روايات

رواية سأحبك بالتأكيد الفصل السادس عشر 16 بقلم توتة

رواية سأحبك بالتأكيد الفصل السادس عشر 16 بقلم توتة

رواية سأحبك بالتأكيد البارت السادس عشر

رواية سأحبك بالتأكيد الجزء السادس عشر

رواية سأحبك بالتأكيد الحلقة السادسة عشر

عمر : احم … مش جايز بحبك
ميرنا : بتحبني !! … منا كمان بحبك جدا وبحسك أخويا اللي ربنا عوضني بيه
عمر : ابلع … انتي شايفاني اخوكي يعني
ميرنا : واكتر كمان … انت وقفت جنبي اكتر من اي حد وبجد أنا ممتنه ليك جدا
عمر : بس انا مش اخوكي … أنا زميلك
ميرنا : احلي زميل
عمر : عن اذنك … هروح علشان تعبان شويه
سابها ومشي من غير م يسمع ردها
نيره : انتي كنتي فين … برن عليكي وقافله فونك ليه
ميرنا : اعترفلي بحبه
نيره : ايه ده بجد … طب كويس أن مشاعركوا متبادله … انتي كنتي خايفه يكون بيشفق عليكي ومش بيحبك زي م انتي حبتيه

 

 

ميرنا : رفضته بس بطريقه شيك
نيره : ايه ده لييييييه … انتي واحده فقر ليه كده
ميرنا : م يمكن يكون حاببني علشان صعبت عليه
نيره : انتي هتفضلي عايشه في الحزن كده كتير … أنا مش هقولك غير حاجه واحده بس الدنيا بتاخد كتير بس في نفس الوقت بتدي فانتي خدي اللي الدنيا بتديهولك احسن م ترجع تاخده منك تاني وساعتها هتندمي … سلام
فضلت ميرنا تفكر في كلام نيره وتفتكر نظرة عينيه لما لمعت أو م قالتله وانا كمان بحبك جدا ولما دمعت اول م قالوله بحسك زي أخويا
رنت عليه كتير جدا بس هو مردش
عند عمر
رجع البيت متنرفز ومش طايق حد وقابل هاله في وشه
هاله : عمر
وقف من غير م يبصلها
عمر : لو هتتكلمي في موضوع مش مهم بلاش احسنلك أنا مش مستحمل وعفاريت الدنيا كلها بتتنطط في وشي
هاله : مش انا اللي عايزاك … عمتو في المطبخ وطلبت مني أول م ترجع اقولك تدخلها
طلع عمر على اوضته ورزع الباب وراه جامد ومامته خرجت من المطبخ
_: في ايه الرزع ده
هاله : عمر جاي متعصب وطلع على اوضته
لين : مقالش ماله
هاله : هيقولي ليه … مهو مبقاش خطيبي … والبركه فيكي
لين : اللهم طولك يا روح … ماما أنا هطلع اشوف ماله ده
طلعت وخبطت ع الباب
عمر : مش عايز اشوف حد
لين : عمر … أنا لين افتح
عمر : امشي يا لين عايز ابقى لوحدي
كانت ميرنا بترن على عمر ورد عليها واستناها تبدأ كلام
ميرنا : عمر
عمر : معلش يا ميرنا أنا مشغول دلوقتي أما أفضى هكلمك

 

 

مسبلهاش فرصه وقفل علطول ولقى علي بيرن عليه
علي : انت فين
عمر : في ايه ؟
علي : انت سايب شغلك وسايب الدنيا تضرب وولا في دماغك حاجه
عمر : وانت لازمتك ايه
علي : والله أنا لوحدي مش كفايه … المهم … في فايل ضايع
عمر : نعم … ده اللي هو ازاي يعني ؟
علي : بندور عليه مش لاقينه وده فايل بتاع صفقه مهمه جدا
عمر بزعيق : يعني ايه فايل يضيع يعني … احنا قاعدين في الشارع ولا ايه … وايه الاستهتار ده … أنا جاي
في مكان تاني
_: حلو اوي … يبقوا يوروني هيلاقوه ازاي … خلي الصفقه تضيع عليهم ويدفعوا الشرط الجزائي بقا … مفيش حد شافك وانت داخل او وانت خارج
*: عيب عليكي … احنا عاملين حسابنا كويس اوي
_: كويس … والله لاندمكوا
في مكتب علي
علي : م انت عارف ان ميرنا كانت مسؤوله عنهم
عمر : حلو … كلمها اسالها عنه
علي : طب م تكلمها أنت

 

 

عمر : لا … مش عايز اكلمها
علي : هيا في حاجه حصلت
عمر : مش مهم … المهم تكلمها وتعرف منها حطته فين
علي كلم ميرنا
ميرنا : أنا لما عرفت أنه مهم بدلته بفايل مش مهم واخدته معايا علشان ميضعش … بس ازاي الفايل اللي مش مهم ده اتاخد
علي : اكيد في خاين في الشركه كان فاهم أن ده فايل الصفقه المهمه وخده ع الأساس ده … مش عارف من غيرك كنا ممكن نعمل ايه بجد
ميرنا : ده واجبي وشغلي اللي المفروض اقوم بيه
علي : مش هترجعي مكانك بقا
ميرنا : هاجي بكره بإذن الله
راحت ميرنا الشركه تاني يوم واتقابلت مع عمر في نظره طويله من غير كلام
ميرنا : صباح الخير
عمر : صباح الخير … عن اذنك
عدي اسبوع ع الحال ده وعمر بيتعامل معاها بحدود
ميرنا : وبعدين بقا … بقالوا اسبوع مبيتعاملش معايا خالص
نيره : بيراقبك من بعيد وبيفضل يبصلك
ميرنا : بجدد
نيره : ايوه بجد بس انتي غبيه وضيعتيه
ميرنا : أنا مش عايزه حبه لمجرد اني ممكن اكون صعبانه عليه … وده أنا خايفه منه
نيره : تفكيرك كله غلط في غلط … البسي بقا
ميرنا : طب أنا هروح اتكلم معاه

 

 

راحت ميرنا تدور عليه وسالت سكرتيرة المدير
ميرنا : هو فين مستر عمر
السكرتيره : في مكتبه جوه
ميرنا : مكتبه … مش مكتبه اخر الممر … ده مكتب المدير
السكرتيره : لاء ده مكتب مستر عمر
ميرنا : ازاي
السكرتيره : ازاي ايه … مش هو المدير … لازم يكون في مكتبه … هيكون فين يعني

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سأحبك بالتأكيد)

اترك رد