روايات

رواية حياة روح الفصل التاسع 9 بقلم ميرا أبوالخير

رواية حياة روح الفصل التاسع 9 بقلم ميرا أبوالخير

رواية حياة روح البارت التاسع

رواية حياة روح الجزء التاسع

رواية حياة روح الحلقة التاسعة

احمد بيجرها من شعرها: بتهربي مني يا بنت ال*** انا هربيكي من اول وجديد.
روح بغضب: مش عاوزك يا احمد انا بكر”هكك.
احمد بغضب كان لسه هيمد ايده ايد عدنان مسكته: مش عيب عليك يا راجل تدخل بيتي كدا.
احمد بغضب: وانت المحروس يلي الز”بالة دي عنده اوعااا دي مراتي.
عدنان شد روح منه و جميلة جريت خدتها ف حضنها: والله الز”بال شايف الكل شبهه ودي مش مراتك يا حلو لانها للاسف خلعتك النهارده الصبح.
احمد بص بغل ل روح: بقا بتعملي معايا كدا ماااشي انا مش هسيبك.
لسه هياخدها لاقي يلي زقه وقعه: لو راجل بجد قرب ليها عارف يا اسمك اي انت لو ف خلال دقيقه مخرجتش من هنا هقـ. ـتلك ومش هتحاسب دقيقه واحدة عنك اي رايك.
احمد خاف من كلام عدنان وشاف الشر ف عينه: مااشي بس الحكاية لسه مخلصتش يا روح.
بقلم ميرا ابوالخير..

 

خد عربيته ومشي بغضب وتوعد.
عدنان ببرود: خديها ع جوا وانا هخلص حاجة واعرف حكايتها.
روح بدموع: انا خايفه من احمد ازاي تقوله اني رفعت عليه قضيه خلع.
عدنات برفع حاجب: هنضحك ع بعض مانتي رفعها من اسبوع وكسبتيها و الورقة وصلت النهارده وانا استلمتها.
روح ساكته.
عدنان بهدؤء: يلا.
جميلة: يلا يا حبيبتي تعالي.
عند طه.
طه ببرود: احترام العم واجب بس انتو متعرفوش الاحترام براا.
عمه بغضب: بتطردني يا بن اخويا.
طه ببرود: اه بطردك وياريت ملكش اي علاقة بينا تاني مش كفاية بنتك يلي من صغرها مضيعها.
عمه بغضب: هاخد مراتك يعني هاخدها.
طه بيبص ع خديجة يلي مرعوبة و وقف بهدؤء: تمم قرب كدا.
عمه بغل: هاتها يا ابني منه.
قرب ابنه وايده لسه هتمسك ايديها كان واقع سايح ف د”مه: اوبس يا بن عمي الرصاصة جت ف دراعك لا الظاهر انه لازم اتمارن اكتر.

 

عمه بخوف جري عليه: بتضر”ب ابن عمك بالنار.
طه ببرود: ودقيقه هتحصلوا و هيبقا دفاع عن النفس يا عمي الحبيب.
عمه سند ابنه: انا هحرمك منها ومن الدنيا خالصصصص.
خد ابنه ومشي.
طه بحنان خد خديجه ف حضنه: خوفتي.
خديجه بابتسامة: مبخفش وانا جنبك.
باس دماغها بحنان.
بقلم ميرا ابوالخير…
احمد روح و بقا بيكسر كل حاجه حولين منه.
قعد بهدؤء لاقي يلي دخلوا عنده: انتو مين.
كتموا نفسه: جايين ناخد روحكككك.
احمد بيفرفرس بين ايديهم ووو….
عند عدنان.
عدنان دخل قعد ببرود: احكي اي حكايتك بالظبط يا روح.
روح بحزن: احمد انا اتعرفت عليه لما خلصت جامعه و وقعني ف حبه و جاه خطبني بس مكنتش اعرف انه هكون ضحية له ولاهله.

 

عدنان: وبعدين.
روح بهدؤء: اكتشفت انه اخته طلعت اصلا مراته الاولي واتجوزني عشان مش بتخلف وهي اصلا شالت الرحم خافت ع نفسها.
عدنان بصدمة: كمان وازاي معرفتيش انها مراته.
روح بحزن: كانو لسه ناقلين من شهرين والكل فاهم انها اخته.
عدنان بهدؤء: وانتي لما اتجوزتيه مش حستي ب حاجه بينهم غريبه.
روح بنفي: لا كانو واخدين بالهم كويس اوي.
عدنان: وبعدين حصل ايه.
روح بحزن ودموع: كنت حامل وهو لما عرف طلقني ولما طلعت الوصيه باسم ابني رجعني ونفى انه طلقني نهائي ومراته السبب ف موت ابني و كانت ارخص واحدة ممكن تشوفها.
عدنان بتنهيدة: خلاص يا روح كفايه متخفيش هو مش هيقدر ييجي هنا تاني.
روح بحزن: شكرا يا عدنان ع وقفتك دي.
عدنان بهدؤء: لا عادي انتي زي جميله اختي عندي.
روح بقليل من الحزن: اختك.

 

عدنان بهدؤء: ايوا هستاذن انا عشان خطيبتي جاية.
: انا جيت لاقتك اتا….. روح.
روح بتبص بصدمة: ليلة؟؟؟؟؟؟؟.
روح بصدمة لعدنان: هي دي خطيبتك ضرتي تبقا خطيبتك ازززاييييي.
عدنان……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة روح)

اترك رد

error: Content is protected !!