روايات

رواية عشقت براءتها الفصل التاسع 9 بقلم زولة وحيدة

رواية عشقت براءتها الفصل التاسع 9 بقلم زولة وحيدة

رواية عشقت براءتها البارت التاسع

رواية عشقت براءتها الجزء التاسع

رواية عشقت براءتها الحلقة التاسعة

كيان :آسر انت بتكلم مين
آسر :ثواني ي نغم هرجعلك
كيان بغضب :هو انت بتحبها وانا معرفشي ولا ايه
آسر :كيان اهدي احنا كنا بنتكلم عن الشغل
كيان راحت ع الحمام وهي متعصبة
آسر في نفسه :اسف ياروحي بس انا لازم اعمل كدا علشان اشوف اذا بتثقي فيا ولا لا
كيان طلعت بعد وقت وهو كان شغال ع اللاب توب
طلعت بدون م تبصله وراحت للمطبخ
كيان لزينب :صباح الخير ي خالتي
زينب:صباح النور ياحبيبتي مالك
كيان :ابنك بارد ياخالتي
زينب بضحك :مالو
كيان حكيتلها كل حاجة وهم بيعملو بسبوسة
زينب :بصي ياكيان قبل مايروح منك انتي لازم تعملي حاجة تمسكيه بيها
كيان بسرعة :ايه

 

 

 

زينب :……..
كيان :بس….
زينب :انا عملت ال عليا وقولتك انا مالي
كيان :طيب موافقة
زينب :شاطرة
آسر دخل
آسر :مين شاطرة
زينب :ولا حاجة ياحبيبي تعال اقعد وقعدته ع السفرة وحطتله بسبوسة وشاي
كيان بضيق :بس دول ليا
زينب غمزتلها
كيان راحت قعدت جنب آسر وزينب طلعت
كيان :حبيبي
آسر :نعم
كيان :انت مدايق مني
آسر باستغراب :لا
كيان :طب هات حتة بسبوسة
آسر :لا دي ليا انا روحي خدي من الصينية
كيان :لا انا عايزة من دي
آسر :قولنا لا الله
كيان :بحبك

 

 

 

آسر :وانا بموت فيكي
كيان اخدت حتة وجريت وهي بتاكلها
آسر قام بغضب وجري وراها
لحد ما وصل الاوضة وكيان قفلتها
آسر بغضب :افتحي ياكيان
بس مفيش رد
بعد مدة من الطرق كيان فتحت الباب
آسر بانبهار :ايه الحلاوة دي
ودخل وقفل الباب
كيان كانت لابسة قميص نوم ابيض تحت الركبة بشوية
كيان حضنته وهي بتعيط
آسر :في ايه ياقلبي
كيان بشهقات :آسر انت بتحبني
آسر :اكتر مما تتخيلي
كيان :طب افصل البنت دي
َاسر :قصدك نغم
كيان :اه
آسر راح قعدها ع السرير

 

 

 

آسر :ع فكرة نغم بنت محترمة اوي وهي مش زي البنات الصايعات وهي بنت مجتهدة اوي انا مش هقدر افصلها كدا بدون سبب ومش ممكن اقطع رزقها كدا عارفة ياكيان انها هي اللي بتصرف ع البيت هي البنت الوحيدة لأمها وابوها وابوها كبير في السن ومش ممكن يشتغل وامها كمان علشان كدا انا مش ممكن افصلها
كيان مسحت دموعها بكفوف ايديها زي الأطفال
آسر بضحك :بتغيري اوي انتي
كيان :مش بغير
آسر :بتغيري
كيان :اه بغير لأنك أنت حبيبي وليا انا وبس ومش بحب تضحك وتهزر مع بنت غيري
آسر قرب منها وباسها
آسر :وانا كمان مش بحب تكلمي شاب ومش بحب حد يشوفك غيري
كيان عضت ع شفايفها بخجل
آسر :ايه اللبس دة
كيان وهي بتحط ايديها ع رقبته :ايه مش عجبك
آسر وحط ايديه ع خصرها:عجبني اوي
كيان :احم آسر هو انت نسيت موضوع الكلية
آسر دفن راسه في رقبتها
آسر :مش وقته

 

 

 

كيان :بس….
اسر وهو بيبوسها :هششش
كيان استسلمت ليه
بس ثواني والباب خبط
آسر بضيق :مين
جاسر من برا :اطلع يالا عايزك في كلمتين
آسر بضيق :بعدين
جاسر :لا دلوقتي انا عايزك في حاجة مهمة يازفت
كيان بصوت منخفض :روحله اكيد حاجة مهمة
اسر باسها من شفايفها وقام طلع اما هي ابتسمت ع أثره وراحت ع الحمام
عند آسر وجاسر
آسر بغيظ :عايز ايه يازفت
جاسر بخبث :مالك مدايق هو انا قاطعت رومانسيتكم
آسر بضيق :يابني بطل واخلص
جاسر :انا لقيت حبيبتك
آسر :مش حبيبتي يازفت
جاسر :اه طب جويرية
آسر :لقيتها فين

 

 

جاسر بضحك :هيكون فين يعني لقيتها في النايت كلاب
آسر :وانت ايه اللي اخدك هناك
جاسر :منا لما الشباب قالولي روحت هناك
آسر :اها وعملتلها ايه
جاسر :كلمتها وهي كانت مفكراني انت لأنها كانت دايخة من كتر الشرب وقالت كلام كتير
آسر :قالت ايه
جاسر :……..
آسر بغضب :بنت الكلب انا هوريها
جاسر :وانا معاك
آسر حضنه :شكرا ياجاسر
جاسر :متشكرنيش ياجدع انا اخوك الله
آسر بضحك :اه
جاسر :طب روح لمراتك انت وانا هروح ع الشغل
آسر :اوكي

 

 

عند روح
روح كانت قاعدة في اوضتها ومحمد جنبها
محمد وهو بيحاوط خصرها:وحشتيني
روح بغيظ :ماحنا امبارح كنا مع بعض
محمد وهو بيدفن راسه في رقبتها :انتي بتوحشيني في كل ثانية
روح بضيق :ممكن تبعد شوية
محمد :مش ممكن ياروحي
فجأة روح بدأت تعيط
محمد حس بشهقاتها وبعد عنها
محمد بخضة :مالك بس
روح بدموع :انا مش بحبك يامحمد ارجوك ألغي الجوازة دي
محمد بغضب :اه بس بتحبي إياد صح
روح بدموع اكتر:مش بحبه
محمد حس بنغزة في قلبه راح حضنها وهو بيمشي ايدو ع شعرها
محمد :انا اسف
روح :طلقني ارجوك

 

 

محمد بضيق :روح انا مش هقدر اطلقك كدا من قبل الفرح الناس هيتكلمو عليكي
روح وهي بتبعد عنه :طب نعمل ايه
محمد وهو بيمسح دموعها :هنعمل الفرح وهنعيش مع بعض تلات شهور وبعدها هطلقك
روح :وعد
محمد بضيق :وعد
روح حضنته تلقائيا وهو انبسط منها
محمد :ايه رايك نروح ناكل آيس كريم
روح :بس…
محمد :كـ رفقات مش اكتر
روح :موافقة
محمد :طب اجهزي وانا هقول لخالتي
روح :اوكي
بعد مدة محمد خبط الباب وروح طلعت كانت في غاية الجمال لابسة دريس ابيض عليه نقوش باللون الأزرق وطرحة بالازرق وكانت عاملة شوية ميكب
محمد بانبهار :بسم الله ماشاء الله
روح ابتسمت بخجل :حلو؟
محمد :اه كل حاجة حلوة بس ثواني وطلع منديل من جيبه ومسحلها الميكب
روح بحزن :بس ليه

 

 

محمد :انتي حلوة بدون مكياج ياقلبي…. قصدي يا روح
روح ابتسمتله بعفوية
محمد اخدها وطلعو
عند كيان واسر
َاسر :بكرة هيكون فرح روح ومحمد واحنا في نفس اليوم هنسافر ع ماليزيا
كيان :بس يا آسر هنكون تعبانين اوي
آسر :لا دة الا اذا كنتي عايزة ترقصي
كيان :وهو في فرح من غير رقص
اسر قام من الكرسي وقرب منها :بقولك يا كيان لو لمحتك بترقصي لوريكي العين الحمرا
كيان بلعت ريقها بخوف
آسر :مفهوم
كيان هزت رأسها ب اه
آسر :حلو
كيان :طب امتى هنروح السوق
آسر :لما روح ترجع البيت روحي انتي وهي مع السواق اوعك ثم اوعك تروحي مع جاسر
كيان :حاضر

 

 

آسر :حلو طب تعالي نشوف فيلم
كيان بمرح انا هعمل الفشار
آسر بضحك :اوكي
بعد مدة آسر وكيان كانو بيتفرجو ع فيلم كرتون
آسر بضيق :انا مش عارف ليه انتي بنت كبيرة كدا بتتفرجي ع اطفال
كيان ببراءة :بحبهم
آسر بضيق :يالله صبرني
كيان حطت راسها ع كتفه بنوم :امين
بعد مدة كانت نامت قام نيمها ع السرير
الباب خبط وكانت روح
آسر بضيق :عايزة ايه
روح وهي بتبص ع جوة :فين كيان احنا اتأخرنا
آسر :كيان نايمة انتي روحي مع امي
روح وهي بتبص لسة:بس هي عندها فستان معين عايزاه
آسر بضيق :يابنتي دي أوضة اتنين متجوزين بتبصي لجوة ليه
روح :اصل انا حاسة انك بتكدب عليا علشان متروحش وتفضل معاك
آسر :اه بكدب عليكي وقفل الباب

 

 

روح فضلت تخبط بقوة لحد م كيان فاقت
كيان بخضة :في ايه مين
آسر بضيق :روح وصلت وعايزاكي تروحي معاها
كيان قامت بسرعة وراحت ع الحمام لبست عباية وكانت هتطلع
آسر مسكها من ايدها :متتأخريش
كيان ابتسمت وراحت باسته من شفايفه برقة وكادت أن تبتعد لكن سرعان ما تحولت هذه الرقة لشغف وجنون
بعدت عنه بعد وقت بكسوف من عملتها
اما هو ف كان مبسوط منها
آسر :بحبك يامراتي
كيان طلعت بكسوف وراحت ل روح
روح :بتعملي ايه كل دة يابت
كيان بسرعة :مفيش يلا نروح علشان هنتأخر واسر هيدايق
روح بخبث :اه اه يلا

 

 

كيان ضربتها بخفة وطلعت
في المسا كيان وروح رجعو وكانت الساعة 10
اسر كان قلقان عليهم اوي
اول ما كيان دخلت آسر راح حضنها بسرعة وهو بيبوسها في كل وشها
كيان بكسوف :آسر في ايه
آسر :اتأخرتي اوي
كيان :اسفة بس الفستان اللي انا عايزاه مكناش لاقينه
اسر :طب لقيتوه
كيان :اه
آسر :وريني كدا
كيان بتعب :لا خليه مفاجئة وانا تعبانة هروح انام وراحت نامت وأسر كمان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت براءتها)

اترك رد