روايات

رواية احببتك يا مجنونه الفصل الثاني 2 بقلم ملك أحمد

رواية احببتك يا مجنونه الفصل الثاني 2 بقلم ملك أحمد

رواية احببتك يا مجنونه الجزء الثاني

رواية احببتك يا مجنونه البارت الثاني

رواية احببتك يا مجنونه الحلقة الثانية

“عند ادهم”
-طق طق طق
– ادهم: ادخل… ودخلت
– جميله: انا جميله ي… وقاطعهااا
– ادهم: انتي اي الي جابك هنا يبت انتي
– جميله : بت اماا تبتك قاعد علي كرسي المدير لي يلا
-ادهم: يلا! انتي مجنونه ابت انتي متعرفيش انا… وقاطعهته
-جميله: اكييد الفراش ههههههه
-ادهم: معاكي ادهم المنشاوي وصاحب الشركه الي انتي واقفه فيهاا دلوقتي لا وكمان جايه تشتغلي عندي وتبقي السكرتيرة الخاصه ليااا ولا واي كمان دة انا اتحمرشت بيكي الصبح
-جميله بصدمه: اي لا اصل انا.. انا.. انا مني لله انت دة انت امير والله ازاي تتحمرش بياا اي الكدب دة يطيب
-ادهم بخبث: دلوقتي بقيت طيب ومتحمرشتش بيكي في نص الشارع
-جميله بطيبه مصتنعه: دة انت امير
-ادهم: بس انتي هترغي معاياا ولا اي هاتي الCv بتاعك اماا نشوف بس متاكد انه كله تشرد
-جميله:ربناا يخدك يشيخ
-ادهم:بتقولي اي ابت
-جميله:بقول ربناا يخليك
-ادهم:طيب….انتي بتقعدي لي من غير ما اقولك
-جميله:يخربيت الغرور….وقامت وقفت وكملت حلو كدهه
-ادهم:اقعدي بقاا
-جميله:مناا كنت اعدة الله
-ادهم:انا هناا الي اقول اي الي يتعمل فاهمه
-جميله بغضب:طيب
-ادهم:ال Cv بتاعك مش بطال بس انا مبشغلش عندي ناس زيك
-جميله بردح:نعم ي روح النونه لي ان شاء الله
-ادهم بذهول:بت احترمي نفسك وانتي بتتكلمي معايا ويلا اتفضلي وبعدين مش خايفه تشتغلي معاياا ال اتحمرش بيكي زي الصبح
-جميله بزعل: ماشي انا ماشيه باي يشرير انت
-ادهم: هارد لك ي الي بتجري علي يتامه
-جميله بغضب: متستزرفش ياض
-ادهم :ياض يلوكل
-جميله بحزن طلعت من عنده
-ادهم لنفسه..ال Cv بتاعهاا ممتاز جدا بس اشغلهاا وانا متحمرش بيهاا عيب
-طق طق طق
-ادخل
-حمزة: اي يحمزة البنت الي خرجت دي ال Cv بتاعهاا ممتاز جداا واحسن واحدة فيهم ومش ملزقه ولا حاجه
-ادهم:دي دي نصيبه من نصايب البلد دي عملت”وحكاله علي الي حصل”
حمزة بضحك:مش قادر بجد كدهه تتحمرش ببنات الناس ي اخي حرام عليك
-ادهم بغضب:اي يبني انت عتعيش الدور
-حمزة بجديه: لا بجد لازم نرجعهاا ي ادهم
-ادهم بتفكير: طيب ابقي اتصل بيهاا تيجي بكرة بس لو اتاخرت هرفدهاا من اول يوم
-حمزة بضحك: ماشي ي اخوياا.وخرج
في مكانن تانيـــــــــــــــــــــــــــــــ عند جميله تحديداا
-اماا
-والدة جميله:اي يبت يخربيتك صوتك براحه
-جميله بمشاكسه:اي افريال مالك الله
-فريال والدتهاا بضحك:ال قوليلي عملتي اي في الشغل
-جميله بحزن:مقبلنيش ابن الورمه
-فريال والدتهاا:لي يحبيبتي هي شركه مين
-جميله:ادهم المنشاوي المغرور
-فريال والدتها بشهقه: اي بتقولي اي دة اكبر رجل اعمال في البلد كلها
-جميله:اهه شوفتي
-فريال والدتهاا: تلاقيه بقاا علي كل الي عندو دة راجل كبير وعجوز
-جميله بضحك: بالعكس دة مز…اصدي شاب صغير يعني
-فريال والدتهاا: اه قولتيلي طب يلا بقاا ادخلي ارتاحي علي بال الغدي
