Uncategorized

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثانية 2 بقلم دينا عبدالحميد

 اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثانية 2 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثانية 2 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثانية 2 بقلم دينا عبدالحميد 

برفع راسي 

انت تانى…؟ 

الشاب: اه انا يحيلتها 

نونا: طب وسعلى يا حيلتها عشان متزعلش من رد فعلى 

الشاب: هتعملى اى اكتر من انك خلتيني حبيتك و……. 

نونا: متكملش….. 

اولا انا معشمتكش بحاجه ولا قولتلك حبني 

انا قولتلك بالنص علاء انا مبحبش حد ومش هحب ولا هرتبط 

وان الى هحبه هستنى يكون الى بينا رسمى 

وانك لازم تتغير وتقرب من ربنا 

وانت مش سالك ف الحقيقه 

علاء: نونا انا ا…… 

نونا: اسمى انسه نوال ووسع من وشى 

وزقته ومشيت بتهمس 

لوح وحلوف دراع وقف من خبطتى فيه

علاء مسكها من ايدها وزعق فيها 

ونونا زقته 

فراح مسكها عافيه وضغط عليها ويشدها لعنده 

حاولت تقاوم ولقته بيضغط زياده هديت عليه وهودته 

واول مقربها منه اوى بصتله بمكر وقامت ضربه ايده بايدها الاتنين وضع  ٧

وفجأه لفت ايده وراه وراحت ضربه ف ركبته من ورا نزل ركع عليها 

وكوعها مثبت رقابته وبدأت تتكلم بعصبيه 

بص بقا يا عره 

انت اخرك تشوف الى زى من بعيد لكن تقرب لا 

قرب منه انما انا ارتبط لا ولو اتخطبط مش هتخطب لواحد  زيك الحشيش والاستروكس هما حياته 

اخرك تبص عليا ومتقربش عشان لو شوفت وشك محدش عيري هيعرف شكله تانى هشوهك ياض وسبته ومشيت 

مشيه بتكلم نفسها هو انا ناقصه يوم نحس من اوله 

الاول الشاب ابو بوسه والدكتور والاخر علاء 

وقعدت ع كافيه تشرب قهوه وتقراء ف كتاب لدكتور ابراهيم ناجى 

بسعاده وهدوء

وجت تمشي بتدفع الفلوس 

الويتر: لا يا افندم حسابك اتدفع 

نونا: اتدفع ازاى ومين دفعه 

الويتر: شور ع حد الاستاذ الى هناك ده 

نونا هو مين ده وبتلف 

يلهوى ابو بوسه 

الشاب مشى قبل متحصبه  بس الويتر رن عليه ففضل يضحك من كلمة ابو بوسه 

هشام والله يانونه هتجننيني بس انتى تستاهل هدية النهارده والقهوه  تعتبر هديه بعد م اخيرا دوستى ع طيبتك وربيتي علاء

بس مكنوش لميا وكارولين ش

شرطوا عليكي تتجوزيني كان بقا احسن 

___________________♡

نوال سابت الكافيه ورجعت البيت ماما….

اما….

