روايات

رواية الحب ام الانتقام الفصل الثالث 3 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الانتقام الفصل الثالث 3 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الانتقام البارت الثالث

رواية الحب ام الانتقام الجزء الثالث

رواية الحب ام الانتقام الحلقة الثالثة

تغادر ملك المطعم تاركه سليم يستشيط غض**با مره اخري
ويذهب كل منهما الى منزله كلا منهما يفكر في الاخر قبل ان ينام ويتمني لو لم يرا كلا منهما الاخر الى انا ناما كلاهما
في اليوم الثاني……..
يستيقظ سليم ويلبس ملابسه متأنقا ب قميصه الابيض وبنطلونه الجينز وساعته ويمشط شعره ل اعلى ويضع عطره المفضل ويغادر ليركب سيارته ويذهب الى الجامعة
وفي منزل ملك تستيقظ هي الاخري وتتأنق لابسه بنطلونها الجينز وقميص اوفر سايز وتمشط شعرها وتضع ميك اب خفيف وتذهب الى الجامعه
في المحاضره
الدكتور يوزع الطلبه كل اثنان في مشروع
الدكتور:فين سليم وملك

 

 

رفع كلا من سليم وملك ايديهم ونظر كلاهما لبعض ف تذكرت ملك تهديد سليم لها ف قالت ملك: بس يا دكتور
يقاطعها سليم قائلا: تمام يا دكتور مفيش مشكله
بعد انتهاء المحاضره تذهب ملك الى كافيتريا الجامعه لتشرب قهوتها فتري سليم يتجه اليها
ملك:اوووف ودا عايز ايه تاني
سليم:ممكن اتكلم معاكي شويه
ملك:استني اقولك هتقول ايه المشهد الكليشيه اللي كان من شويه دا شغل افلام وانتي شكلك كدا متفقه معا الدكتور ومش انا اللى يتعمل معايا كدا فوقي لنفسك انتي مش عارفه مين سليم صح
سليم ب ابتسامه: لا مش صح لو تسمعي اكتر ما انتي بتتكلمي ومتبقيش رغايه على فكره انا جاي اعتذرلك
ملك :انت شكلك جاي تهزر صح
سليم: لا انا اسف على اللى قولته ليكي قبل كدا ممكن تقبلي اعتذاري
ملك بضحكه:مش كليشيه اوي المشهد دا
ضحكت هي وسليم
سليم:ممكن نكون صحاب
ملك ب ابتسامه: انت شارب حاجه اصل انت مش طبيعي
سليم :لا يا ست انا طبيعي وفي كامل قواي العقليه وبقولك ممكن نبقي صحاب
ملك:وانا موافقه
سليم:تمام وبالمناسبه دي حابب نحرج بكرا سوا نتعرف على بعض واتأكد ان خلاص سمحتيني وملكيش حجه بكرا مفيش محاضرات
ملك ب ابتسامه: تمام موافقه
سليم:اكيد عرفتي ان اسمي سليم
ملك ب ابتسامه: واكيد انت كمان عرفت ان انا ملك
وابتسم كلا منهما للاخر
سليم :طيب هاتي رقمك علشان اقدر اتواصل معاكي بكرا
ملك : تمام

 

 

اخد كلا من سليم وملك ارقام بعضهم واتفقوا على لقائهم ويغادر كلا منهما الى منزله ملك الى منزلها الملئ بالفرح وغدائها معا والدتها على سفرتهما المليئه بالضحك وسليم الى منزله الكئيب بعد ان اشتري بعض الاشياء ليأكلها
وينتهي اليوم
في صباح اليوم التاني………..
ملك يرن هاتفها وهي نائمه وترد دون ان ترن من المتصل
ملك: الو
سليم: شكلك كسوله وكمان نسيتي معادنا
ملك: لا والله خمس دقائق بس وهكون جاهزه على ما تيجي هبعتلك اللوكيشن دلوقت
سليم: تمام باي
ملك: باي
نزلت ملك مودعه والدتها لابسه افضل ملابسها لتقابل هذا الوسيم معا وضع ميك اب خفيف ل ببرز ملامحها الجميله فتري هذا الشاب الوسيم الذي يرتدي قميصه الاسود وبنطلونه الاسود وكوتشيه الابيض وساعته وريحه عطره تملا المكان ونفذت هذه الرائحه الى قلبها وسرحت في هذا الشاب الوسيم الواقف امامها بجانب سيارته
تفوق ملك لنفسها بعد لحظات وتقول فوقي يا هبله انتي بتعملي ايه
سليم:روحتي فين

 

 

ملك :معاك اهو ها بقي هنروح فين
سليم : شوفي انتي عايزه تروحي فين
ملك ب ابتسامه:في مطعم قريب من هنا تعالى نروح
نفطر
سليم: تمام يلا بينا
وصل سليم وملك المطعم وطلبوا الاكل
ملك:ها بقي عرفني عن نفسك اكتر ما مش هنبقي صحاب علشان عارفين اسم بعض بس ولا ايه
سليم: بصي يا ستي انا كنت عايش في مصر ولما والدتي توفت انا مش كنت قادر اطلع من حزني عليها ف قررت اسيب البلد وامشي واجي هنا
ملك:ربنا يرحمها انا اسفه ان فكرتك
سليم: عادى ولا يهمك قوليلي انتي بقي
ملك:بص يا سيدي انا عايشه هنا معا ماما من وانا عندي 10 سنين من وقت ما اهلى انفصلوا عن بعض وبنزل مصر كل فتره ازور جدي انت بقي عايش هنا لوحدك
سليم :اه
ملك:طيب وباباك
سكت سليم ولم يجب ف فهمت ملك ان هناك مشكله بين سليم والده وبعد مده
سليم : قومي يلا هاخدك مكان حلو
ملك : فين

 

 

سليم: قومي بس هتعرفي لما نروح
وذهب هو وملك وملك لا تعلم الى اين
ملك بص*دمه: بتهزر
سليم بضحك: بتخافي يا بشمهندسه ولا ايه
ملك بخوف بتحاول مش تظهره: لاا ابدا يلا هخاف من ايه يعني
لنتفاجأ ان سليم اخذ ملك للملاهي وقرر ان يركبوا قطار الموت
ركب كلاهما لنتفاجأ ب ملك تمسك بيد سليم وتصرخ وسليم يضحك ويقول: مش كليشيه المشهد دا يا انسه ولا ايه
ملك: سليم اقعد ساكت دلوقت انت السبب
بعد ان انتهوا ونزل كلاهما
سليم:مين اللى بيخاف يا بشمهندسه
ملك تتكلم زي الطفله: سليم دا غش علشان انا بخاف من المرتفعات ف علشان كدا كنت خايفه وكمان لما مسكت ايدك في الطياره كان علشان كدا مش مشهد كليشيه زي ما انت كنت بتقول بلاش غرور بقي واتقي الله يا بني
سليم : ميبقاش قلبك اسود يا جيمي
ملك بضحك وصدمه:ايه دا انت بتهزر زينا

 

 

ويضحك كلاهما وتمر فتره ثم تتكلم ملك: سليم ميرسي جدا على اليوم ومبسوطه اوي ان اتعرفت عليك ومطلعتش زي ما كنت مفكره الاول ومبسوطه ان بقينا صحاب وسوء الفهم خلص
سليم: وانا كمان يلا علشان اوصلك البيت
يوصل سليم ملك الى منزلها ويذهب الى منزله ويجلس كل منهما على سريره يفكر في الاخر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الحب ام الانتقام)

اترك رد