-جميله: ماشي افيفي….ودخلت
“في اوضه جميله”
-تن تن تن
-الو
-اي يبت يجميله
-اي ادودو ازيك
-الحمدلله ياقلبي وانتي
-زي الزفت يختي الولا ابن….. مرديش يشغلني تفتكري طلع مين طلع الولا الي هزقته الصبح وقولت للظابط دة بيتحمرش بياا
-بموووت دة انا لو منه كنت قتلتك هناك
-كدهه يدودو
-لا يقلب دودو طبعا
-ماشي يروحي هروح انا اكل وانام عشان اروح اشوف شغل الصبح
-ماشي ياقلبي باي
-باي…..وقفلت
“علي السفرة”
-محمد والد جميله: حبيبت بابا اتقبلت في الشغل
-جميله بحزن: لا يبابا بس عادي هشوف شغل تاني
-محمد والد جميله:ماشي يحبيبتي يلا كلي
-فريال والدتهاا:اي يحبيبتي رايحه فين
-جميله:الحمدلله يماما اكلت….ودخلت اوضتهاا
“في اوضه جميله”
-جميله لنفسهاا:ماشي ي ادهم الكلب اما انام بقا….
تن تن تن
-اي دة مين عبرني ههههههه
-الوو
-الو اي بس براحه
-انت مين ياض
-حمزة بزهول:انا حمزة بكلمك من مجموعةشركات المنشاوي حضرتك ممكن تبدي شغل من بكرة
-جميله بتاثر:لا يباشا انا اكبر من اني اترفض سامحني مش هقدر
-حمزة:طيب ماشي براحتك سلام
-جميله:خد هنا ياض…اصدي ي باشا انت صدقت ولا اي انا هاجي بكرة ان شاء الله
-حمزة: طيب ماشي الساعه 9 بالظبط تكوني في الشركه ادهم بيه مش بيحب التاخير
-جميله:هو ماله بيصحي بدري لي ادهم بتاع دة
-حمزة بضحك:ههههههه دة انتي مشكله يلا سلام
-جميله:سلام…..وقفلت
جميله لنفسهاا….اي يختي دة اماال مقبلش لي من الاول الملزق دة…اما انام عشان اصحي بدري عشان متاخرش علي سي ادهم دة….ونامت
“طلع الصبح”
-تن تن تن
-اي المنبه دة الله…بشهقه يخرابي عشرة الل ربع
-فريال والدتهاا:اي ابت بتجري زي الطور الهايج لي
-اتاخرت علي الشغل اصلهم اتصلوا بليل وقبلوني في شركه المنشاوي
-فريال والدتهاا بفرح:الله يخربيتك اخلصي يلا
-جميله: طب افطر طب
-فريال والدتهاا:يخربيت الطفاسه
-جميله:طب خلاص نازله….ونزلت
“في الشارع”
-يخرابي اي الزحمه دي اوعي اوليه تاكس تاكس
-صاحب التاكس: رايحه فين يبنتي
-جميله:شركه ادهم المنشاوي
-صاحب التاكسي: طب خوديني معاكي يبنتي
-جميله:هي ناقصه ي حاج اخلص وصلني هترفد وهاجي امسحلك التاكس
-صاحب التاكس:لا يبنتي هي ناقصه وجع دماغ
-جميله:اصدق اي اراجل انت
-صاحب التاكس:لا لا يبنتي ولا حاجه
“في شركه المنشاوي”
-ادهم:فين السكرتيرة الجديدة
-يارا السكرتيرة العامه: اصلهاا لسه ما….اهي جات اهي
-ادهم:خدي هنا ابت انتي
-جميله بخفوت:اصتبحناا بقاا…نعم
-ادهم:ساعتك كام
-جميله:لا ي اخويا ممعيش ساعه بس استناا اه عشرة وخمسه
-ادهم:والمعاد الي قاله حمزة كام
-جميله بضحك:ههههههه عشرة
-ادهم:لو جيتي متاخر تاني اعتبري نفسك مفصوله اتفضلي وريهاا مكتبهاا
-السكرتيرة العامه:اتفضلي ي انسه
-جميله بعوجت بؤهاا:يلا يختي…اصدي يلا بيناا
“بعد شويه”
-السكرتيرة:ادهم بيه عايز حضرتك تدخليله الملفات دي
-جميله:طب هاتي اماا نشوف
“عند ادهم”
-طق طق طق
-ادخل…ودخلت
-جميله:دي الملفات الي حضرتك عايزهم امسك……وهوب القوة اتقلبت عليه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتك يا مجنونه)

اترك رد