Uncategorized

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل السادس عشر 16 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل السادس عشر 16 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل السادس عشر 16 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل السادس عشر 16 بقلم الأميرة فراولة

فى فيلة الجبلاوى
شيماء:أنا عايزه اقولكم حاجه مهمه يا جماعه
أسماء: اتفضل 
أدم وأحمد بضحكه:ارغى 
أميرة بتوتر :طب أنا هخرج 
شيماء:استنى يا أميرة
أميرة: حاضر
شيماء بدموع:بصوا يا جماعه اسمعونى كويس أنا متابعة مع دكتور من فترة واكتشفت انى مريضة وهموت والدكتور انهارده قال لى أن قدامى اسبوع مش اكتر
أسماء بصدمة:اى???????? (وجريت على شيماء وحضنتها وفضلت تعيط)
 أحمد:بطلى هزار يا شوشو بقا
أدم :انتى بتقولى اى ده مستحيل
شيماء:لا ده مش مستحيل
أدم:هاخدك واسافر بيكى بره مصر
شيماء مفيش فايده صدقنى
أحمد بزعيق ودموع :ازاى يعنى مفيش فايده اكيد فى حل
شيماء:أهدوا يا واسمعونى أنا لسه مخلصتش
أدم بحزن:كملى يا شيماء
**وأميرة كانت تشاهد كل هذا فى صمت وحزن شديد
شيماء:انت عارف ان حبيبة بتحبك اوى حتى يمكن
 اكتر منى 
أدم:عارف 
شيماء :أنا عايزاك تتجوز 
أدم:أنا مستحيل اتجوز بعد أميرة وانتى عارفه كده كويس أنا هقدر اربى حبيبة لوحدى 
شيماء:هتعوضعها عن الاب بس عمرك ما هتقدر تعوضها عن الام 
أدم:بس انا مستحيل اتجوز
شيماء:انتى مش هتتجوز بهدف المتعه انت هتتجوز عشان حبيبة وبعدين انت متعرفش من العروسة
أدم:هتكون مين المصيبة دى
أميرة:مصيبة 
أدم:طبعا مش هتاخد مكان مراتى
أميرة:ما هى هتعمل كده عشان حبيبة مش عشان جمالك يعنى 
أدم:انتى بتدافعى عليها ليا زى متكون انتى
شيماء:أيواة أميرة العروسه 
أدم:نعم 
شيماء:أيواة حبيبة بتحبها اوى واول مرة تتعلق بواحده بالطريقة دى وأميرة هتعرف تحسسها بحنان الام
أدم:مش مهم كله عشان حبيبة
أميرة:مش عجباك مثلا
أدم: عادية
شيماء :الفرح بكرة 
أميرة:بكرة 
شيماء: أيواة
أدم:تمام
أميرة:الفرح هيكون عبارة عن كتب كتاب بس
شيماء:لا هيكون فرح كبير هتحكى بيه كل مصر
أميرة:بس 
شيماء:من غير بس 
أدم :تمام أنا هروح الشركه بعد كده هروح اجهز للفرح تعال معايا يا أحمد
أحمد بشرود:يلا 
شيماء وانا هروح لحبيبة 
أميرة :تمام هاجر معاكى
أسماء:لا أنا عيزاكى
أميرة:تمام يلا
/////////////////////////////////////////////
فى غرفة أسماء
أميرة:فى اى
أسماء:انتى بتهببى اى انتى ناسية أن انت متجوزة أدم اساسا
أميرة : شيماء تعرف الحقيقة
أسماء:انتى قولتلها 
أميرة: لا هحكيلك عرفت ازاى (وجمالها كل الى حصل)
أسماء:ده كله حصل
أميرة :ايواه بس المشكلة دلوقتي في جوازى من أدم وازاى هقوله انى أميرة
أسماء:لازم تتكلمى معاه لما يرجع من الشركة انهارده وتقوليلو الحقيقة
أميرة:تفتكربه هيعمل اى
أسماء:اكيد هيتعصب ومش بعيد يزعقلك ومش يكلمك لمده
أميرة: كفايه والنبى انتى خوفتنى اكتر
أسماء تمام
أميرة :أنا هروح لحبيبة سلام
أسماء:سلام
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
فى غرفة حبيبة
أميرة كانت هتدخل بس سمعت كلام شيماء مع حبيبة
شيماء:حبيبة يا قلبى
حبيبة:نعم يا ماما 
شيماء:هقولك على خبر حلوة 
حبيبة:اى يا ماما 
شيماء:انتى بتحبى أميرة صح 
حبيبة:اه بحبها اوى
شيماء:وبتحبنى عمو أدم صح 
حبيبة:اولا اسمه بابا وانا بحبه اكتر واحد فى الدنيا
شيماء:تمام اسمعينى بقا 
حبيبة :حاتر (حاضر)
شيماء:بابا أدم وأميرة هيتجوز وأميرة هتكون ماما زى 
حبيبة بصراخ :لا انتى بس ماما مفيس (مفيش) ماما تانى 
شيماء:ليه يا حبيبتي انتى مش بتحبيها 
حبيبة:اه بحبها بس مش عايزها تكون ماما 
شيماء:ليه يا حبيبتي دى بتحبك اوى 
حبيبة:بصراخ وعياط:لا هى اكيد هتتجوز بابا وهتاخده منى ومش هتخليه يحبنى وهتبقى مرات اب شريرة أنا بكرها 
شيماء:لا يا حبيبتي هى مش كده 
حبيبة لا هى كده شريرة ووحشه وانا عايزه انام (وجريت على سريرها)
وكانت أميرة تسمع كل كلام ويتقطع قلبها وتحزن فخرجت الى الحديقة
******************************
فى الحديقة
تجلس أميرة وهى تبكى على زوجها الذى لم يعد من حقها وحبيبة التى تكرها وشيماء التى هتسبها زى ما سبها ابوها وامها وكانت تبكى بصوت على وسمعها أدم وتوجه ناحيتها 
أدم بخوف :مالك يا أميرة
أميرة:لا رد 
أدم:مالك يا أميرة مش تخوفينى ردى عليا
أميرة بعياط :حبيبة بتكرهنى وشايفانى مرات اب شريرة وهاخدك منها هو أنا وحشه كده يا أدم
أدم وهو يضمها ليه:لا طبعا حبيبة طفلة وده مجرد كلام وانتى انسانه كويسه جدا 
أميرة :أنت بتقول كده عشان توسينى بس 
أدم:لا طبعا انت انسانه كويسه ولطيفة وحنونه جدا انتى دايما بتفكربنى بأميرة حبيبتى وبطيبتها وحنيتها
أميرة وتذكرت كلام أسماء:أنا عايزه اقولك على حاجه يا أدم
أدم :قولى يا أميرة
أميرة :تمام بس اوعدنى انك مش هتتعصب ولا هتزعل منى 
أدم: على حسب كلامك 
أميرة :تمام
أدم:انطقى 
أميرة:أنا هى أميرة ????
أدم بصدمه:نعم????
يتبع..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

تعليق واحد

اترك رد