط الفازه وقعت انكسرت
رواية زينب بقلم هي هى جنتة
زينب : ايه دا هو في حد هنا
راويه بتوتر : لا لا لا دا دا اكيد قطه ولا الهوا
هروح اشوف ايه دا
راويه : مراد مش قلتلك اوعي تعمل 😟
صوت ..في ايه مالك
مراد : عايز اطلع لها دى ليلي حبيبتي دي ليلي
انا عايز اشوفها من قريب
راويه : اقعد هتطلع فين الله يخرب بيتك
هتودينا في داهيه
مراد: مليش فيه عايز اشوفها
راويه مراد البنت برا هتقلق عشان اتأخرت
عليها المره الجايه هخليك تشوفها كويس
زينب : في حاجه ياراويه اقدر اساعدك فيها
راويه لا ابدا انا جيت اهو

 

 

 

زينب : طب هستأذن انا بقي عشان خاطر متأخرش علي الاولاد
راويه وهي بتقول جواها ياريت بسرعه:
ماشي ياحبيبتي
زينب السلام عليكم
راويه وعليكم السلام
نزلت زينب ومراد نزل وراها يشوفها من بعيد
لقاها واقفه مع آسر وآسر حاطط ايده عليها
وبيركبها جنبه فصورهم مراد وطلع لراويه
آسر: ها عملتي ايه
زينب : اطلع الاول وخلينا نقعد في مكان وانا هقولك
آسر: طب اركبي
وصلو كافتريا
آسر : ها قولي قلقتيني
زينب : مش عارفه اقولك ايه بس حسيت انه
كان هناك انا خايفه
آسر : خايفه من ايه وهو ميم اللي كان هناك
زينب وهي بتبكي: مراد اصلي انا رفعت النقاب
وخايفه ليكون شافني

 

 

آسر : وبترفعي النقاب برا ليه وايه اللي هيجيب مراد هناك دلوقتي احكيلي
زينب: كنت مطمنه انها لوحدها بس لما جابت
العصير اصرت اني ارفع النقاب وأشرب فلما
رفعت في حاجه انكسرت وهي دخلت جوا
وسمعت همس فحسيت ان في حد معاها جوا
مش عارفه اعمل ايه
آسر : متعمليش حاجه لو هوا اللي كان جوا
هو اللي هيعمل ولو شاف وشك هيعرف انك
شبه ليلي فهيلف حوالين نفسه عشان يوصلك
وهو انتي اللي خلتيه يشوفك ولا هو وهي
الاندال اللي يخلوكي ترفعي نقابك عشان
يشوفك سيبيها علي ربنا هو الحافظ وهو
الستير والله ليسترك في الدنيا والاخره
زينب: يارب اللهم استرنا بسترك الجميل

 

 

عند مراد
مراد: انا عايزها عايز اشوفها من قريب عايز
اعرف هي ليلي ولا لأ ليلي وحشتني اوي
راويه :مين ليلي دي
مراد: دي حب عمري اللي سرقها مني خالد
والله لاخليه يندم علي انه اتجوزها وانه
اتجوز عليها ريري عشان خاطري هتيهالي تاني
بصي هاتيهالي وانا هعميلك اللي انتي عايزاه
عايزاني اتجوزك هتجوزك بس ابوس ايدك هتيهالي تاني
راويه اموت واعرف ايه سر ليلي دا كمان اللي
هيموت نفسه عليها
روحت زينب عند خالد وهي متضايقه
خالد: مالك يازينب فيكي ايه
زينب: ولا اي حاجه ياخالد بس تعبانه شويه
وعايزه ادخل انام
دخلت تنام وخالد طلع غرفته عشان ينام بس
مش عارف ينام عشان قلقان عليها لقاها جايه
عنده ونامت جنبه وحضنته استغرب عليها
وافتكر لما الدكتوره قالتله انها بتبقي في حلم
من حياة ليلي اخدها في حضنه لقاها بتتكلم
بكلام مش مفهوم
بالله عليك لا ……..

 

 

حرام
حرام…..
.سيبني …..
مش هقوله بس
سيبني …..
خالد خالد خااااااالد
خالد سمع الكلام دا هز زينب : زينب زينب
اصحي اصحي فوقي
زينب: ها في ايه
خالد : كنتي بتحلمي بأيه
زينب وهي نايمه : بحلم بحلم بليلي
خالد اتعدل : بتحلمي بليلي بتحلمي بأيه قولي
زينب فاقت : ليلي مين انا فين ايه اللي جابني هنا
خالد بعصبيه ومسكها من ايدها : اقفي عندك
رايحه فين مش هتمشي ألا لما تقوليلي ليلي
مالها احكي اتكلمي
زينب: مفيش حاجه محلمتش بحاجه سيبني
اااه ايدي وجعتني

 

 

خالد بشخط: مش هسيبك الا لما تتكلمي انطقي
زينب وهي بتبكي ومتقدرش تقوله حاجه :
سيبني ياخالد سيبني
خالد: مش هسيبك لما تتكلمي
آسركان في الجنينه جا علي صوته ودخل
غرفة خالد لقاه ماسك ايد زينب جامد ومش
عايز يسيبها شد اخته من ايده : هي مش
قالتك سيبني سيبها واول وآخر مره تمسكها
كدا انت مفكر ان ملهاش كبير لا ليها اصحي وفوق
خالد: ايه اللي مدخلك هنا وانت ازاي تدخل
بيني وبين مراتي امشي اطلع برا
آسر :مش همشي ألا وهي معايا

 

 

خالد حس فعلا ان فعلا آسر ينفع يبقي اخ
وسند بجد فسابها تخرج
اخدها اسر غرفتها وهي منهاره : خلاص
متبكيش مقدرش اشوف دموعك دي هو كان بيزعق ليه
زينب : كنت بحلم بليلي وروحت عنده وانا
مش في وعي وتقريبا سمع خطرفة كلام مني
فعايز يعرف كنت بحلم بليلي ليه
آسر : طب مقولتيش علي الحلم ليه وريحتي نفسك
زينب: منا لو قلتله يبقي ههتك ستر واحده
ميته وربنا سترها افضحها انا
آسر : ماهو لازم يعرف اومال هننتقم من مراد
ازاي علي اغتصاب ليلي وحملها منه وانها
ماتت بقهرتها منه
زينب : وقت ساعتها ربنا هو اللي هيحلها
وهما بيتكلم سمعو صوت تكسير في غرفة خالد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زينب)

اترك رد

error: Content is protected !!