Uncategorized

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الخامس 5 بقلم بدورعاطف

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الخامس 5 بقلم بدورعاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الخامس 5 بقلم بدورعاطف

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الخامس 5 بقلم بدورعاطف

كانت ندي تقوم ببعض الاعمال في المنزل حيث غدا سيأتي خال أمير ليتقدم لطلب يدها و يتم الاتفاق علي الزواج 
و اثناء ذالك صعد رنين هاتفها و كان أمير
ندي الو امير عامل اي
أمير الحمد لله اخبارك انتي اي
و بعد كتير من الكلام الهييييح.   ????????
أمير ندي انا كنت عاوز اطلب منك طلب
ندي خير يا حبيبي
أمير انا عاوزك تعملي كشف طبي من تحليل و اشعه و تبعتهملي 
ندي باستغراب كشف طبي ليه
أمير ندي انتي عارفه ان والدي متوفي و والدتي تعبانه جدا و كل يوم بعيش في قلق و خوف من فكره انها ممكن تسبني لكن بعد ما اتعرفت عليكي بقيتي كل حياتي فعشان كدا لازم اطمن عليكي لإني مش هستحمل اشوف حد تاني بيتألم 
ندي هو يعني لو طلع في حاجه وحشه لا قدر الله ممكن تسبني 
أمير لا يا حببتي ابدا انا بس الفكره دي مسيطرة عليا و خايف اوي يا ريت تفهميني 
و بعدين انتي خلاص بقيتي جزء من حياتي 
مقدرش استغني عنك ابدا و لو مش حابه تعملي كدا خلاص مافيش مشكله خالص
ندي لا يا حبيبي انا فهمه خوفك كويس اوي و هعمل الي قولتلي عليه عشان تطمن
أمير متشكر اوي يا حببتي و اوعي تنسي تبعاتيلي كل النتائج اول ما تطلع عشان اطمن 
ندي حاضر 
امير ماشي يا حببتي سلام بقا و هبقي اكلمك وقت تاني عشان ورايا شغل مهم
و انهي الاتصال
كانت ندي مستغربه من ذالك الطلب و لكن اقنعت نفسها انه امر ضروري للإطمئنان
عند ملك كانت تنتظر دورها للمقابله في شكره الانصاري ثم صعد رنين هاتفها و كانت ندي 
فقامت من مكانها و خرجت من الغرفه و وقفت في ممر ما و تحدثت
ملك ها يا عرويه خلصتي و لا لسه
ندي لسه فاضلي شويه حجات انتي في البيت
ملك لا انا في شركه الانصاري بقدم علي وظيفه
ندي شركه الانصاري حته واحده
ملك قري بقا انا عارفه اني مش هقبل و هطر اكمل بقيت حياتي في سجن القناطر لإني مش هستحمل ام اربعه و اربعين الي في البيت دي و هقتلها
ندي هههههه مجنونه و تعمليها المهم انا عاوزاكي تيجي معايا مشوار
ملك مشوار اي خير
ندي لما نتقابل نبقي نتكلم
ملك ماشي يا ستي
و اثناء ذالك بداخل مكتب زين صعد رنين هاتفه و كان من مدرسة جميله اخبروه انه تم نقلها للمستشفي 
زين طيب انا جاي حالاً ثم قام و خرج مسرعا
زين مني الغي كل حاجه النهارده 
قال ذالك و خرج من الغرفه و فجأه……
ملاك تحرق شيطان
بقلمي بدور عاطف
خرج زين مسرعا و فجأه اصتدم بملك و لكنه اكمل طريقه دون ان يلتفت لها
اما ملك فسقطت حقيبتها 
ملك اه يا متخلف مش تفتح ثم امسكت بهاتفها 
ندي اي يا بنتي في اي بتشتمي مين
ملك دا واحد متخلف ماشي زي القطر دا حتي موقفش يعتذر قليل الذوق
ندي هههههه يعتذر دا انتي هتكليه كويس انه موقفش 
و في اثناء ذالك اعلنت مني عن انتهاء المقابله و عليهم ترك بياناتهم و سوف يتم الاتصال بهم
ملك و ادي الوظيفه كمان راحت
ندي ليه بتقولي كدا
ملك خلاص بقا لما اقبلك ابقا اقولك يلا انا هستناكي عند……. اوعي تتاخري سلام
عند زين قد وصل الي المشفي الموجود بها جميله و اتجه الي الغرفة التي توجد بها 
فوجد جميله و معها احدي مشرفي المدرسه 
توجه اليها مباشرتا فقد وجدها متسطحه علي الفراش 
زين جميله حببتي عمله اي الف سلامه عليك
جميله ببكاء ايدي بتوجعني اوي
مسد زين علي شعرها و قال خلاص يا حببتي اهدي 
ثم نظر الي المشرفه و قال اقدر اعرف اي الي حصل اي التسيب و الاستهتار ده كنتوا فين لما حصل كدا
المشرفه يا فندم هي كانت نزله من علي السلم و وقعت احنا ملناش اي ذنب
زين انا هعرف شغلي معاكوا
ثم دلف الطبيب 
زين خير يا دكتور طمني عليها
الدكتور مفيش اي قلق هو كسر بسيط في ايدها اليمين و هتنيها في الجبس لمدة اسبوعين و بعد كدا كل حاجه هتبقي تمام اهم حاجه التغذية و الراحه 
زين شكرا يا دكتور 
ثم اخذ جميله و خرج من المشفي و ركب السيارة و توجه الي المنزل
عند ملك كانت تقف تنتظر ندي و ها هي قد اتت
ملك اي يا ندي دا كله
ندي معلش الطريق كان زحمه اوي
ملك ها عاوزاني ليه هتجيبي حاجه و لا اي 
ندي لا بصي هو امير قالي ….. و حكت لها عن ما طلبه منها امير
هبت ملك و قالت اي ده هو في حاجه في عقله و لا اي دا موسوس اوي
ندي يا ستي هو عاوز يعمل كدا عشان خايف في النهاية هو معاه حق لإنه خايف يخسر حد تاني في حياته مش كفاية والدته
ملك يا سلام ع الحب طبعا مين يشهد للعريس قومي يا نحنوحه يلا عشان مانتأخرش
ثم ذهبنا الي احدي مراكز التحاليل لإجراء الفحوصات اللازمه
عند زين كان قد وصل الي بيته و معه جميله التي سقطت في نوم عميق فأدخلها غرفتها و وضعها علي الفراش و دثرها جيدا ثم توجه الي غرفته و قد صعد رنين هاتفه و كان اخر شخص يتوقعه
زين  باستهزاء يا اهلا اي الغيبه الطويله دي
المتصل ازيك يا زين اخبارك اي و اخبار جميله اي 
زين بحده متجبش سيرتها علي لسانك انسي ان ليك بنت انا ابوها مش انت انت ملكش وجود في حيتها يا امير فاهم 
امير ????????????
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد