روايات

رواية لم أقتله الفصل الثالث 3 بقلم عائشة نصر

رواية لم أقتله الفصل الثالث 3 بقلم عائشة نصر

رواية لم أقتله البارت الثالث

رواية لم أقتله الجزء الثالث

رواية لم أقتله كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم عائشة نصر
رواية لم أقتله كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم عائشة نصر

رواية لم أقتله الحلقة الثالثة

في صباح اليوم التالي
ادم صحى مزاجه حلو وفرحان وصلى الفجر وولع ع مياه عشان يعمل قهوة
ادم بيحط نسكافيه وحاجات في المج وبيمسك البراد عشان يحط المياه ايده اتلسعت جامد
ادم : اااه وساب المياه وراح يغسل ايده ويحط كريم
ادم رجع تاني وجاب قماشة مسك بيها البراد ورايح يصب
لقا البرباد بيصب دم
ادم اتخض وساب البراد بسلما سابه لقاه عمال يوقع دا كأن جواه حنفيه مفتوحة
ادم : ههه لا معتش اهبل خلاص دي هلاوس ادم كمل عادي وصب النسكافيه وراح قعد واول ما قعد شافه عادي نسكافيه
شرب القهوة بتاعته ونزل راح ل يارا
يارا : ايوة مين جاية اهو
ادم : بخ واداها باقة من الورود وباس ايديها
ادم بحب : وحشتيني اوي
يارا : لاا دا احنا بقينا كويسين اوي
ادم : اه طبعا
يارا بحب : بحبك يا دومي
ادم : هييح الشيطاان
يارا ضحكت وقامت تعمله قهوة وهو قاعد عادي

 

 

 

 

ادم كان بيفكر يروح ل مامته تاني يمكن تحن عليه
يارا جاية وجايبة القهوة
ادم : لا يا حبيبتي شكرا انا لازم امشي قولت اتطمن عليكي بس
يارا : يا ادم بقي انت بقالك كام يوم متغير
ادم : معلش يا روحي
يارا : اوعى تكون بتخوني
ادم : متبس بقي لحسن لو فضلت قاعد وانتي فاهمة وغمزومشي
يارا بضحك : باي يا مجنون
ادم مشي راح ل مامته تاني
خبط علي الباب ومستنيها تفتح
مريم : ايوة ايوة جاية مين
ادم اول ما فتحتله ابتسم لسا جميلة كأنها لسا شابة
مريم : انت عايز امشي هنا يا ابني مش عايزة اشوفك كل مرة بشوفك بفتكر يوسف امشي امشي الله ****
ادم ببكاء : ماما انتي بتدعي علي ابنك
مريم : واولع فيك انت مش ابني ومعرفكش امشي برااا ورزعت الباب في وشه
ادم نزل وكان بيجري يعدي الطريق وبوووم
العربية خبطته وقع لقا دماغه اتعورت ورجله بتوجعه قام دخل عربيته وسط زهول الناس انه لسا عايش اصلا
ادم : انت غبييي مكنش لازم تروح هانتك ودعت عليك ودعوتها اتحققت في ثواني انا غبي غبي هي مبتحبنيش ولا هي ولا ابويا محدش بيحبني انا اصلا مليش لازمة
بعد 3 شهور
ادم حابس نفسه في البيت مبيخرجش ومبيردش علي يارا اللي اتجننت بسبب اختفائه ولما تجيله البيت مبيفتحش ولا بيتكلم ف تفكره مش موجود
ادم وشه بقي اصفر وبهتان ودقنه طولت ومبيحلقهاش شكله كأنه ميت كانه من غير روح اصلا ومعتش بيشوف هلاوس ممكن عشان اعترف انه…..مجنون!
في يوم يارا بتخبط ادم قام فتحلها

 

 

 

 

اول ما فتح يارا اترمت في حضنه وقعدت تعيط كتير لانه وحشها بقالها 3 شهور مشفتوش ادم دخلها وساب الباب مفتوح عشان قاعدين لوحدهم
يارا : ادم حبيبي انت كنت فين واي اللي حصل
فقص عليها ادم ما حدث
يارا : يا ادم يا حبيبي انت مش مجنون انت احلي حد انا شوفته في حياتي انا بحبك يا ادم
كان في حد من الجيران نازل
سامح (جار ادم) : ازيك يا ادم
هو قريب منه وكدا
ادم : بخير يا حبيبي وانت
سامح : الحمدلله زي الفل انت فاتح الباب لي
ادم : يعم خطيبتي اهي وبيشاور جمبه علي يارا واكلم مينفعش نقعد كدا والباب مقفول
سامح : فين دي يا بني انت اهبل
ادم : ما اهي يا بني وبيشاور علي يارا اللي قاعدة جمبه بتبتسم
سامح : ايوة ايوة ازيك يا انسةيا رب تكوني بخير انا مضطر استاذن سلام يا ادم
ادم : باي
ادم ل يارا : اي بنتي مش بتردي لي
يارا : اصل بصراحة اتكسفت
ادم : اي دا جعفر انت عندك دم
يارا : تصدق انك جزمة انا هقوم امشي
ادم : استني هوصلك
ادم نزل وبيوصل يارا ووقفوا في اشارة
طفلة : ورد يا بيه
ادم : اه خلي الانسة تختار واحدة
ف نظرت له الطفلة بتعجب اين هي الفتاة التي يتحدث عنها ادم
ادم : خلاص خلاص هاتي دي

 

 

 

 

واخد وردة والتفت ليعطيها ل يارا ملقهاش في العربية نزلمن العربية بسرعة زي المجنون ويارا مختفية كأنها فص ملح وداب زي ما بيقولوا
ادم بزعيق : يارااا
ادم رجع علي البيت تاني واتصل ب يارا كتير لكن مردتش
اتصل بالدكتور وحجز ميعاد بليل
في الليل ادم بيجهز نفسه وراح للدكتور وحكاله كل حاجة لحد موقف يارا
الدكتور : بص يا ادم انا عارف انه صعب عليك بس
ادم : اي دكتور في اي
الدكتور : ادم يارا مش حقيقية يارا هلاوس مخك بيخترعها عشان يحسسك ان في حد ساندك وواقف جمبك انا اسف اني بقول كدا يا ادم بس انت لازم تتعالج
ادم :

يتبع..

اترك رد