يا مصررر بصوت هنيدى 

الام بضحك: نونا المجنونه ال. ف عصبيتها شعنونه جيت 

نوال بتمثيل الحزن: انا مجنونه يا ماما

الام: اه يا بت يا نونه مجنونه اوى كمان

نوال: ماشى يا مصر 

بقا بنت حلوه وزى القمر زى وعندها ٢٢سنه يتقل عليها مجنونه 

ومن مين….؟ 

من ماما 

والاخر تقولى متخطيتيش لى

الام: عايزه تقولى اى اخلصي 

نوال: فين هيما

الام: قصدك إبراهيم ابن خالك 

نوال: اه 

كنا متفقين انه هيجي هنا 

الام: مجاش 

نوال: طب انا هاروح اشوفه 

ومشيت 

رنت عليه 

فينك يا هيما 

اه ع القهوه طب جايه 

وراحت ع القهوه وجابت كرسي 

ذيكوا 

يا ذيكوا

عندك واحد شيشه وشاى وصلحه 

ابراهيم بضحك يخربيت ابوكى فضحتيني 

عايزه اى 

نونا:علاء 

ابراهيم:هبب اى 

نونا:مش صحبك متخلهوش يقربي لأشرحه 

ابراهيم لا وع اى يا شيح هدى اعصابك هكلمه 

بس……

انتى بتهببي اى ورايحه فين 

نوال:مروحه يا معلم امى هتعلقنى 

ابراهيم: جايه النادى 

نوال: اكيد يا هيما 

ومشيت ع البيت 

نوال: ماما انا جعانه 

الام: حاضر 

غيري وانا هاجى حالا

نوال:ماشى

ودخلت تغير وطلعت تتغدا مع مامتها 

الام: قول.يا نونا عايزه تقولى اى 

نونا:عايزه اعزم كارولين عندنا 

الام: عادى تنورنا 

نونا:مهو اصل هي لبسها قصير سيكا يا ماما 

الام: قد اى يعنى

نوال: يعنى هوت شورت بلوزه تبين نص بطنها وكده 

الام: ????????

نوال: والله بدأت تطوله يا ماما 

الام: ماشى تنورنا عادى 

نوال: بجد 

الام:لا بهزر 

نوال:ربنا يخليكى ليا 

الام: وعايزه اى تانى 

نوال:عايزه قصه من بتوعك 

عشان احكيها لكارولين خليها تحب لبس الحجاب واللبس الطويل 

الام ضحكت عشان فهمت الى بنتها بتعمله 

وحضنتها وباسة ع رسها وشالوا الاكل ورجعت تحكيلها 

نوال:هى لو مغيرتش دينها ممكن يتجوزوا عادى 

الام:هو استحاله يعترف بحبه لو هى م اسلمتش

نوال: بس يا ماما هو…..

الام قومى افتحى الباب وشوفى مين وبعدين نكمل كلمنا 

فتحت الباب ولقته ف وشها وعيونه حمرا ومتعصب 

نوال والله مليا دعوه هو الى غلس عليا وانـا……

الشخص تقومى تطولى معاه وتضربيه 

نوال عصبني 

الشاب: طب وهشام 

نوال مهو كان عايز يبوسنى 

الشاب: م انتى الى روحتى قولتيله هات بوسه 

نوال كان تحدى 

الشاب وطردك من المحاضره 

نوال: مشوفتش الدكتور اما دخل 

الشاب: وده مبرر 

نوال: ده الى حصل 

الشاب طب والقهوه والشيشه وال….

حطيت ايدها ع بوقه اش ش ش ش 

انا غلطانه ماشي بس بحبك يا برنس 

الشاب بغضب يلهوووووى 

بقا في بنت محترمه تقول يا برنس 

اين الانوثه 

نوال: ولااا

ولااا

محمد فكك منى ياض 

بدل مانت طويل واهبل 

وجريت من قدامه 

الشاب بشخط جرى وراها نوال 

نوال طلعت ع الكنبه وفضلت تحدفه بالمخدات 

وهو يردهالها 

وفجاه مسكها  من قفاها ورفعها بايد واحده لفوق 

وهى بترفص برجلها

نوال: سبني ياض هعورك 

محمد: تعورى مين يا نونا 

نوالى ياض هشق ده انا سرسجيه ياض و…..

شلها زى مهيا وعليها ع جنش من قفاها وهى تصوت وهو يضحك 

نوال: نزلنى ياسطا اخر مره وربنا ????????????

لا لا لااااا

لازم تتربي وتحترمى نفسك 

نزلنى ياسطا وعهد الله اخر مره

لا لا لا ????????????????

بيلف وسيبها لقاه ف وشه 

محمد:والله يا حاج كنت لسه هنزلها وا

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عندما يعشق الظابط للكاتبة حسناء السيد.

اترك رد

error: Content is protected !!