روايات

رواية أسير قلبي الفصل الرابع 4 بقلم أميمة ثروت

رواية أسير قلبي الفصل الرابع 4 بقلم أميمة ثروت

رواية أسير قلبي البارت الرابع

رواية أسير قلبي الجزء الرابع

رواية أسير قلبي الحلقة الرابعة

أمان بصراخ : اعاااااااا راح زق حلا من على السرير إلى كانت نايمه ومبتسمه في وشه
حلا بوجع : ااااه اي ياغبي انت حمار ياض اي إلى عملته دا
أمان بغضب : انتي غبيه يابت ولا متخلفه كنتي هتقطعيلي الخلف الله يخربيتك
حلا بألم وهي ماسكة ضهرها : ماخلاص يا أخينا ما انت رمتني من على السرير اعمل فيك اي ياشيخ منك لله عمود الفقري اتكسر
أمان : تستاهلي وغوري على اوضتك احسن مجيبك من شعرك
حلا وهي ماشيه : ربنا على الظالم والمفتري
أمان : خدي يابت هنا كانت حلا جريت
حلا رجعت تاني : بقولك يابرو
أمان وهو بيمسح على وشه بغضب : اخلصي ياحلا عاوزه اي

 

 

حلا : انت مسالتش انا كنت جايه ليك لي
أمان : مش عاوز اعرف غووووووووري
حلا بخضه جريت على طول : اجرررري يالمبي
أمان ضحك عليها : مجنونه بس بحبها
……………………………. &
في جامعه الطب
وسيله : يلا يازفته بطلي اكل هنتاخر
حلا بلامبالاه : وفيها أي هي أول مره يعني
وسيله : حلا ونبي متخليني اتعصب امشي قدامي
حلا بتبصلها : طيب متزقيش ماشيه اهو
وسيله : يارب صبرني وتجهو للمحاضره
حلا : وسيله
وسيله : اممم
حلا : الدكتور دا مز اوي
وسيله بصدمه : يخربيتك بتعاكسي الدكتور
حلا : ماهو حلو الصراحه من حقه يتعاكس
وسيله : معاكِ حق دا صاروخ أوربي
حلا وهي بتضربها على كتفها : وبتعيبي عليا
وسيله : مش نقول كلمة الحق كفايه عنيه الزرقاء
الدكتور : الدكااااااتره إلى ورا ركزو معايا
حلا : جتك ضربه فتحت ودني
وسيله : تستاهلي ركزي
حلا : طيب عاوزه اكل
وسيله : بت اخوسي خالص لغاية ما المحاضره تخلص
حلا : طيب

 

 

………………………….. &
رعد بتحذير : بت مش عاوز مشاكل فاهمه
مليكة : عونيا ياباشا
رعد : ومتخطلتيش بحد
مليكة : حاضر
رعد : يلا على المحاضره واياكِ اسمع انك عملتي مشكله بعنيكي إلى تجنن اي حد يشوفها
مليكة بغرور : عشان انا قمر بس
رعد : قمر بالستر ياختي غوري على المحاضره ودي ما قولتلك
مليكة بغيظ : حاضر سلام بقا وسابته ومشت
في المحاضره
مليكة : اخبارك يابت
ميار : كويسه وانتي
مليكة : تمام
الدكتور دخل وبدأت المحاضره
……………………………. &
بعد ماخلصت المحاضره
حلا : يلا ناكل قيل ما يجي الدكتور إلى بعديه
وسيله : يلا احنا ورانا غير الاكل حتى مش باين علينا
حلا : يابنتي دا اسمه عود فرنسي
وسيله : طيب يلا عشان ناكل ونلحق المحاضره
حلا : يلا وهما بياكل يمن جه عليهم
يمن بابتسامة : سلام عليكم
حلا ووسيله : وعليكم السلام
يمن : مش وراكم محاضرات ولا اي
وسيله : لا ورانا بس مستنين الهانم تاكل
يمن بضحك : مفجوعه طول عمرها
حلا وهي بتاكل : وانا بقول الاكل مش باين عليا لي

 

 

يمن : مش بنحسد ياختي كلي وانتِ ساكته
حلا : الحمدلله شبعت
وسيله : طيب يلا يدوب نلحق المحاضره عن اذنك يابرو وسحبت حلا من اديها وطلعو يجرؤ
حلا : استنى ياحيوانه بتجري جاموسه وراكي
وسيله : حلااااااااااااااا اسكتي خالص
حلا بخوف : اوامرك ياباشا
وصلو عند باب المحاضره ولسه هيدخلو
حلا وهي على باب المحاضره : دا دكتور ابو كرش ولفت تاني
وسيله : حلا
الدكتور محسن : الدكاتره إلى على الباب اتفضلو ادخلو وبلاش تأخير
حلا بهمس : مش عاوزه أحضر اعا منك لله ياوسيلة النقل والمواصلات
وسيله بهمس : اخرسي يازفته احسن يسمعك
حلا وهي خلاص وصلت للمدرج : كنتي ممشياني زي الجاموسه وراكي طلع ابو كرش إلى علينا منك لله ياشيخه
وسيله : ونا مالي انا هو انا كنت اعرف انو هو الي علينا
حلا بغضب : اخرصي
الدكتور محسن : الدكتوره إلى ورا قومي اشرحي إلى قلته
حلا : معلش يادكتور محدش بالي
الدكتور : اتفضلو بره ومتحضروش ليا محاضرات تاني
حلا : حاضر ولمن حجتها وخرجت هي ووسيله
راحو الكافيه لقو يمن لسه قاعد
يمن : يعني رجعتو
حلا : ابو كرش طردنا زي كل مره
يمن بضحك :اي إلى حصل

 

 

وسيله : اصل الهانم كل شويه رغي لغاية ما الدكتور طردنا خالص وشكلنا هنشيل الماده
يمن : متخفيش أن شاء الله خير
وسيله وهي بتبص على حلا : مظنش
حلا : بتبصيلي لي كدا
وسيله :لا ابدا
يمن : بس بقا شغل أطفال انتِ وهي
حلا : انا مش طفله يايمن
يمن : طفله ومجنونه
حلا : اوووف بارد هروح انا عشان اتاخرت على البيت
وسيله : خديني معاكِ
يمن : استنى اوصلك
حلا : معايا عربيتي سلام
يمن : سلام
…………………………. &
مليكة : رعد اتأخر اوي
ميار : هيجي دلوقتى
محمود : انسه مليكة
مليكة : افندم
محمود : معاكِ محاضرات امبارح

 

 

مليكة : لا
محمود وهو بيمسك اديها : مليكة
فجأه قلم نزل على وشه
مليكة : انت ازاي تتجرأ ياحيوان وتمسك ايدي
الشاب بغضب راح يضربها فجأه حد مسك اديه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أسير قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!