روايات

رواية احببت محارب الفصل الثامن 8 بقلم نشوة عادل

رواية احببت محارب الفصل الثامن 8 بقلم نشوة عادل

رواية احببت محارب البارت الثامن

رواية احببت محارب الجزء الثامن

رواية احببت محارب الحلقة الثامنة

– اندهش احمد لرؤيتها بهذا الشكل فقد كانت منهارة وملابسها غير مرتبة وضعيفة وكأنها ليست هى وقبل أن يتكلم أحمد وقعت كارمن فاقدة للوعى حملها احمد وحطها فى عربيته ووصل للمستشفى
الممرضة: خير يا فندم مالها دى؟!
احمد: معرفش هى كانت واقفة بتتكلم وفجأة اغمى عليها فجيبتها ع هنا ع طول
ذهب احمد مع الممرضة الى الغرفة وجاء الطبيب وفحصها ثم وكشف عليها بالصونار وقال: مبروك يا فندم المدام حامل
اتسعت عيون احمد بصدمة ولكنه سيطر ع نفسه وقال: تمام شكرا لحضرتك يا دكتور
خرج الطبيب ونظر احمد بدهشة لكارمن اللى كانت لسه مفاقتش قعد ع الكرسى جنبها لحد ما فاقت
كارمن بوجع وهى تمسك برأسها: ااااه انا فين هو ايه اللى حصل ؟!
احمد: انتى فى المستشفى
كارمن بدموع: هو ايه اللى حصل والدكتور قال ايه؟!
احمد: اغمى عليكى فجيبتك هنا وبعد الكشف الدوك قال انك حامل
كارمن بصدمة: حامل ! لا لا مش ممكن لا انا مش عاوزاه مش عاوزاه يارب خد..نى وريحنى يارب
احمد بشفقة: اهدى يا كارمن ارجوكى وفهمينى انتى ازاى حامل ومن مين ؟!
بدأت كارمن تحكيله كل حاجة حصلت من اليوم المشؤوم لحد ما جالها وابتزها النهاردة ثم اكملت بدموع: مش عارفة اعمل ايه ولا استغيث بمين انا ضعت خلاص وبابا مش هيعملى حاجة وماما مش فضيالى اصلا عشان كده مجاش ببالى غيرك …. امسكت بيد احمد وقالت: ابوس ايدك يا احمد اقف جنبى وخلصنى منه وانا اوعدك انى هتغير وانى هبعد عن حياتك للابد بس اقف جنبى
سحب احمد ايده منها وقال: اهدى وارتاحى بس وان شاء الله مش هسيبك وهجيبلك حقك يالا عشان اروحك دلوقتى عشان ترتاحى
ساعدها احمد لحد ما وصلوا للعربية ووصلها فيلتها وبعدها رجع ع القسم وطلب من صديق ليه ان يعمل تحريات حول سعد وبعدين يجيبه فى مكان مهجور بعيد عن القسم …. وبالفعل عمل تحرياته ورجالته جابته ع المكان المهجور
سعد: انتم مين وعاوزين منى ايه انا هوديكم فى ستين داهية؟!
احمد من وراه: هشششششش اهدى كده يا توتو ووطى صوتك احسنلك
سعد باستفزاز : اللاه احمد باشا بنفسه طب مش كنت كلمتنى وانا جيتلك بنفسى
احمد: لا ما انا اعرف اجيبك بطريقتى حتى لو كنت فى بطن التعبان قصره الفيديو اللى انت ماسكه ع كارمن فين ومعاك نسخ تانية ولا لا؟!
سعد بضحكة مستفزة: اااااه بقى هى الحكاية عشان خاطر مزتك السابقة جات تتحامى فيك منى بس ده بعدها
ضربه احمد بوكس فى وشه جعله ينزف من فمه وقال: انت هتنفذ اللى هطلبه منك والا قسما بالله ادخلك السجن
سعد : بتهمة ايه يا باشا؟!
احمد وهو يقعد ويحط رجل ع رجل : لا التهم كتير زى مثلا تهمة التزوير والنصب العمد والفلوس اللى بتسرقها من البنوك عن طريق النصب الالكترونى وكمان ابتزاز كارمن بالفيديو والصور دى قضية ع فكرة واقل حاجة فيها ١٥ سنة يا برنس ها قولت ايه!
بلع سعد ريقه بخوف: ايه المطلوب منى ؟!
احمد: اولا الفيديو يتمسح ثانيا تروح تتقدم لكارمن وتتجوزها لانها حامل
سعد: ولو رفضت
احمد: انت عارف كويس اوى انا ممكن اعمل ايه
سعد : وانا موافق هعمل اللى انت عاوزه
احمد بابتسامة : جدع هتروح تتقدملها بكرة وتحاول تكتب الكتاب فى اقرب وقت ممكن تمام
سعد: تمام
بالفعل سعد راح واتقدم لكارمن واتفق مع ابوها انهم يتجوزوا خلال اسبوع واتكتب كتابهم وسافرت كارمن معاه برة مصر ………. اليوم المنتظر عملية تقى واللى كانت مرعوبة حرفيا طلبت انها تصلى قبل ما تدخل العمليات وبعد ما خلصت فضلت فى حضن مالك متبتة فيه
مالك وهو بيحاول اصطناع القوة: يالا يا حبيبى عشان الدكتور مستنيكى ميصحش كده
تقى بدموع: مرعوبة يا مالك خايفة…خايفة مطلعش تانى
مالك وهو يشدد ع حضنها: متخافيش يا حبيبى هتقومى بالسلامة انا واثق فى كرم ربنا والله
يوسف وهو يأخذها بحضنه : انتى بنوتى القوية صح
تقى: اها
يوسف: يبقى تأكدى انك اقوى من المرض ده وكلها تكة وتخلصى منه للابد وترجعى لحضننا تانى يا روح قلبى
ودعتهم تقى ودخلت ع العملية وسط خوف وقلق مودة ويوسف ومالك الشديد واللى مبطلوش دعاء ليها لحد ما انتهت العملية وخرج الدكتور بالبشرى … اشرف: الحمدلله العملية نجحت وووووووو……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت محارب)

اترك رد

error: Content is protected !!