روايات

رواية الملكة والامبراطور الفصل الأول 1 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور الفصل الأول 1 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور البارت الأول

رواية الملكة والامبراطور الجزء الأول

رواية الملكة والامبراطور الحلقة الأولى

فى صباح يوم جديد تستيقظ بطلتنا وتأخد شور وتؤدى فرضها ثم ترتدى ثيابها الرياضية وتمارس رياضتها المفضلة وهى الجرى ثم تذهب الى قصرها وتأخذ شور وترتدى ثيابها وتنزل الى الدرج
ثم تنادى خادمتها
عشق بهدوء:ياسين بيه صحى
الخادمة بخوف : لسة ياهانم
عشق: طيب روحى صحيه
مفيش داعى يا عشق انا صحيت قالها ياسين وهو ينزل من الدرج صباح الخير ياعشق
عشق : صباح النور يا ياسين
عشق وهى تنظر الى الخادمة : خلاص روحى انتى جهزى الفطار وجهزيلى قهوتى
الخادمة بخوف : بخوف حاضر ياهانم وفرت هاربة فمن منهم يستطيع التحدث بوجود الملكة فهم يهابونها كثيرا
عشق وهى تنظر الى ياسين : جهزت ورق الصفقة الجديدة ولا لسة
ياسين : جاهزة ياعشق متقلقيش مش محتاج غير مراجعتك وعنك اجتماع النهاردة الساعة11
الخادمة وهى تأتى اليهم : الفطار والقهوة بتاعة حضرتك جاهزين ياهانم فى اوضة السفرة
عشق وهى تنظر الى الخادمة : تمام طيب روحى انتى يالا يا ياسين
ده فطارهم

 

عشق : انا هتصل بفرح واقولها تجهزلى كل حاجة
الو ايوة يافرح اسمعينى كويس جهزيلى ورق الصفقة علشان اول ما اوصل اراجعة واتصلى بسكرتيرة فاروق الهنداوى واكدى عليهم معاد الاجتماع ولو اتأخروا عليا دقيقة واحدة يعتبروا ان الصفقة اتلغت فاهمة وانا كلها نص ساعة واكون عندك وجهزيلى اوضة الاجتماعات سلام
فرح : تمام يا عشق هجهز كل حاجة مع السلامة
عشق وهى تنظر الى يا سين : انا ماشية وانت كمل فطارك وتعالى ورايا
ياسين وهو يقوم : انا خلصت فطار خدينى معاكى عربيتى فى الصيانة عاوزة تصليح
عشق : تمام خد المفاتيح وسوق انت
ياسين وهو يلقف المفاتيح : تمام يالا يابرنسيس
ودى عربية عشق
على الجانب الأخر يستيقظ بطلنا ويأخذ شور ويرتدى ثيابه وينزل من الدرج
مراد : صباح الخير يا دادة سمية جور صحيت ولا لسة
سمية : صباح الخير يامراد بيه لا لسة الفطار جاهز فى اوضة السفرة
مراد ماشى يادادة حطى الفطار وهاتيلى قهوتى وصحى جورى تفطر
انا صحيت قالتها جورى وهى تنزل من الدرج
جورى بشقاوة : صباح الخير يا أبيه مراد وقبلته فى خده صباح الخير يادادة وقبلتها فى خدها صباح النور قالتها سمية وهى تقبل جبينها
مراد بحنان : صباح الخير ياجوجو عاملة ايه وقبلها فى جبينها
جورى بحب: انا تمام الحمدلله

 

 

مراد بحنان : قوليلى عندك محاضرات دلوقتى اوصلك ولا اروح
جورى وهى تتتناول طعامها : ايوه عندى واحدة دلوقتى الساعة10
مراد وهو يرتشف من فنجان قهوته : تمام هتخلصى على الساعة كام علشان ابعتلك السواق
جورى وهى تنظر فى ساعتها : هخلص على الساعة 2
مرادوهو يقوم : طيب خلصى فطارك اكون عملت مكالمة واجى علشان اوصلك
مراد بجدية : الو ايوه يا حسام اسمعنى كويس عايزك تجهزلى اوراق الصفقة علشان اراجع البنود واعملها تعديلات تمام وخلى شريف يسافر النهاردة هو باقى الرجالة علشان يستلموا شحنة الحديد ويحطوها فى المخاذن وخليه يأكد عليه بنفسه سامعنى يا حسام
حسام بطاعة:تمام يا امبراطور كل حاجة طللبتها هتتنفذ من غير ولا غلطة والاجتماع بتاعك الساعة 12مع فؤاد الدمنهورى
مراد: تمام اتصل بالسكرتيرة بتاعته تأكد الاجتماع وانا كلها نص ساعة واكون عندك هوصل جورى الجامعة واجى
حسام بحب : طيب سلملى عليها
مراد بخبث : الله يسلمك ياحسام
فمراد يعلم بحب اخته لصديقه ويعلم بحب صديقه لاخته
حسام بغيظ : قفل فى وشى السكة ده ولا قال سلام ولا حاجة صحيح ماهو الامبراطور ربنا على المفترى منك لله يامراد يا ابن حواء وادم
انت بتكلم نفسك نفسك يا حسام بيه قالها شريف وهو يدخل عليه المكتب
حسام بغيظ : اللى يشتغل مع مراد يكلم نفسه ويرد عليه كمان المهم ركز معايا مراد بيقولك تسافر النهاردة علشان تستلم شحنة الحديد وتحطها فى المخاذن وتأكد عليها بنفسك
شريف بطاعة : تحت امرك يا حسام بيه عن اذنك
&&&&&&&&&&&&&&&

 

 

فى مكان اخر بعيد عن مصر
العقرب بجدية : وصلتنى اخبارمن (ج1)
الفهد بلهفة : اخبار ايه
العقرب: الكينج هيجهز لحفلة تصفية علشان هيقتل الشخص اللى خانه وبلغ الشرطة عن كل الصفقات من تجارة اعضاء وصفقة السلاح وبيع الاطفال وصفقة المخدرات وبعت كارت دعوة لحضور الزعيمة
الفهد بصدمة: ايه انت متأكد من الكلام ده معنى كده ان الزعيمة ممكن تكون فى خطر وياترى الحفلة دى كمين علشان يكشف الخاين ولا هو كشفه خلاص
العقرب بشك: مش عارف بس المعلومات بتقول انه كشفه خلاص
الفهد : هو مش المفروض اننا نكلم (الصقر والنسر والقناص) ونقولهم على المعلومات دى علشان ياخدوا احتياطتهم
العقرب : لا مش دلوقتى لما الحفلة تخلص انا هكلم (الغضنفر) علشان يجهز قصرويستلم كارت الدعوة بتاع الزعيمة(والليث)هيتصل بيها ويقولها
الفهد : تمام وانا هستنى المعلومات من ( ج2)عن موعد استلام الصفقة الجديدة للكينج
العقرب : تمام
&&&&&&&&&&&&&&

 

 

 

 

 

فى شركات الجوهرى وتحديدا فى غرفة الاجتماعات تجلس عشق وهى تضع قدم على الاخرى
عشق ببرود: والله هى دى شروط الصفقة بتاعتى يا فاروق بيه والله موافق على شروطى هتتم الصفقة مش موافق يبقى الصفقة ملغية والباب وراك تقدر تمشى
فاروق بإستعطاف: عشق هانم الشروط بتاعت حضرتك كتيرة ومنها شرط فيه بيقول ان صلاحية الشحنة والارباح الزيادة كلها لحضرتك وده صعب ممكن تقللى منها
عشق ببرود : كلامى مبعدهوش مرتين يافاروق بيه مش عاجبك اعتبر الصفقة ملغية
فاروق بطاعة : امرك يا عشق هانم انا موافق وادى امضتى
عشق بإنتصار : وادى كمان امضتى ياسين ادى نسخة من العقد لفاروق بيه والنسخة بتاعتى انت عارف هتوديها فين انا خارجة اتمشى شوية بالعربية
ياسين بحنان : تمام خلى باللك من نفسك يا عشق مع السلامة
عشق : متقلقش عليا مع السلامة
&&&&&&&&&&&&&&
فى شركات الجارحى هناك حالة من الهرج والمرج بسبب قدوم الامبراطور مراد الجارحى فالجميع يخافه ويهابه بمجرد ذكر اسمه يدخل هو بكل برودالى مكتبه ينظرون اليه الشباب بخوف والفتيات بهيام فهذا يجعله مغرور اكثر يجلس على مكتبه يراجع اوراقه تدخل عليه سكرتيرته هيام بفستانها العريان فهو يظهر اكثر مايخفى
هيام بدلع : ورق الصفقة الجديدة جاهز يافندم اتفضل علشان تراجعه حضرتك تأمر بحاجة تانية
مراد بخبث : ايوة تعالى فتجلس فى احضانه على قدمه فيقوم بتقبيلها على شفتيها حتى يدميها انتقاما منها ومن جنس حواء فهو يكرهم ويعتبرهم اداة لمتعتة ثم يرميها
مراد باحتقار : اطلبيلى فنجان قهوة واعتبرى نفسك مطروده يالا غورى من هنا مبشغلش عاهرات عندى

 

 

حسام وهو يدخل : فى ايه هيام خارجة بتعيط ليه انت طردتها يا مراد
مراد بإحتقار : كلهم كده صنف وسخ خاينين يترموا فى حضن لليدفع اكتر المهم شوفلى سكرتيرة جديدة
حسام : مراد دى عاشر واحدة تطردها تمام هشوفلك واحدة جديدة المهم اجتماعك هيبدأكمان عشر دقايق
مراد : تمام يلا
فى غرفة الاجتماعات يجلس مراد مترأس الطاولة وبجوار من جهة اليمين صديقه حسام وغلى يساره يجلس فؤاد الدمنهورى وسكرتيرته يتممون الصفقة
فؤاظ : البنود اللى فى العقد متوافقة مع شروطكم فى عنك تعليق عليها يا مراد بيه
مراد وهو يضع قدم على الاخر ويتحدث ببرود: لا كله تمام ودى امضتى
فؤاد بفرحة : ودى امضتى وشرف لينا التعامل مع الامبراطور يا مراد بيه
مراد بغرور : لازم يكون شرف ليكم انكم هتتعملوا مع الامبراطور نظر مراد الى حسام اديهم نسخة من العقد ونسختى انت عارف هتوديها فين التجتماع انتهى
حسام : تمام يا إمبراطور
نظر مراد الى ساعته وجدها الواحدة والنصف فقام بالاتصال على سائق جورى وامره ان يذهب الى جامعتها ويقوم بإصالها الى القصر انهى اتصاله وغادر من الشركة عائدا الى قصره .

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملكة والامبراطور)

اترك رد

error: Content is protected !!