روايات

رواية الجامعه الغامضه الفصل الخامس 5 بقلم إسراء ابراهيم

رواية الجامعه الغامضه الفصل الخامس 5 بقلم إسراء ابراهيم

رواية الجامعه الغامضه البارت الخامس

رواية الجامعه الغامضه الجزء الخامس

رواية الجامعه الغامضه الحلقة الخامسة

في بيت ياسمين
جميله كانت بتخبط الباب وياسمين مش بتفتح
جميله: ياسمين افتحي افتحي يا ياسمين
جميله لبواب العماره: اكسرلي الباب ده
ولان البواب عارفها كسره
ودخلت علي اوضه ياسمين
جميله: ياسمين انتي عملتي ايه!!
بعد شويه كانت جميله اتصلت بالاسعاف وجت وراحوا علي المستشفي
في المستشفي
جميله كانت قاعده قدام الاوضه مستنياهم
الدكتور خرج: هي الحمدلله الجرح سطحي فالحمدلله هي كويسه تقدري تشوفيها
جميله قامت ودخلتلها
ياسمين: جميله انا اسفه

 

 

جميله:اعتقد انتي عارفاني كويس انا مش بسامح حد بسهوله وانتي مكنتيش اي حد ولا عملتي اي حاجه انتي كنتي صحبتي الوحيده انتي متخيله انتي عملتي فيا ايه انتي سرقتيني بس بقولك ايه انا هعمل بالاصلي وهقف معاكي لحد ما تقفي علي رجلك وبعد كده مش عايزه اشوف وشك انا ربنا عوضني بالاحسن منك
ياسمين: جميله
جميله: ياسمين اسكتي
وخرجت للدكتور
جميلة: هي هتخرج امتي
الدكتور: بكره باذن الله
جميلة: تمام شكرا يا دكتور
ودخلت لياسمين انا بكره هاجي اخدك لبيتك
ياسمين: تمام شكرا يا جميله
جميلة سابتها ومشيت
تاني يوم جميلة راحت اخدتها ووصلتها بيتها
عند ياسمين الباب كان بيخبط
ياسمين قامت تفتح: مين انتم
كرم: احنا من البنك اللي سيد محمد احمد اخد منه قرض ومده القرض انتهت كان المفروض المبلغ يرجع امبارح وجاين نحجز علي البيت
ياسمين: نعم لا
كرم: لو سمحتي يا انسه ده شغلنا

 

 

ياسمين: طب هلم حاجتي طيب
كرم: اتفضلي
ودخلت لمت حاجتها وكلمت جميلة وقالت لها كل حاجه
جميلة: طب خلاص تعالي اقعدي عندي عمال ما تلاقي حته تروحي فيها
في بيت جميلة
جميلة: ياسمين انا نازله
ياسمين: تمام شكرا بجد يا جميله علي اللي بتعملي معايا
ده
جميله: العفو رغم انك متستحقيش بس انا بعمل باصلي
بعد شويه
في المطعم
جميله: اسفه جدا علي التاخير يلا نبدا في البحث
عمر: بقولك ايه بعيدا عن البحث انا عايز اتعرف عنك اكتر
جميله: يعني مثلا انا عندي اخ وانت شوفته هو ده اللي اغمي عليه في يوم الشارع المهجور
عمر: ثانيه بس هو انتي كنتي جايه علشان اخوكي
جميله: ايوه
عمر: بجد انا اسف يا جميله

 

 

جميله: عادي اصلا كلامك مقصرش فيا علشان هو مش حقيقي ووالدتي متوفيه الله يرحمها ووالدي عنده سوبر ماركت تحت البيت وبيشتغل شغلانه تاني
عمر: ربنا يخليه ليكم احكيلي عنك انتي يعني ايام الثانويه نثلا سمعت انك مكنتيش بتاخدي ولا درس
جميله: ده حقيقي كنت بروح المدرسه والصراحه المدرسين بتوعي كانوا بيشرحوا ويعملوا اللي عليهم بجد يعني وكنت بنزل اذاكر في السوبر ماركت واخلي بابا يروح شغله التاني
عمر: بجد انتي انسانه جميله جدا اسم علي مسمي يعني
جميله: شكرا يلا نكمل البحث
عمر: يلا
بليل
في بيت جميله
جميله: ياسمين
ياسمين: نعم
جميله: هتروحي بكره الجامعه
ياسمين: بصراحه يا جميله مش قادره اواجه حد بجد
جميله: انتي عملتي اللي عملتيه خلاص بصي انا هقولك النصيحه لان ده واجبي روحي بكره وواجهي عادي اصل مفيش حد هينفعك لما تنقصي علي غيابك علشان مش قادره تواجهي حد علشان حاجه انتي عملتيها
ياسمين: تمام هروح بكر يلا تصبحي علي خير
جميلة: وانتي من اهل الخير

 

 

تاني يوم
في الجامعه
جميلة كانت واقفه مع عمر ولاحظت ان فريد بيرخم علي ياسمين فقربوا شويه وسمعوا فريد بيقول لياسمين
فريد: بما انك مش حامل فتعالي نرجع
ياسمين: انت بتقول ايه انت اتجننت انا مستحيل ارجعلك
فريد: والله افضحك
جميله وضربته بالقلم: اعمل اللي تعمله هي مش هترجعلك
فريد: ايه ده يا ياسمين انتي مصاحبه بنات حلوه كده
جميلة كانت هتضربه تاني بس مسك ايديها وقال
فريد: ايدك لو فكرتي ترفعيها تاني هقطعهالك
عمر: طب ما توريني هتقطعها ليها ازاي كده ولا اصلا هتمد ايدك عليها ازاي
فريد: وانت مالك يا حلو عايز تتضرب ولا ايه
عمر: الله حلوه اوي ثقتك في نفسك وضربه بوكس وقعه علي الارض
وبس كده البارت انتهي اتمني يكون عجبكم
للكاتبه: إسراء إبراهيم
ياتري فريد هيستسلم ولا هيقوم ويتخانق مع عمر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الجامعه الغامضه)

اترك رد