Uncategorized

رواية توأمي الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح

 رواية توأمي الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح

يزن دخل لمليكة لقاها بصا في الفراغ والدموع عمالة تنزل من سكات ….يزن قرب منها وحط أيده عليها ولسة هيتكلم 
مليكة بصراخ وخوف وهي بتشيل ايده:لا لااااا ارجوك ابعد عني ابعدوا عنييبب سيبوووني سيبني ارجووووك 
يزن بحزن :مليكة اهدي ا انا يزن اخوكي 
مليكة ببكاء وهي واخد وضع الجنين :لااااا ابعدوا عني ابعد عنيي سيبنيييييي متقربش الحقوووني 
يزن خاف جدا من منظرها وخرج بسرعة جري علشان يجيب الدكتور 
_________لا ي أوضة نورين دخلت فريدة وقعدت ومسكت أيدها 
فريدة : متعمليش في امك كدة ياحبيبتي قومي وفي ياحبيبتي ط طب مش علشان خاطري انا علشان خاطر اخوكي اخوكي تعبان اوي يانورين ولو حد فيكوا حصلوا حاجة هو هيروخ فيها يابنتي وانا كمان ….انا عارفة أن انا مستحقش اي حب منكوا بعد الي انا عملته بس قومي انتي وانا هعوضكوا عن كل حاجة ياحبيبتي وحضنتها وخرجت وهي بتمسح دموعها 
_________________
بعد وقت الدكتور جه وشافها 
الدكتور بحزن:زي مقولتلك هي دخلت في حالة نفسية وكل الي علي بالها دلوقتي الي حصلها يعني هي مش حاسة بلي حوليها كل الي بيبقي قدمها الي حصلها 
يزن بدموع :طب طب هي هتفضل كدة يادكتور
الدكتور:لا  انا عارف ان هيبقي صعب توديها لدكتور نفسي علشان كدة لازم تخرجها انت من الموضوع ده وتبعد عنها أي توتر وتخليها مرتاحة .
يزن :تمام يادكتور 
الدكتور خرج ويزن بص علي مليكة واتنهد بحزن 
يزن :والله يامليكة لارجعك احلي من الاول وخرج 
__________________عند اياد 
اياد :عملت ايه 
_……………..
اياد :حلو اوي عينك متتشلش من عليهم  ومشي 
________________________في أوضة نورين 
دخل يزن عليها وبص عليها بحزن ودموع وقعد جنبها 
يزن بكسرة :ا انا تعبان اوي يانورين فوقي ياحبيبتي فوقي ارجوكي متسبنيش ط طب انتي بعد متسبيني مين الي هيسمعني مين الي هيشيل من عليا الهم مين الي هيخدني في حضنوا ويقولي مفيش حاجة مستاهلة أننا نزعل عشانها …..مليكة يانورين تعبانة اوي مش عارف اعمل ايه من ناحية امي ومن ناحية هي وانتي كمان يانورين بالله عليكي فوقي انا مليش غيرك دلوقتي فوقي ياحبيبتي مليكة محتاجانا جنبها فوقي ارجوكي ومسك أيدها وقعد يعيط زي العيل الصغير ………بعد وقت يزن حس بايد نورين بتتحرك 
يزن بفرحة وعدم تصديق:ن نورين ا انتي حركتي ايدك صح 
نورين بتعب :ا انا ف فين 
يزن بحب:بس بس اهدي متكلميش دلوقتي انتي لسة تعبانة استني هروح انده الدكتور بسرعة …وفعلا خرج بسرعة ومده الدكتور وبعد وقت الدكتور جه وفريدة ويزن وقفين حوليه 
الدكتور………..
___________________في أوضة مليكة 
قاعدة وواخدة وضع الجنين وعمالة تعيط بهمس 
__________عند مازن دخل مكتبه 
بعد وقت الباب خبط ودخل عمرو 
عمرو :حبيبييييييي 
مازن بابتسامة :جيت امتي 
عمرو وهو بيقعد :لسة واصل من ساعتين ……وأكمل بخبث:بس انت ايه اخبارك وايه اخبار الشغل كلوا تمام احكيلي
مازن اتنهد وحكالوا علي رجوع سيرا تاني ولسة هيحكيلوا علي موت أهلوا بس قاطعه دخول اياد 
اياد بابتسامة مصطنعة:اهلا اهلا عمرو باشا وحشني ياراجل 
عمرو اضايق لأن مازن كان هيقول حاجة بس سكت علشان اياد  بحب مصطنع:وانت ليك وحشة ياابو حميد والله 
مازن لإياد:روحت فين بقي 
اياد وهو بيبص علي عمرو:لا مشوار مش مهم بس انت متشغلش بألك بيه  
عمرو قام :طب انا هستاذن انا بقي علشان ورايا شغل قد كدة 
اياد بهمس:غور داهية تاخدك 
عمرو :بتقول ايه 
اياد بابتسامة :بقول ليه كدة بس انت لسة جاي ومشبعناش منك 
مازن :اه عندوا حق انت لسة جاي 
عمرو وهو ماشي :تتعوض بقي يلا سلام ومشي
مازن :سلام 
واياد بص علي إثرها بقرف 
________________________
في مكان مجهول 
سيد :عرفت هتعمل ايه 
احمد :اه هيتنفذ بس مش دلوقتي ومشي
سيد بشر:والله لادمركم كلكم وانتي الي بداتي يافريدة
__________________نرجع لنورين 
الدكتور جه وبيكشف عليها 
الدكتور بشك :نورين حركي رجلك كدة 
نورين بتعب :م مش عارفة 
الدكتور جاب إبرة وقعد يدخلها في رجلها ويطلعها حاسة بحاجة 
نورين…………
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد