روايات

رواية الحب ام الانتقام الفصل التاسع 9 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الانتقام الفصل التاسع 9 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الانتقام البارت التاسع

رواية الحب ام الانتقام الجزء التاسع

رواية الحب ام الانتقام الحلقة التاسعة

تبدأ الاحداث في منزل الجد
يرن هاتف سليم
سليم:مين
محمد الحريري:المفاجأه عجبتك صح
سليم:فين مراتي مراتي ملهاش دعوه باللي بينا خرجها من الحوار دا
محمد الحريري:انت اللى دخلتها بينا لما قررت تنتقم بيها
سليم:انت عايز ايه دلوقت وانا اعمله المهم خرجها من اللى بينا
محمد الحريري:تجيلي انت لوحدك ومن غير حد معاك
سليم:موافق المهم متأذيهاش
محمد الحريري:هبعتلك المكان اللى تيجي فيه بس اي حركه غدر هتودع فيها مراتك
في مكان اخر ……….
ملك:انت مش بني ادم طبيعي انت شيطان انا بكرهك انت مفيش عندك قلب
محمد الحريري: انتي مش فارقه معايا ولا هو كان فارق معايا بس هو اللى بدأ وفتح الحرب دي بعد سنين يستحمل
بعد بضع ساعات

 

 

 

سليم:انا في المكان اللى اتفقنا عليه
محمد الحريري:اي حركه غدر مش هتشوف مراتك بعدها
سليم:تمام
فجأه سليم يلاقي نفسه ممسوك من رجاله كتير ومتحاوط ويظهر محمد الحريري لسليم ويقول :فكرت نفسك ذكي وجاي تلعب عليا والمفروض تكون اتعلمت وعرفت ان مش بيفرق معايا بني ادم وحتي لو كانت بنتي
سليم:لا انت مش بني ادم يا شيخ انت ايه
محمد الحريري:انت اللى فتحت دا كله عليك استحمل بقي
سليم:متفكرش نفسك كسبت حقي هاخده وهاخده حتي حق مراتي هاخده وحق اهلى اللى كنت سبب في موتهم وفلوسنا اللى سرقتها
محمد الحريري:ابوك اللى كان غبي وبيصدق كل الناس ومش بيدي خوانه وكان يستاهل كل اللى عملته فيه كان يستاهل ان اقتله واخد كل حاجه يملكها وامك كانت تستاهل اللى حصلها هي اللى دخلت نفسها فى كل حاجه وكانت بتدور ورايا وكانت عايزه تفضحني
سليم:مش قولتلك متفكرش نفسك كسبت
محمد الحريري:قصدك ايه
الشرطه تحاصر كل مكان ويحدث تبادل اطلاق نار بين الشطه وعصابه محمد الحريري وسليم يبحث في المكان عن ملك واخيراا يجدها

 

 

ملك بعياط:سليييييييم انا خايفه
سليم بخوف:انتي كويسه يا حبيبي متخافيش انا جانبك
وفجأه يقف امامهم محمد الحريري ويطلق النار على سليم
ملك بعياط:سليييييم سليييم انت كويس
تأتي الشرطه وتقبض على محمد الحريري وتأتي الاسعاف وتأخذ سليم الى المستشفي
في المستشفي………..
الدكتور:الف سلامه على حضرتك الحمد لله ان الرصاصه جت في الكتف ومفيش اي مشاكل وحضرتك كويس وتقدر تخرج النهارده
سليم:شكرا يا دكتور
يخرج الدكتور
ملك:الف سلامه عليك يا حبيبي انت كويس
سليم:متقلقيش يا حبيبي انا كويس انتي اللى كويسه ايه اللى حصل احنا كنا هنتقابل وصلك ازاي وايه اللى حصل
ملك:انا خرجت من البيت وكنت في الطريق وفجأه حد جه من ورا حط حاجه على مناخيري ومش فاكره حاجه بعدها ومش فوقت غير وانا فى مكان ومحمد الحريري قصادي
سليم:خلاص يا حبيبي خلصنا منه هو لما كلمني اتفقت معا الشرطه وقولت ان خطفك وقولتلهم على كل حاجه عملها معايا ومعا اهلى ولما رحتله هو اعترف ب كل حاجه والشرطه اتدخلت واتقبض عليه
وخرج من حياتنا خلاص يا حبيبي

 

 

خرج سليم وملك من المشفي وذهبوا الى منزل جد ملك
في غرفه ملك…..
ملك:حضرتك الاكل يا حبيبي يلا علشان تاكل وتاخد العلاج
سليم:طيب ايه
ملك:ايه
سليم: تعبان وايدي بتوجعني واتصابت برصاصه وجيت علشان انقذق
ملك ب ابتسامه:ف ايه بقي عايز ايه
سليم:تأكليني بقي يا حبيبي يعني نحس شويه
تأكل ملك سليم وسط جو ممتلأ بالضحك والرومانسيه
بعد اسبوع
سليم:يلا يا حبيبي بقي
ملك:ما تقولى يا حبيبي هنروح مين
سليم:مفاجأه يا حبيبي هتبقي مفاجأه ازاى لما اقولك عليها انجزى بقي
يذهب سليم وملك الى مطعم كان سليم قد حجزه له ولملك وزينه
ملك:الله يا سليم انت عملت دا كله ازاى وامتي

 

 

سليم بضحك: يا بنتي انت معاكي سليم
ملك:انت عارف ايه اكتر حاجه بتعجبني فيك
سليم:ايه يا حياتي
ملك:انك متواضع يا حبيبي
يجلس سليم وملك ويتناولوا العشاء وبعد ان انتهوا يقوم سليم وملك لرقص سلو على اغنيه رومانسيه وسط جو هادئ ورومانسي
فيجلس سليم على ركبتيه ويمسك يد ملك ويقول:انا اسف على كل حاجه عملتها اسف ان زعلتك اسف ان جرحتك اسف ان دخلتك في كل دا انتي اطيب وارق انسانه انا شوفتها في حياتي انا حبيبتك من اول ما شوفتك بس عقلي كان الانتقام مسيطر عليه ملك انا بحبك تقبلي تتجوزيني تاني والمره دي مختلفه
ملك بدموع:موافقه موافقه موافقه
يشيل سليم ملك ويلف بيها ويحضنها
في الصباح تأخذ الشرطه محمد الحريري في السيارة للمحاكمه ولكن يحدث حادث وتنقلب السيارة ويموت محمد الحريري اثناء الحادث
ويقف شخص ما من بعيد ويري ذلك ويبتسم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الحب ام الانتقام)

اترك رد

error: Content is protected !!