Uncategorized

رواية أحببت هدف مهمتي الفصل الخامس 5 بقلم جنى سعد

  رواية أحببت هدف مهمتي الفصل الخامس 5 بقلم جنى سعد

 رواية أحببت هدف مهمتي الفصل الخامس 5 بقلم جنى سعد

 رواية أحببت هدف مهمتي الفصل الخامس 5 بقلم جنى سعد

قرب فهد منها وبعدين بعد عنها في ثانيه.. 
فهد: امشي
روح استغربت من ردت فعله وحست بأحراج. 
روح: تمام. 
نزلت روح ومشيت لغايه موصله لبيتها.. 
روح: اي يابـيـــــــت مفيهوش راااااجل. 
مازن بقرف: اتفو علي دي تربيه. 
منه: تربيه وسخه. 
روح: قلو ادبكوو كويس، مااشي. 
منه: كنتي فين كل دا. 
روح بتوتر: ك.. كنت في الشغل. 
مازن ومنه بُصلها بشك. 
مازن: انا حضرت الاكل يلا تعالي كُلي
روح: اشطا يا موزو 
دخلت روح وغيرت هدومها وللبست فستان للونه رمادي وقبل ماتطلع من الاوضه لقت مسج من رقم غريب مكتوب فيها “لو طلعتي بالنتي لبسه دا برا هدفنك مكانك”
بصت مها يمينها وشمالها بقلق.. لقيت مسج اتبعتلها تاني بنفس الرقم “متدوريش كتير وهنبهلك لتاني مره لو طلعتي كدا هدفنك مكااانك” بلعت روح رقها وسألته وقالت “انت مين” محدش رد عليها.. 
تجهلت كلامه وطلعت بالفستان. 
روح: وريني كدا الكفته دي بتقول اي
بقلمي جني سعد
ادلها مروان صباع كفته 
روح: اي النتانه دي يامازن
مازن: عاوزه كام 
روح: حات عشره ولا خمساشر صوبع
مازن بصدمه: ك.. كم
روح: قُليلين صح
منه: متكلينا بالمره 
روح:هو انا مش بتعب طول النهار وبشقي وبتعب وبعمل تمرينات وبنط من جمب النأاا
مازن: اييييي يخربيتك بلاعه واتفتحت علينا
منه: دي مصوره غاز يابني ولما بتتفتح مش بتتسد
روح: طفحونا اللقمه بقي قبل منكلُها 
منه: كُلي ياروح بدل ما اجي اجيبك من شعرك كــــلي 
اكلت روح وقعدت قُدام التلفزيون وكانت بتعيط 
مازن بقلق: روحي انتي كويسه 
روح وهي بتبكي: قطتي مشا وساب بووو لوحدها اهئ اهئ
مازن: قطتي
روح ببكاء: اه
مازن: دا انا مش هحل امك 
روح:الاه في اي بس 
مازن: دا انا افتكرتك قتله قتيله منك لله 
روح: مانت معدنكش احساس زينا 
مازن: الحقيني يامنه هموت
بقلمي جني سعد 
منه بقلق: مالك يا مازن 
مازن: جابتلي الضغط الي منها لله 
منه بغباء: هي مين دي 
مازن: مين الي بتجبلي الضغط غيرهاا هي عدتك ولا ايي
منه: اه روح.. مانت عارف يامازن انها نصيبه
روح: مين دي الي نصيبه يامرا
منه: مرا؟؟ 
روح: ايوا مراا اطرشتي 
منه وهي بتشدها من شعرها: لا مطرشتش يا***دا انا مش هحلك 
مازن: صدعتووونااااي اتهدو منكو لله 
روح: انت بتعلي صوتك عليا يالاه 
منه: وبيعلي علياا انا كمان 
روح وهي بتشمر اكمام اديها: بسم الله يامنه 
منه: اتوكلت علي الله
بقلمي جني سعد
مازن بحظر: انتو هتعملو اي 
منه وروح: كل خير.. 
وفي ثانيه مازن جري من قدامهم وهما جرو ورا.. 
______________________________
الشخص بخوف: هنسلمهم امتي يافهد بي 
فهد ببرود وغرور: الاسبوع الي جاي 
الشخص بخوف: تمام يافهد بي عن ازن حضرتك 
وفر بالهروب… 
_________________________________
صباح يوم جديد ممتلئ باحداث اخري… 
منه: يابنتي ربنا يخدك قومي قامت قيامتك. 
روح: حد يصحي حد كدا يا زباله 
منه: بغله، انتي بغله، في حد ينام كل النوم دا يابارده
روح: واجبك عليكي كأخت اصغر تصحي اختك الاكبر
منه وهي بتضغط علي اسنانها: قومي غيري هدومك عشان فضلك تكه معايا 
روح بخوف: ح.. حاضر 
غيرت روح هدومها وراحت لمبني المخابرات.. 
روح: صباح الفل يالوليتا
(صاحبه الاسم عارفه اسمها????❤) 
ولاء بحب: صباح الفلل علي عيونك يجميل
بقلمي جني سعد
اثناء كلمهم جا العسكري
روح: ونبي مانت قايلها اشرف بي عاوزني صح
هز العسكري راسه بالايجاب.. 
دخلت روح المكتب وهي بترتعش 
روح: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ويبارك في عمرك ويرزقك علي مين يعديك
اشرف: انتي بتقولي اي 
روح: لا ولا حاجه يافندم.. كنت عاوزني في حاجه 
اشرف: احكيلي عملتي اي امبارح 
حكت روح كل حاجه.. 
اشرف وكاد ان يساب بشلل: هتشلل يابا، انا كل يوم بفكر عملت اي غلط في حياتي عشان ربنا يوعدني بيكي 
روح: لي بس كدا يافندم انا عملت اي غلط
اشرف: هو انا مش بعتك عشان ترقبهولي وتكوني قريبه منو 
روح بشهقه: نعم يادلعدي، انت عايزني ابقي قرببه منو ويتحمرش بيا يا اشرف بي 
اشرف: اي لازمتها بي
روح:من الواجب برضو 
اشرف: هتروحي.. نفس المكان وهترقبيه هو هيروح انهارده المطلوب منك انو ينتبهلك فهمتــــــــــــــــــي
روح بفزع: بسم الله.. اه فهمت ياباشا
طلعت روح من المكتب وهي بتحمد ربنا ان اشرف محدفهاش بأي حاجه..
روح: طب انا اعمل اي دلوقتي.. وفي ثانيه فكرت وجابت حل للموضوع.. 
روح بخبث: بس كدا هو دا الحل 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد