روايات

رواية فيروزتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم إيمان محمد

رواية فيروزتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم إيمان محمد

رواية فيروزتي البارت الخامس عشر

رواية فيروزتي الجزء الخامس عشر

فيروزتي
فيروزتي

رواية فيروزتي الحلقة الخامسة عشر

استسلمت فيروز لمرضها و حملها رحيم الي المستشفى الخاص به و أخبر والدها و اتي الجميع
دكتور رحيم كشف عليها و كان حزين للغايه
خرج الدكتور
والد فيروز : فيروز مالها
رحيم : متقلقش يا عمي دي مضاعافات بس مش هدوم انا هتابع حالتها لو الثقب ملائمش هنتطر بالتدخل الجراحي
والدها : ربنا يسطر
رحيم : ساعه كده و هتفرق لو هتخرجو تجيبو حاجه
_____________________
العوده للماضي قبل ربع ساعه
رحيم و هو يجلس امام فيروز
رحيم و يلمس وجه فيروز : مالك يا حبيبتي مين زعلك مين مين حطك تحت ضغط نفسي يا ريت لما تفوقي تحكيلي ازاي تخبي عني حاجه
و امسك يدها و قبلها و جلس يتأمل ملامحها و اد ايه جميله
رحيم : انا خايف تروحي مني هعيش ازاي
_____________________

العوده
ذهب والد فيروز و الدتها الكفتيريا
و ذهب رحيم للمراجعه الحلات الاخري
______________
ياسين بعد شرح المحاضره سأل بنت في الفصل عن فيروز
البنت : دي تعبت الصبح و راحت المستشفى
ياسين : ازاي هي عندها ايه
البنت : مش عارفه يا دكتور
ياسين : مين وداها المستشفى
البنت : دكتور رحيم
ياسين : يبقى وداها المستشفى بتاعته
خلاص اتفضلي
البنت : تمام
________________

في المستشفى عند موظفه الاستقبال يقف ياسين
ياسين : في هنا بنت اسمها فيروز
الموظفه : دقيقه
الموظفه : ايوه يا فندم الحاله لسه جايه من ساعه
ياسين : ممكن تقولي السبب
الموظفه : مقدرش يا فندم دي أسرار مرضى
ياسين : دي بنت خالتي و انا دكتور لو عايزه بطاقتي اوريهالك
الموظفه : تمام يا فندم
عندها ثقب في القلب بين الاذينات
ياسين : تمام فين الاوضه
الموظفه¦………………
_______________________
في غرفه فيروز دخل ياسين و لقاها
ياسين بحزن : مالك يا فيروز في ايه يا حبيبتي
فاقت فيروز
فيروز بحزن و تعب : انتا ايه اللي جابك هنا
ياسين : خوفتيني عليكي

فيروز :امشي يا ياسين كفايه الذنب اللي انا شيلاه
ياسين بحزن : انا اسف والله اسف حقك عليا
فيروز : لو سمحت امشي انا لما بشوفك بحس بالذنب و كأني انا الي غلطانه
ياسين :فيروز انا اسف والله اسف سامحيني
دخل رحيم : في ايه
_______________
في الكليه اسامه يتحدث مع رحمه
اسامه : انا خايف عليها و مينفعش اروح عشان أهلها
رحمه : خلاص تعالى نروح انا و انتا و ان حد قال حاجه هقول صاحبي انا
اسامه:تمام يلا
_______________
في المستشفى
رحيم خلص الكشوفات و ذهب للاطمئنان على فيروز
دخلي وجد ياسين و فيروز يتحدثو
رحيم : في ايه
ياسين : انا عرفت اللي حصل و جيت اتطمن عليها
رحيم بغيره: اتطمنت يلا مع السلامه
ياسين بص لفيروز : عن اذنك
اشاعت فيروز وجهها عنه

رحيم : بقيتي كويسه يا حبيبتي
فيروز و هي بتقوم اه الحمد لله
رحيم : خليكي نايمه
فيروز : عايزه اقوم تعبت
قامت فيروز و امسك يديها رحيم احست بدوخه قليله و حضنها رحيم و لأول مره يحس هذا الاحساس الغريب الجميل
فيروز حضنت رحيم جامد و قالت : خليك جمبي
رحيم : انا جمبك يا حبيبي
يلااقعدي عشان انادي الجماعه عشان زمانهم قلقانين
فيروز : ماشي
جاء أهلها و اطمنو عليها و اخذوها المنزل
__________________
يوم كتب الكتاب
ارتدت فيروز درس باللون الأبيض و به حزام باللون البيج و طرحه بيج
و ارتدي رحيم قميص ابيض و بنطال اسود وحذاء باتا ابيض
و تم الزواج خير و لاكن لا نعلم هل سيتهي الأمر بالزواج و الفرح ام هناك من سيكسر هرحتهم هل رحيم سيعترف بخطأه ام فيروز ستخبر رحيم بما حدث معها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية فيروزتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *