روايات

رواية القدر الفصل الثامن 8 بقلم صالح الديب

رواية القدر الفصل الثامن 8 بقلم صالح الديب

رواية القدر البارت الثامن

رواية القدر الجزء الثامن

رواية القدر الحلقة الثامنة

ردي علياا يااحببتي فتحي عنيكي علشان خاطري سيدراا
جيب العربيه بسرعه سيدراا بت م وت
مودي اختي سيدراا ردي علياا هي مالها باعموو اسر انت مش قولت هتحميناا ليه اختي مش بترد علياا
متخفش ياامودي هتبقي كويسه وهترد عليك
واخدتها ورجريت ع المستشفي
دكتور بسرعه دكتور خطيبتي بتم. ووت اعمل اي حاجه ارجوك
وكل اللي انت عايزه هعمله
دكتور اهدي ان شاءلله خير بس لازم تدخل عمليات فوراا نزف. ت دم كتير…
ودخلت سيدراا العملياات واخدت قلبي معاها وكل نفس مني بيقول ياارب
ورحمت ابوياا يا ياراا لو حصلها حاجه مش هر ح مك
جاااسر بيتصل
الو جاسر جبتها
للاسف عندي ليك خبر مش كويس
انطق جاسر في اي هربت منك لو هربت انت عارف هعمل معاك اي
جاسر لاء يالورد يااريت هربت هي وبتجري قدامي جات عربيه سريعه وخبطتهااا
وهي حالتها صعبه اخر حاجه قالتها وديني لاسر وفقدت الوعي وانا جايبها في الاسعاف وجااي ربنا يستر
اسر لو مات ت يبقي ال م وت رحمهاا مني

 

 

انا مستنيك
وبعد ساعتين خرجت سيدراا من العملياات
دكتور طمني هي بخير
دكتور الحمدلله خرجنا الرصاصه… وحالتها احسن كتير بس ادعي ربنا تعدي الكام ساعه دول بخير بعدها اطمن عليها خالص
بعد ازنك
شكراا ياا دكتور
االف حمد وشكر ليك ياارب
⌚⌚⌚⌚⌚
وفضلت مستني الوقت يعدي بفارغ الصبر ومع كل دقيقه بدعي من قلبي ربنا يقومها لياا بالسلامه واعوضها عن كل لحظه وجع عاشتهااا
جاااسر اسر بيه
ها جاسر طمني
جاسر للاسف الحاله صعبه ودخلت العملياات مرتين
والدكتور بيقول لو ربنا كرمها وعاشت هتعيش باقي عمرها ع كرسي متحرك ومستحيل تمشي تااني
اسر شوف قضاء ربنا وقدره دي اخره الظلم والطمع والافتري علي الناس
جاسر ربنا كبير المهم اخبار انسه سيدراا اي
الحمدلله كويسه ان شاءلله كلها ساعتين وتفوق وتبقي بخير قول ياارب
ياارب
ياارب

 

 

ويمر الوقت ويعدي ⌚⌚
اسر بيه
خير ياادكتور
الحمدلله فاقت بس مفيش علي لسانها غير مودي واسر
ياا حببتي.. ممكن ادخلها اطمن عليها
اه طبعاا هي بقيت كويسه الحمدلله ويومين ان شاءلله وهتبقي تمام خالص وممكن تخرج
الف شكرا ياادكتور متشكر بعد ازنك
سيدراا حمدالله على السلامة يااروح قلبي كنت ه م وت من قلقي عليكي
الله يسلمك
مودي ابله سيدراا حمدالله علي السلامه وحشتيني
مودي انت اللي وحشتني اكتر ياا قلب اختك انا ربنا نجاني بس علشانك انت
اسر علشانه هو بس
سيدراا هه اه لا وعلشانك انت كمان
الف سلامه عليكي ياقلبي مش تتعبي نفسك بلاش تكلمي كتير
انا كويسه متقلقش
الباب بيخبط
اسر.. ادخل
جاسر

 

 

هاا طمني اي الجديد
فاقت من البنج وطالبه تشوفك انت وسيدراا ضروري..
تشوفني هياا ليها عين انا لو شوفتها هق تله اا
سيدراا هي مين وليه طالبا تشوفناا
دي يااراا….. بعد ماا ضربت ك با ل ن ا ر هربت
وهي بتجري.. صدمتها ع ربيه
سيدراا لا حول ولاقوة إلا بالله ربنا يشفيها ويهديها لازم نروح نشوفهاا
اسر بعد كل اللي عملته فيكي لسه بتدعيلها وعايزه تطمني عليهاا
سيدراا كل واحد بيعمل بي اصله وانا لا ديني ولا اهلي علموني اني اشمت في مرض حد ولا افرح فيه مهما كانت ازيته لياا
اسر ربنا يخليكي لياا ويبارك فيكي ياا بنت الاصول
ممكن ادخل
اسر.. ماما اهلا طبعا اتفضلي
عرفتي مكانا اذاي.. وجيتي امتي
الف سلامه عليكي يااسيدراا
الله يسلم حضرتك
حضرتي اي…. قوليلي يااماماا….

 

 

اسر ماما في اي مش عادتك دي
فعلا مش عادتي بس انا كنت غلطانه واللى حصل داا فوقني وفتح عيني علي حاجات كتير….
انا معرفش انكم هنا غير لما شوفت رجالتك بره وحاكولي اناكنت جايه اشوف يااراا لما المستشفي بلغت خالتك كانت هي عندي وقال اي جايه تحدد معاد خطوبه شوف البجاحه
المهم انا دخلت ليااراا وبالرغم من كل اللي عملته صعبانه علياا ووجعت قلبي..
علشان خاطري تعالوو معاياا مش علي لسانها غير انها عايزه تشوفكم….
ياماما بس
سيدراا مفيش بس اسر هنروح نشوفها
اسر بس انتي مش قادره تتحركي هتروحي اذاي طب لما تخفي
وانت روحت فين وصلني ليهاا يلا
مجنونه حاضر ياستي
ووصلناا لا يااراا
ومنظرها فعلا كان يقط ع القلب
ش لل في رجلها وايدها الشمال
ووشهاا كله جر وح
يااراا…. اسر.. سيدراا سامحوني انا اسفه عارفه اني مهما عملت مش هتسامحونوي
بس انا خلاص توبت وفوقت من اللي انا كنت فيه
انا شوفت الم و ت بعنياا

 

 

ودي كانت رساله من ربنا ان فعلا محدش ضامن عمره ولا هباخد حاجه معاه… وكلامك ليا يا سيدراا هو اللي فوقني
ومكنتش بسمع غيره حتي وانا فالعمليات
سامحوني بالله عليكم واهو ربنا جابلكم حقكم وانا اخدت جزائي وهعيش طول عمري كده ندمانه علي اللي عملته ومش طالبه غير انكم تسامحوني…
سيدراا يعني كان لازم يحصل كل دا علشان تفتكري ربنا وتوبي
انتي وجعتيني كتير واهنتيني وحاولتي تق تليني..
بس انا مسامحه في حقي لان ربنا كبير وببعوض..
واهو جبر بخاطري وطلعني منها علي خير ورجعلي مودي حبيبي واخويا وابني.. وكرمني بانسان زي اسر
ربنا يخليكم لبعض.. انتو فعلا مكتوبين لبعض لانكم شبه بعض
في كل حاجه
انا اللي مش كويسه وغلاويه وطماعه.. واهوو اخدت جزائي
وهخرج من هنا هروح السجن
اسر…. مفيش سجن خلاص بما ان سيدراا حبيبه قلبي سامحتك هنتنازل عن القضيه والمحضر هيتقطع
يلا فومي بقي علشان تحضري فرحناا
ياراا 🥲🥲🥲 قد اي اي انا كنت انسانه قذره ومش بحب غير نفسي
بجد انا اسفه من كل قلبي ومستهلش اني اكون جزء منكم ولا واحده زيي تحضر فرحكم
اسر… متقوليش كده انتي بنت خالتي واختي مهما حصل..

 

وسيدراا طيبه وقلبها كبير وسامحتك وهتبقوو احلب اخوات فالدنياا مش كده ولا اي ياا جعغوري 😂😂
جعفورك تاااني 🙄😏
ياراا ههه ربنا يخليكم لبعض وبخليكم ليا بس لياا شرط اول بنوته تسموها ع اسمي ☺️
سيدراا ان شاءلله بس قومي انتي بالسلامة اومال مين اللي هيدلع ياراا الصغيره ويشيلهاا
دكتور
عندي ليكم خبر كويس
بعد الاشعه والتحاليل.. اللي عملناها للانسه ياراا
الحمدلله في امل كبير انها تقدر تمشي علي رجلها تاني وتمارس حياتها عادي بس ممكن تاخد وقت شويه ومع العلاج والرعايه هتبقي بخير ان شاءلله بعد ازنكم والف سلامه مره تانيه
الله يسلمك ياكتور
والفرحه بقيت فرحتين
وخرجت ياراا من المستشفى بعد اسبوع
وعملت انا وسيدراا فرح كبير وحضرته نااس كتير
وكان اجمل يوم في حياتي
وعدت اول سنه جواز
وسيدراا
حامل في توام ومودي دخل المدرسه السنه دي
ويااراا ابتدت تمشي واحد ه واحده علي رجليها وبقيت بتصلي وبتقرا قرآن ومش بتعمل اي حاجه غير مهتمه بمودي
وحاجات االتوام اللي جااي
وبكده تكون خلصت قصتنا
وهو داا القدر

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية القدر)

اترك رد