روايات

رواية حور العاصي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ولاء ابراهيم

رواية حور العاصي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ولاء ابراهيم

رواية حور العاصي البارت الثاني والثلاثون

رواية حور العاصي الجزء الثاني والثلاثون

رواية حور العاصي الحلقة الثانية والثلاثون

(أحببتك مثلما احببت قلبك، لكن أين أنت؟ تائهه بدونك الطريق يضيق بي وصـُرت تائهه في الطرقات، إشتقت لك كثيرا ياحبيب الفؤاد خذني إلي حضنك الدافئ الذي أحتاجه وبشده الي ضمه اليهٍ، اشتاق مدابعتك لي أشتاق لكل شأن وكل ممر في الطرقات الدافئه معك.”) بـقلمي 💛
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تالين إنصدمت لما قراءت الرساله دموعهاا نزلت بوجع وألم وكسرة نفس
ظهرت قدامها صوره لـ أمهاا وهيا مقـ*توله ومكتوب رساله تحته
( خلصت من أمك فاضل دورك يا”سنيورتا) ”
تالين وقتها جـسمها اترعش جاامد اوووي وكانت مصدومه من الـ شافته ماابقتش حسه بنفسها بتبكي بإنهياار وشهقتها بتعلوجسمها بيتنفض علي آخره مش قادره علي الصمود وقعت علي الأرض
وأغمي عليها”)
ـــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

حور: مالك يا عابد؟؟
عابد بشروود: ماافييش ياحور
حور حطت إيدها علي كتفه بتوتر: انا عارفه انك تعبت مني ومن مشاكلي ياعابد انا…
عابد قاطعها: هشش انتي بتقولي كده ليه انا انا اتعب منكم ياحور عيب عليكي والله الكلام ده، انتوا لما دخلتو حياتي نورتوهاا من وحدتي الـ كنت عايشها انتي حنينه اووي وجميله اووي ياحور وياريت عاصي يقدر ده بعد كده. وبعدها مسك إيديها: اوعدك إني هاافضل معاكي لـِ نهايه. انتي وبنتك تسنيم.
حور إبتسمت بفرح: ربنا يخليك ليناا وتلاقي بنت الحلال الـ تسعدك
عابد إبتسم: يااارب بس مش هلاقي حد يسعدني قد وجودكم جمبي..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عاصي: أدهم انت إيه الـ جابك مكتبي.
أدهم: هو انا ماينفعش ادخل مكتب اخويا ولا إيه
عاصي بسخريه: ههه مكتب اخوك الـ إنت بعته من اول محطه.
أدهم بحزن: انا مابعتكش ياعاصي انا دايما كنت جمبك
عاصي بألم: جمبي اه قولتلي…
أدهم: انا كنت زعلان منك عشان خنت اختي يااعاصي فاهم يعني ايه اختي
عاصي بحزن: فاهمك ياأدهم بس مش لدرجه انك تسبني كده؟!
أدهم حضنه بحب: عمري ماهسيبك واحشتيني يااششق
عاصي باادله العناق بإشتياق: انت اكتر يادووك واحشتيني اووي وبعدها ضربه في بطنه: تبقا تبعد تاني
أدهم بوجع: ااااه إيدك طرشه زي ماهيا
عاصي بص لـ أدهم بجمود : أختك فين ياأدهم؟
أدهم بتوتر: هاا مـ معرفش

 

 

عاصي: انا عارف من الأول إنك عارف هي فين وبتروح فين ودلوقتي وتقعد تحكيلي كل حاجه فااااهم
أدهم بصله بخبث: الـ اقدر اقولهولك ان هي هنا رجعت شطارتك بقا تلاقيها وهي هتحكيلك علي كل حاجه. مع السلامه. وفر من أمامه هاربًـا… 🏃🏼‍♂️
عاصي: يابن الـ** وبشرود: قلبي هو الـي هيدلني علي مكانك ياحورية قلبي.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هادي كان خلص شغله وروح البيت
أول ماادخل إنصدم لماا شااف تالين واقعه علي الأرض وتسنيم بتبكي بإنهيار حوالين مامتها.
هادي بفزع: تاالللييين
وبص لـتسنيم بنته شالها وشال تالين من ناحيه التانيه وركبهم العربيه وطلع علي أقرب مستشفى….
بعد وقت الدكتور طلع.
هادي: طمني يادكتور.
الدكتور بهدووء: ماتقلقش يااهادي بيه المداام بقت كويسه. كان عندها إنهياار عصبي حااد ونا إدتالها حقنه شويه وهتفوق.
بعد وقت….
كانت تالين قااعده بتبكي بإنهياار ووجع ومش بتسكت…
هادي بنفااذ صبر: ياابنتي مالك فيكي إيه؟
تالين بشهقاات: الت… ل.. يفون في.يين
هادي وهو بيسكت تسنيم: خلاص بقاا ياتوتا ماما بقت كويسه اهي

