روايات

رواية ابنة عمي الصغيرة الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية ابنة عمي الصغيرة الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية ابنة عمي الصغيرة البارت الثالث

رواية ابنة عمي الصغيرة الجزء الثالث

رواية ابنة عمي الصغيرة الحلقة الثالثة

بعد ما ميلا مشيت خالد دخل المدرسه
قبل الطابور
لؤي: خالد انت. يابني
خالد كان باصص على ليلى
خالد: ..
لؤي حرك ايده قدام وشه: هاي خالد خاااالد
خالد : ايهه
لؤي: ياعني على الحبيب يا ناس
خالد: انا هروح لها
لؤي مكنش واخد باله استوعب بعد مامشي : ها رايح فين
خالد أتقدم بخطوات بسيطه وليلى واقفه وسط صحابها وبيضحكو وهو مبتسم وقال بهدوء: صباح الخير
ليلى لفت لمصدر الصوت: صباح النور يا خالد كدا تقفل في وشي
خالد ضحك: معليش بنت عمي عملت كبسه عليا
ليلى بضحك: بنت عمك مين؟!
خالد : لسه هيرد الجرز رن وبدا الطابور
….
عند ميلا
جريت وهيا بتقول مااااازن
مازن : ميلا
ميلا: عامل ايه
مازن : حلتي الواجب
ميلا: نو
مازن : طيب هروح اجيبه من صاحبي
ميلا مسكت دراعه: استني أقف معيا سويه وبعدها روح
مازن : استني بس ومشي
ايه العيال لي مش طالعه من البيضه دي دول 😂😂٧ سنين
لليان صدقيه ميلا بفرحه : ميلا وحضنتها
وحستتي اوي ( وحشتني )
ميلا بدموع : مازن مس مهتم بيا
لليان: سيبك منو استني مش عرفت اقول ش
ميلا بفرحه : بجد علمني عايزه اقول ال ح صح عشان خالد
لليان: انتي بتقوليها في اسمه صح
الطابوررر

في مستشفى خارج مصر
ايات ام ميلا دخلت غرفه العمليات من ساعه
هاني رايح جاي قدام غرفه العمليات وقلقان
مختار: ان شاءالله خير ياحبيبي متاخفش
هاني : خايف اوي على ايات وعلى ميلا…قبل ماتدخل وصتني عليها
كمل بكسره ودموع قالتي لي .. حاسه انها مش هتشوفها تاني
مختار غمض عينه بألم من مجرد التخيل
…..
في الفصل عند خالد
خالد قعد في اول ديسك هو ولؤي والديسك الي في النص وياسين وليلى
خالد كان واقف عند الباب فاتح موبايله
لؤي : ياعم تعالى اقعد بقى
خالد : ياعم استنى
ياسمين : عملتي ال همورك
ليلى: اه خالد عملت الهوم ورك
ملاحظه ( متطرمطه عشان اكتب الانجليزي عربي عشان تبقى سهله عليكو😂)
خالد خبط على دماغه اخ نسيت
….
نخصتر شويه
خلص اليوم الدراسي وميلا ودعت صحابها وركبت عشان يروحو يجبو خالد
في مدرسه خالد
خالد طالع هو ولؤي
خالد: شوفت اديهم وصلو تعالى اعرفك على االمضه
ميلا بطرف عينها: مين دا
خالد بضحك: دا صاحبي
لؤي نزل لمسوتها : ازيك ياعسل اسمك ايه
ميلا بقرف: ميلا …يلا يلا ياخالد اتأحرنا
لؤي : هيا بتقول خ اسمك صح ازاي وتغلط في الكلام
ميلا: مس عارفه
خالد فتح الباب وبيركب جبها : طب يلا فكك سلام بقى
لؤي بضحك: سلام
خالد قفل الباب ولسه يمشو
شاف ليلى
خالد لسواق : استنى نزل وراح عند ليلى
خالد ببتاسمه: دا البيان الي مستر هشام ادهاولي ابدائي انتي وابقى ابعتوهلي
ليلى : تمام شكرا ياخالد
خالد: اوصلك
ليلى: لا ملوش لزوم انا وصحابي هنمشي
ميلا جت من تحت وقعدت تشد في هدومه
ميلا وهيا بتبص لليلى بقرف : يلا ياحبيبي عشان نروح
واخدت ايده ومشيو خالد شاور ليلى بأيده بمعني باي
ومشي وهو كاتم ضحكه من ميلا
وصلو قدام باب الفيلا ونزلو
خالد ترن ترن بص لق ميلا حطت شنطتها على السلم وماشيه في الجنينه وعيونها في الارض
خالد كان تعبان من المدرسه ..اتنهد وحط شنتطه وراح خالد جيه قدامها ونزل لمستوها وبص في عيونها بحنيه ميلا مالك انتي بتعيطي
ميلا اترمت في حضنه وانهارت في البكاء
ميلا بعياط : انا كل الي بحبهم بيبعدو …خالد حضنها واتصدم انها جوها حزن كبير كدا ميلا : .. ماما بحبها اوي وبعدت عني ومش عارفه هيا كويسه ولا لا وانت … بعيد عني ومش مهتم بيا وصاحبي مازن مش مهتم بيها…ومكلمنيش.
خالد رفع حاجبه: بقى دا سبب يزعلك
طلعت من حضنه ولفت وشها وكأنها بتحضن نفسها
خالد اتصدم من الي عملته وبقى مش عارف يواسهيا ازاي ملقاش غير انه يشدها لحضنه ويقفل عليها ويسبها تحس با الأمان الي طفله محرومه من ابوها وامها وبتاعني مع اقرب الناس لقلبها دي قويه ورقيقه في نفس الوقت كمل بهدوء: ميلا انا جبك ..وبحبك ..انتي غيرتي حياتي ..خلتي ليها روح وفرحه وشكل مختلف خلتيني اضحك من قلبي … انا موجود وحضني مفتوح ومش هيدخله غيرك ميلا حست بأمان حقيقي ودفى في حضنه غمضت عنيها وطلعت كل الي جوها في العياط بقت بتعيط وترمي كل الحجات الي زعلتها مع دموعها كأنها بتطلعها من قلبها وخالد ماسك فب حضنها ومغمض عنيه 🥺😔
بعد دقائق طلع ميلا وكمل بمرح : بوصي بقى انا هموت من الجوع تعالي نطلع ناكل ونحل الهمورك وننزل نعمل كيك انا وانتي سوا تمام وغمز لها
ميلا مسحت دموعها بسرعه وسقفت بحماس وفعلا كل واحد طلع اخد شاور وهو ساعد ميلا في لبسها وشعرها وقعدو الاتنين تحت البطانية..يحلو واجباتهم ..ميلا نامت على بطنها وقعدت تحرك رجليها بلعب : Cat 🐈 يعني قطه original ♥️👌🏻عليكي ياميلا
🤣😂
خالد رفع حاجبه : بقى original وعليكي ياميلا في جمله واحده
ميلا : وفيها ايه ياعني 🤨
خالد شالها وقعد يزغزغ فيها وهو بيضحك وبيقول : فيها كتيررر اوي وهيا شايله وبتضحك من قلبها ههه
كمل خالد : ياسوسه ياسوسه لسانك أطول منك بعدت وحطت ايدها في وسطها : انا سوسه 🥺😤
خالد باس ايدها : انتب احلى ميلا وسوسو برضو😂
ميلا : طب يلا احنا بقلنا كتيررر بنذاكر نقوم نعمل كيك زي ما وعدتني 🙃😊
خالد 😓انا الي جبته لنفسي شاله وهو بينكش في شعرها تعالي يااخره صبري 😓😂😂
نزلها في المطبخ ووقفو مش عارفين يعملو ايه
خالد قعد يبص حويله وهرش دماغه : هيا بتتعمل ازاي
ميلا: ههه مش عارف😂🤣
خالد: مش قلتك سوسه اتلمي يابت
ميلا😂😁🤣🤣
خالد: عرافها طيب؟!
ميلا: نو
خالد : طب بتضحكي ليه …فتح موبايله وجاب الطريقه
خالد : اهي شيفات كتيره
ميلا : وريني اختار شيف طنط نجلاء ماما بتحبها
خالد ضحك: حاضر وشالها وحطها على الرخامه وبدا يعمل زي الوصفه … وميلا بتناوله الحجات
خالد: دقيق
ميلا: اتفضل
خالد بدا يحط الدقيق بالكوبايه واحد اتنين
ميلا: أتنين ونص 🤭
خالد بصلها بطرف عينه
ميلا فجاءه: استنى استنى غلط
خالد : ايه في ايه
ميلا: لازم نلبس مريله مطبخ وكاب الشيف عشان هدومنا متتوسحس
خالد: قصدك متتوسخش؟!
ميلا: بظبط كدا نزلني
خالد نزلها وقالت دقيقه واحده وطلعت جري وهيا اصلا عسل كدا ومش باينه من الأرض
🥰🥹😍
طلعت جابت حاجه من شنطتها الي في اوضه خالد ونزلت بسرعه : اتفضل دي ليا ودي بتاع بابا ليك
خالد: شكرا .. وبعدين انتي جايبه بتاع بباكي ليه 😂
ميلا: ملكس دعوه( ملكش )
كملو وقعدها تاني على الرخامه وقعدو يعجنو بعد ما خلطو كل حاجه
ميلا يلا ندوق
واخد كل واحد وابتسمو في نفس الوقت
خالد جاب القالب وبدا يعمل كيك نص ونص كاكو وفنيلا وخلصو وقبل حنى مايحطها في الفرن قعدو ياكلو العجين
طبعا مهم الاتنين أطفال
خالد17
ميلا7
نكمل حطو الكيك في الفرن …خالد تمام : يلا نغسل المواعين..وغسلو وجهزو الأطباق وخالد جاب تشوكلت سايله …وميلا جابت تشوكلت قطع وخالد طلعها من الفرن وقعد يتحروق شويه طبعا 🥲😅
وجاء وقت اللحظه الحاسمه خالد حط ايده على السكينه وايد ميلا فوقه وبيقطعو سوا
كل واحد اخد قطعه وبداء يزينها بشكل والنص الباقي عملوه سوا
ميلا : اممم لذيذه اوي يمي يمي 😋🥰
خالد : اممم فعلا
ضربو كف وطلعو وقلعو طبعا مرايل المطبخ… وقعدو يتفرجو على توم وجري وضحكو من قلبهم سوا …
( كنت هنيمهم بس افتكرت انو لسه متغدوش )🤣😂
المساعده: الاكل جاهز اكلو ويطلعو يلعبو في الجنينه
ميلا : تعالى نجري ورا بعض ونلعب حلويص( خلويص)
والقطه العاميه..وووحجات كتيررر
خالد : تمام
وبداء يتسابقو بس نزل على ركبهم عشان تبقى أصعب…وخالد بطى عشان ميلا … ولعبو كوره وحجات كتير واخيرا بيقنا وقت الغروب… خالد بعد جري ولعب وهو بينهج وبيضحك : خلاص كفايه … تعالي نريح شويه بريك
ميلا: تمام
قعد في الجنينه وبصو لسما
ميلا: احكي لي يا خالد اكتر مدرسه بتحبها ؟!
خالد ضحك: كان فيه مدرسه عندي في سنه اولى كانت بتقولي غمضو عينيكو واتخيلو …حبيتها وحبيت اللحظه وافتكرت ادي ايه كانت حاجه حلوه وانا صغير وطلعت حاجه كبيره اوي وفارقه معايا ….بقلم الكاتبه الصغيره 🤍✍🏻🌅
ملاحظه( دي كانت الميس بتاعتي انا كنت بحبها اوي )

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ابنة عمي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *