روايات

رواية الخيانة الفصل الثالث 3 بقلم جنة الرحمن

رواية الخيانة الفصل الثالث 3 بقلم جنة الرحمن

رواية الخيانة البارت الثالث

رواية الخيانة الجزء الثالث

رواية الخيانة الحلقة الثالثة

حبيبه: اول حاجه هو مستحيل يرضي يطلقني مقدميش غير اني ارفع عليه قضية خلع
قمر: اللي يريحك ياقلبي
حبيبه: زي بعضه هتقل عليكي حبه و اقعد عندك
قمر: تتقلي عليا ده انتي تنوريني يا روحي
حبيبه: حبيبتي
قمر: النونو عامل اية
حبيبه:: كويس
قمر: هو ولد
حبيبه: لسه معرفش
قمر: إن شاءلله بنت و تسميها قمر
حبيبه: يختي يبقي قمرين يعرصوني كفايه والله
قمر: شو تقصدي🤨😏
حبيبه: كل خير
قمر: ما هو واضح جدا
حبيبه: جدا 😂
قمر: هروح اجيب شويه حاجات نتسلي بيهم و فلم و نعمل فشار 🍿و نهيص بلا رجاله بلا وجع قلب يختي
حبيبه: زي بعضه مش انهارده علشان تعبانه 💔
قمر: لا لا معنديش الكلام ده هروح اجيب و انتي خدي دش 🚿حلو كده و فوقي كده و انسي وعيشي عرفي انك بعتي باقدم جزمه عندك
حبيب: عندك حق
بّـعَدُ شّـوُيّهِ قَدُعَوُ وُ قَضـوُ آلَيّوُمِـ هِزَآرَ وُ قَمِـرَ مِـشّـ مِـدُيّهِ فُرَصِـهِ لَحً ـبّـيّبّـهِ تُفُتُكَرَ خٌ ـيّآنٌة مِـعَآذٌ لَيّهِآ
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡؟
فُيّ آلَصِـبّـآحً ـ
استيقظ معاذ قرر يروح لحبيبه لبس و نزل
رن الجرس فتحتلو ام حبيبه
زينب: اهلآ يا ابني اتفضل
معاذ: الله يخليك يا ماما انا كنت جاى عشان حبيبه
زينب: مالها يبني زينب هي مجتش معاك ليه
معاذ: نعم هي مش هنا
زينب: لا
معاذ: ازاي اومال هي فين
زينب: فين بنتي اكيد عملتلها حاجه
معاذ: مش هقدر اقولك اي حاجه دلوقتي لازم اشوفها راحت فين
جه والد حبيبه علي الصوت
اسماعيل: في اي
زينب: مش عارف حبيبه راحت فين و شكله مزعلها ننزل عين امها لم بتزعل مش بتبين لينا عشان منزعلش عليها اسماعيل: يوم ما ادنك حبيبه بقيت امانه في رقبتك و لازم تخافظ عليها لو معرفتش بنتي فين خلاص يوم انا هعرف طريق بنتي و مش هتشوف ضفر منها فاااهم
معاذ: فاهم فاهم يا عمي استاذن انا
زينب: مع السلامه
زينب: ربنا يستر عليكي يا بنتي
اسماعيل: تفتكري راحت فين
زينب: مش عارفه ربناا يطمني عليكي يارب يا بنتي
اسماعيل: يارب
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡؟
نزل معاذ يدور عليها راح كل مكان ممكن تكون موجوده في ملقهاش روح البيت بعت لف و تعب كتيرر
معاذ: تكون راحت فين بس يا ربي انا عارف واالله اني غلط بس والله ما هعمل كده تاني رجعاهالي يارب و انا عمري يا هزعلها تاني روحي فين ياقلبي مش هقدر والله استحمل من غيرك
رن جرس 🔔الباب قام بسرعه رهيبه عشان يفتح الباب
معاذ: انت مين
الراجل: ده محضر مقدم فيك
معاذ: من مين
الراجل: مدام حبيبه اسماعيل رافعه عليك قضية خلع
معاذ: اي ده ازاي
الراجل: وانا اش عرفي يا استاذ امضي هنا خليني اشوف شغلي
مضي و الراجل مشي
معاذ: لا يا حبيبه ارجوكي لا كله اللي كده لا 😭😭و عيط بشدة
مش هقدر والله اعيش من غيرك مششش هقدرررر و كسر في البيت
و نام مكانه من التعب
عدي اسبوع و حبيبه مش باينه و حالة معاذ بتسوء مش بياكل والا يشرب بيبكي و بس
جه معاذ المحكمه
( طبعا حبيبه رنت علي اهلها و بلغتهم و قولتلهم قاعده فين بس ميقلوش لمعاذ معاذ حاول معاهم بس من غير فايده)
(احسن عشان تخون بيبو تاني 😏)
الكل حضر الجلسه مع فرحه معاذ انه شاف حبيبه حاول يكلمها مسمحتلوش
(جدعه يا بت تاليفي😂)
حبيبه متنكرش ان معاذ صعب عليها و حنتله شوية بس رجعت في كلامها مهمه كان ده حب عمرها
بدات الجلسه
( معرفش بيقولو اي)
المهم انتهت ان تم صلاق معاذ و حبيبه بعد ترجي معاذ لحبيبه
اتقابلو بره
معاذ: ليه يا حبيبه ليه انا كنت هتحمل اي عقاب اللي ده والله عارف إني غلطان والله أنا اسف سامحيني عشان ابننا
حبيبه: لو سامحت مش عاوزه اتكلم في حاجه
معاذ: عشان ابننا
حبيبه: بس مبقاش في ابن خلاص
معاذ: يعني اي
حبيبه: يعني الطفل نزل و كله بسببك.
معاذ بصدمه: لا لا ونبي قولي انك بتهزري انا ابني عايش جواكي صح
حبيبه: ساكته 🤐
معاذ: يعني اخر صلا بينا راح ابني راح لا لااااااا و اغمي عليه
حبيبه: معاذ معاذ قوم لو سامحت قوم 😭
نقلو علي المستشفى الدكتور قال ان حاله هبوط عشان مفيش اكل والا شرب و كمان حزنه
حبيبه: ممكن ادخلو
الدكتور: هو دلوقتي نايم بسبب المخدر بس تقدري تدخلي
حبيبه: شكرا
الدكتور: العفو
دخلت حبيبه
اطمنت عليه
حبيبه: انت السبب في كل ده بس انا أول مره اشوفك ضعيف كده اقوي و عيش من غيري لان مبقاش في حبيبه تاني في حياتك وانا اسفه بس كأن لازم اعمل كده مع السلامة
مشت حبيبه مش من المكان فقط لا من البلد كلها بعد اقناع عائلتها بعافيه

يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الخيانة)

اترك رد

error: Content is protected !!