 

 

وعايزه التليفون ليه.
تالين: هاتو بقا وريحني.
هادي ادهولها.
تالين فتحت الصوره عليه وهي خايفه وورتها لهادي
هادي اول مااشاف كده انصدم: طب طب ازااي كده.
تالين ببكااء: مش مش عارفه.
هادي: طب أسكتي خلاص كل حاجه هتتحل وشالهاا تعالي عشان نروح
تالين بخجل: نزلني يابني عيب كده مش قداام الناس.
هادي بضحك: انتي في إيه ولا في إيه… شوف أمك يابنتي بتقولي يابني ونا مخلف منها احيييه 🙂😹
تسنيم ضحكت ببراءه: مش فاهمه بيتكلمو علي إيه اثلا 🤷‍♀️
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد أسبوووع
عاصي يئس من التدوير وخلاص جااب أخره ونفسه يضرب أدهم عشان يقول علي مكانها بس ننوو مستحيل مقلهووش بقالو أسبووع في حيره مش بيناام نهائي غير ساعه واحده بس في اليوم مروحش البيت بيباات في الشركه كل يووم بس اوقاات بيحس انها جمبه في كل حاجه بيحس بطيفهاا بـ أنفاسها بس سااعتها بتختفي وملهااش أثر نهائي، تايييهه مجرووح وقلبه البااهت خلاص يئس معدش في أمل نفسه يرجعها نفسه يشوفها او يلمحها عايز يعرف اخبارها كل حاجه بس ماافيش حاجه يوصل ليهاا حتي عايز يقولها ليه عمل كده ليه بعد جواه شوق ولهفه ليها ماتتوصفش خلاص بقا مش قاادر
في يوووم قرر انه يروح اليخت بتاعهاا الـ كان عاامله ليها وقضوا اجمل حياتهم فيها”يخت حور الـعاصي”. دخل ونظر لكل شأن وكل حته فيعا إتذكر اجمل حياتهم فيها
وبعدها إتنهد بشوووق وقال بتنهيده فيها كل معاني الحب والشوق والـ لهفه ليهاا: وااااااحشتتييييييني يااااااحوريتييي..
…= اناا هناا ياعـــــاصـي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

عند حور كانت كل يوم بتروح تشوفه وتراقبه وكانت وااحشها جدا عايزه تروح تقوله اناا هنا وتعاتبه وتصرخ فيه وتطلع الـ جواه وتحضنه بس مش قاادرة مش قادره تروحله تفتكر كل دمعه وكل وجع وألم عااشته بسببه فقررت تعاقبه “بس هي بتعاقبه فعلاً ولا بتعاقب نفسها علي بعده ولهفتها عليه”) ياألله منك يااحور.
في يوم قررت تروح المكاان بتاعهاا وهي متـأكده انها هتقابله أخدت نفس عميق من قلبهاا: انا جاايه ياعاصي هواجهك ولازم تجااوب علي كل أسئلتي وبعدها فرت دمعه منها.. برغم انها قويه وتظهر من بره كده بس جوااه ضعف كبيير اووي هي عايزااه بتحبه بل تعشقه لكن كبريائها بيمنعها عن الإعترااف وهو هانها وهان كرامتها لازم تدوقه كل حاجه عااشتها.
قاطع تفكيرها لما عابد حط إيده علي كتفها. ” روحي ياحور ليه كفايه بـُعد لحد كده اناا عارف انك بتتألمي من جوه عاتبيه طلعي كل الـ جواكي ليه بس بلااش تبعدو تانيي ”
حور بصتله: ربنا يخليك لينا يااجمل اخ في الدنيا
عابد غمض عيونه بوجع وبصلها بإبتسامه حب: ويخليكي ليا ياأحلي أخت
حور: خلي بالك من ملاك لحد ماأرجع ياعابد امانه في رقبتك.
عابد: دي في عيووني
حور إبتسمت ومشت…🚶🏼‍♀️.
عاابد في نفسه: اوعدك إني هطلقك يااحور اول ماترجعي بتمنالك السعاده
ودخل لـ ملاك وحضنهاا جاامد اووي وقعد يضحكها ويقولها حدوته لحد مانامت وهو قعد يفكر….

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عاصي بصدمه: حووووور انتي هناا حووور.
حور وأخيرا ظهرتله: اناا هنا يااعاصي ووووو….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حور العاصي)

اترك رد