روايات

رواية انقذني من الجحيم الفصل السادس 6 بقلم فرح القصاص

رواية انقذني من الجحيم الفصل السادس 6 بقلم فرح القصاص

رواية انقذني من الجحيم البارت السادس

رواية انقذني من الجحيم الجزء السادس

رواية انقذني من الجحيم الحلقة السادسة

فهد: انا تعبان اوي هدخل ارتاح شويه
بيقوم بيدوخ وبيقع
ليال بخوف: فهههههد فهههد
اميييييينه.. فاااااتن.. بتروح تجيب الموبايل بتاعها تتصل بالاسعاف عنيها بتزغلل وبدوخ
ليال بتمسك دماغها وبتحاول تتماسك ةبتتصل بي اي رقم قدمها وبيغمي عليا
****************************
كارما بفرحه: ليال بتتصل ييا وبترد
كارما: الو.. الو ليال.. ليال سمعاني.. الو الو..ليااااال
كارما بستغراب: محدش بيرد ليه هبقا اتصل بيها بكرا
***************************
ليلي بصدمه: انتييي بتقوليييي ايييييييه.. طب سلام انا جايه
محمد: في ايه ي ليلي
ليلي بعياط: بابا فهد وليال في المستشفى دلوقتي فاتن لقيتهم مغمي عليهم الاتنين
دوريه: يلههههوي ابنييي
محمد: قالتلك مستشفي ايه
ليلي: ايوا.*********
محمد: طب يله

 

 

****************************في الصباح 🌤
فهد بيفتح عيونه
الدكتور: حمد لله على السلامه
فهد: انا فين
الدكتور: في المستشفى متقلقش زوجت حضرتك بخير في الغرفه الجنمبك
فهد بستغراب: هو اي اللي حصل
الدكتور:انتو نجيتو من المو*ت لو كنتو اتأخرتو شويه كمان كان السم انتشر ف جسمكم وفقدناكم بس اتكتبلكو عمر جديد
فهد: طب احنا هنخرج امتي
الدكتور: انتو دلوقتى كويسين تقدور تخرجو انهارده
فهد: تمام شكرا يدكتور
الدكتور: ده واجبنا
دوريه: فهد حبيبي انت كويس يروحي
فهد: انا بخير يماما
دوريه بعياط: انا كنت همو*ت من خوفي عليك
فهد: خلاص يماما انا كويس
محمد: حمدالله على السلامتك
فهد: الله يسلمك يبابا انتو شفتو ليال كويسه
محمد: ايوا يحبيبي كويسه ليلي عندها دلوقتي
دوريه: انت رايح فين
فهد: الدكتور قال ان هنخرج انهارده وانتي عارفه مبحيش المستشفيات
دوريه: طب علي مهلك

 

 

 

****************************
ليلي: انتي كويسه بجد يعني مفيش حاجه وجعاكي
ليال: والله كويسه وحتي الدكتور قالك ان احنا هنخرج انهارده كمان
ليلي: الحمدلله انا كنت خايفه عليكو اوي
ليال: هو فهد كويس بجد
ليلي: ايوا والله
قاطعهتهم كارما
كارما بخوف: ليال انتي كويسه
ليال: اه كويسه الحمدلله انتي عرفتي ازاي
كارما: انتي رنيتي عليا امبارح بس مردتيش ولمه شوفت الخبر انهارده علي التليفزيون عرفت
كارما بتحضنها: انا لمه شفت الخبر كنت قلقانه عليكي اوييي
ليال بإبتسامة: يروحي انتي انا بخير وحشتيني اوي بجد
كارما: وانتي كمان اوي
ليلي: احم انا هسبكو لوحدكو
ليال: لا للوش استني كارمتي بنت عمي وصحبتي و اختي الصغير
ليلي: اهلا وسهلا

 

 

ليال: للوش اخت جوزي فهد وف مقام اختي برضو
كارما: اهلين
ليلي: يله انا هروح اطمن علي فهد
ليال: ابوكي لو عرف انك جيتيلي هيزعق معاكي
كارما: يعمل اللي يعملو المهم انك كويسه وبخير
ليال: بجد كنتي وحشاني اوي
كارمه: وانتي والله.. مقولتليش ازاي اتسممتو
ليال: انا لحد دلوقتي معرفش لولا فاتن كان زماني مع الامو*ات
كارما: بعد الشر عليكي الحمدلله انك بخير
******************************
عدنان بعصبيه: انا قولتلك تقولها تحط لفهد بس مش ليال كمان عارف ليال لو كان حصلها حاجه كنت هميحها من علي وش الارض
جابر: اهدي يعدنان خلاص الحمدلله محصلهاش حاجه وانا هعقبها
عدنان:اللي اسمها….
جابر: امينه
عدنان: هي دي تقولها تختفي تماما
جابر: تمام
عدنان: يله سلام
وبيرمي الفون
عدنان: اغبيااااااء
****************************

 

 

فهد: ليا…
فهد: اهلا
كارما: حمدالله على السلامة.. انا ماشيه بقا قبل ما عمك يجي
ليال: تمام بس خليني اشوفك تاني
كارما: اكيد ان شاءلله
فهد: انتي كويسه
ليال: اه الحمدلله وانت
فهد: ايوا
ليال: معرفتش مين العمل كدا
فهد: عرفت امينه
ليال بتفاجأ: امينه
فهد: امم والشرطه بدور عليها وهيلقوها وهنعرف هي عملت ليه كدا
ليال: تمام هنمشي
فهد: ايوا يله
****************************

 

محمد: انتو رايحين
فهد: مروحين
محمد: انتو هتيجو تقعدو معانا في القصر مش كدا يدوريه
دوريه: ايوا طبعا
ليال بإبتسامه : شكرا يطنط
دوريه سبتها ومشيت
فهد بص ليال الدموعها نزلت علي خدها
ليال مسحتها بسرعه وابتسمت ابتسامه خفيفه
محمد: متزعليش منها يبنتي مع الوقت هتتقبل
ليال ابتسمت وهزت راسها
محمد: اه وفيكي تقولي بابا
ليال بفرحه: بجد يعمي. احم قصدي يبابا
محمد بضحك: ايوا
فهد: يله
ليال: يله
***************************
سليم: كنتي فين
كارما بتوتر وبتفرك في ايدها: انا
سليم بعصبيه : بقولك كنتيييي فييييين تردي عليييييا
كارما بخوف: كنت.. كنت
سليم بزعيق: انطقييييي
كارما بتغمض عنيها وبتقول بسرعه: كنت عند ليال
سليم ملامح وجهه اتغيرت: ليال

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انقذني من الجحيم)

اترك رد