روايات

رواية قلب امراة صعيدية الفصل الأول 1 بقلم أيات الرحمن

رواية قلب امراة صعيدية الفصل الأول 1 بقلم أيات الرحمن

رواية قلب امراة صعيدية البارت الأول

رواية قلب امراة صعيدية الجزء الأول

قلب امرأة صعيدية
قلب امرأة صعيدية

رواية قلب امرأة صعيدية الحلقة الأولى

هى:انت خلاص هتسافر
هو:ايوه
هى: هتيجى تانى
هو: مش عارف
هى بدموع: هتسيبنى هنا لوحدى
هو: لا انتى معاكى عمى ومراته وانا هكلمك كل يوم
هى: هتكلمنى كل يوم
هو: ايوه
خلى الصوره دى معاكى كل لما تزعلى اتكلمى معاها وانا هحس بيكى وهكلمك على طول
هى:خليك معايا
هو: انتى مش عايزه نكبر ونتجوز كمان
هى: عايزه انا بحبك جوي
هو: وانا كمان بحبك اوي
وبعد مرور ٢٠ سنه
_يلا يا بشمهندس جاهز
_ايوه يا بابا جاهز وجهزت مكه كمان

 

 

_يلا استعنا بالله العلي العظيم بقولك يا حبيبي
_اتفضل يا حاج
_باقى العمال والمهندسين هيوصلوا الصعيد ازاى
_هيتابعونا
_ماشي خلاص عشان عمك وجدك عايزين تبدؤا في الشغل على طول من بناء لكل حاجه
_عارف يابابا هو كلمنى وقالى وانا فهمته كل حاجه
_ربنا يوفقك يا حبيبي
S T o p
وسيم يوسف الشرقاوي ٢٩ سنه مهندس ابيضانى عيونه سوداء كسواد الليل سواد لامع شعره طويل وناعم جدا حرير يعنى
وليه شارب ولحيه خفيفه
ومكه دى تبقى بنته كان متزوج وزوجته اتوفت أثناء الولادة والبنت اللي بتتكلم فوق دي تبقى
رويدا صالح الشرقاوي بنت عمه ٢٥ سنه بيضاء اللون عيونها مايله للون الازرق محجبه متوسطة الطول والحجم مش متزوجه لأنها كانت بتحب وسيم ورهنت كل عمرها ليه بس هو طلع زى ما انتوا شوفتوا كده
مالوش امان😂
#بقلم_أيات_عبدالرحمن
بعد كم ساعه كده وصل وسيم ووالده ومكه والمهندسين
صالح: حمد الله بالسلامه يا خوي
يوسف: الله يسلمك يا خوى ازى صحتك
صالح: نحمد الله على كل شيء ديه يبقى وسيم صوح
يوسف: هههههههه بعينه
صالح: سبحان من خلق وصور ربنا يبارك فيه
يوسف: ودى تبقى مكه بته
صالح: ربنا يبارك فيها ويجعلها من الصالحين
اتفضلوا وشال مكه ودخل بيها
الجد: يااهلا وسهلا نورتونا

 

 

يوسف: دا نورك يا بوى ونزل على ايد والده وباسها. سلم على جدك يا وسيم
وسيم: ازى حضرتك يا جدى عامل ايه واخبارك وباس أيده
الجد: الحمد لله ياولدى الصعيد نورت بقدومك
وسيم: منوره بأهلها يا جدى
الجد: ربنا يبارك فيك يا ولدي
دى بتك
وسيم: ايوه مكه
الجد: ماشاء الله ماشاء الله مكه مكه المكرمه
وسيم: بالضبط يا جدى
الجد: ربنا يحفظها ليك
وسيم: امين يارب العالمين
دا يبقى بشمهندس محمد ودا بشمهندس يوسف ودا بشمهندس عمار
وعرفه باقى الموظفين وكل واحد مهمته أو شغله هيكون ايه
وبعد كده تليفونه رن
وسيم: بعد اذنكم هعمل مكالمه
الجد: اتفضل يا ولدي
في الجنينه واقفه بنت جميله وسط زهور اشكال والوان مختلفه وبتغنى اغنيه حزينه
فجأة حست انها بتتنفس بسرعه كبيره جدا وضربات قلبها بتعلى
بتلف وبتشوفه واقف قدامها
رويدا: وسيم
وسيم: صح عرفتى ازاى
رويدا: ودا يهم في ايه
وسيم: صوتك حلو اوي
رويدا: شكرا

 

 

وسيم: انتى مين بقى
رويدا كانت حزينه أن هو نساها
وسيم: روحتى فين
رويدا: ها انا هنا
وسيم: هههههههه عارف ان انتى هنا امممم ماقولتيش انتى مين بقى
رويدا: نسيتنى ياوسيم
وسيم: نسيتك هو انا كنت اعرفك
رويدا: انا رويدا
وسيم: رويدا بنت مين بقى عمى حسن ولا عمى صالح ولا عمى عبد الرحمن
رويدا: بت عمك صالح
وسيم: اه ازيك عامله ايه
رويدا: الحمد لله
وسيم: انتى ليه كنتى بتغنى الاغنيه دي
رويدا: بحبها
وسيم: بتحبيها بس دى كلماتها عن الخيانه
رويدا: عشان كدا بحبها
وسيم: هو انتى كنتى بتحبي قبل كده
رويدا: كت بحب واحد من صغري بس سافر وسابنى ووعدنى برجوعه واننا هنتجوز وبعدين غدر ونسي وشاف حياته
وسيم لسه هيتكلم قاطعه صوت رنين الموبايل
وسيم: بعد اذنك

 

 

رويدا: اتفضل
في الليل
الجد: يلا يا شباب الوكل جاهز اتفضلوا
وسيم: ثوانى معدودة وهنكون موجودين
على السفره….
الجد: نورتونا ونورتوا الصعيد كلتها
يوسف: منوره بأهلها يا بوي
وسيم: بابا هى مكه فين
صالح: نايمه
يوسف: المشوار طويل يا وسيم
صالح: ماتقلقش عليها رويدا اكلتها وغسلت ليها ونيمتها
وسيم بإبتسامه: اوكى
في الجنينه وسط الظلام واقفه رويدا وماسكه صورة وسيم وبتتكلم معاها بيقاطعها صوت عمار صديق وسيم
عمار: احم
رويدا: اهلا انا داخله چوا
عمار: اذا حضرت الشياطين انصرفت الملائكة
رويدا: لا والله بس عشان تاخد راحتك
عمار: لا عادى جدا انا مرتاح خالص بس لو مشيتى هزعل
رويدا: لا وعلى ايه انت ضيفنا
عمار: من متشكر جدا بالمناسبة انا عمار وانتى
رويدا: رويدا
عمار: اسمك جميل جدا
رويدا: شكرا

 

 

عمار: بلدكم جميله اوي
رويدا: عيونك بس اللي حلوين
عمار: هو انتوا في الصعيد عندكم كلام حلو كده
رويدا: اكيد مش بشر احنا
عمار: لا ما قولتش حاجه اكيد بشر واجمل بشر كمان
رويدا: هههههه ايوه أكده اتظبط
عمار: اوامرك تنفذ يا مولاتي هههههههه
بيقاطعهم صوت حاد جدا وبيقول
خلصتوا ضحك
ولا لسه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب امرأة صعيدية)

اترك رد

error: Content is protected !!