روايات

رواية اكرمني الله بعد صبر الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

رواية اكرمني الله بعد صبر الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

رواية اكرمني الله بعد صبر البارت الخامس

رواية اكرمني الله بعد صبر الجزء الخامس

رواية اكرمني الله بعد صبر الحلقة الخامسة

لقيت بسمة جايه تفتح الباب روحت قولت انت بتعملي ايه في بيتي
بصتلي بشماته وضحك بيتك! ده بيت جوزي وليا فيه زيك
اتصدمت ناديت علي محمد
محمد محححمد
في اي يبسمة مين اللي بيزعق كده
تعالي يمحمد اللي اسمها مراتك دي
منة
اي مكنتش متوقع اني هاجي وشوف الهبل ده
عملتها يمحمد بعد 3سنين حب وانا اللي جايه اقولك اني حاملل
اييي حاملل
اه حامللل امك عملت اللي في دماغها وجوزتك طلقنييي بقي
مش هطلقك
طلقها يمحمد مش نافصين قرف
سكت
روحت قولتله لو مطلقتنيش انا هخلي بابا يخليني اتطلق منك
وريني كده انت وابوكي
بصتله بقرف واحتكار ونزلت ع السلم وقولت عملتيها يحماتي وجوزتيه والله لوريكوا
نزلت جري بعدي الطريق عربية خبطتني وفاطمة اخت محمد كانت جايه ورايا شافتني وقفت تاكسي وركبتني وانا مغمي عليا رنت ع امها وقالتلها راحت امها قالتلها سيبيها يكشي ترتاح منها راحت زعقتلها وقالت انت وابنك مش بنآدمين
وقفلت ورنت علي ام منة وقلتلها انهم وصلوا قدام مستشفى ****
ام منة صوتت وصحت ابو منة وجريوا ع المستشفى كانت فاطمة ومنة وصلوا المستشفى
جابوا ترولي وحطوها وجريوا بيها ع العمليات
فاطمة وقفت ادام باب العمليات وبتدعيلها
امها وابوها جم هما عارفين ان فاطمة ملهاش دعوة باي حاجه وانها بتعامل ببنتهم حلو
اي اللي حصل يفاطمة
يطنط انا كنت بجهز عشان رايحه الجامعه لقيت منه بتزعق عرفت انهاا عرفت انن
ان اي
ان محمد اتجوز البت بسمة
يمصيبتي اخوكي عملها
والله يطنط قعدت ارن عليها لكن تلفونها كان يمقفول يمبتردش عشان اخليها تيجي تمنع القرف ده
طب بصي يفاطمة يبنتي بلغي اخوكي ان انا مش هسكت ولو بنتي عاوزة تتطلق من الكل*ب اخوكي ده هطلقها
فاطمة بكسوف واحراج حاضر يعمو
الدكتور طلع وقال مقدرناش نوقف النزيف لان الخبطه كانت جامده وفقدنا الطفل
بنتي كويسه يدكتور
اه الحمدلله لكن هي نايمه دلوقتي علشان البنج نص ساعة وهتفوق
شكرا يدكتور
طب انا هستأذن انا عن اذنكم انا اسفة بالنيابة عن اخويا واللي عمله
شكرا يفاطمة يبنتي لولاقيكي مكناش عرفنا حاجه
معلشي يبنتي بقي عطلاناكي عن جامعتك
لا عادي متقوليش كده منة اختي ويعلم ربنا معزتها في قلبي عامله ازاي سلام عليكم
وعليكم السلام
مشيت بسمة واول ماروحت قالت بصوت عالي فين سبع البرمبة ابنك يشوف اي اللي جرا لمراته
في اي يبت مالك واتكلمي عدل عن اخوكي الكبير
الاستاذ ابنك مراته عملت حادثة وفقدت ابنها اللي لسه متولدش
يلهوي هي كانت حامل
اه شوفي انت وابنك اخرتكوا
سمع محمد انه فقد ابنه زعل جدا
……………………….
عند منة ابتدت تفوق من البنج حطت ايدها علي. بطنها
امها الف سلامة عليكي ينن عين امك
ابني يماما
تعيشي وتفتكري يحبيبتي
عيطتت كتير اوى وبعدين مسحت دموعها وقالت ربناا اكيد مكنش عاوز حاجه تربتني بالكائن ده انا عاوزه اتطلق يبابا
حاضر يحبيبتي
……………………….
بعد 5شهور
منة اتطلقت وشهور العدة خلصت
ريم اخت محمد اتطلقت عشان مبتخلفش
فاطمة اتخطبت
محمد طلق بسمة وعرف انها كانت عملاله عمل وبسمة عملت حادثة وماتت
محمد زعلان اوي ومكتئب ومبيكلمش امه
………………….
نبدء بقي في حياة منة اللي هتتغير
بدءت شغل واشتغلت في شركه كبيرة للاستيراد والتصدير مترجمة لانها خريجة السن الماني
اتعرفت علي زمايلها وانهاردة في طرد الماني هيوصل للمدير
المدير(احمد) انهارده يأستاذة منة في طرد جاي عاوزك تترجميه
حاضر احمد باشا الطرد هيوصل امتي
النهارده الساعه 3وقدامك لحد الساعة 10تترجميه
نعععممم هو انا هحلق اترجم طرد الماني في 7ساعات بس دا محتاجله يومين
انا قولت كلمه وتتنفذ ومشي وسابها وقالو اسلوبك يتغير
يشيخ اتنيل كتك نيلة زهقت من ام الشغلانه دي منا كنت قاعدة لازم اقول لبابا انا لازم اشتغل بشهادتي
اخرسي سامعك
سلامو قولو من رب الرحيم
الطرد جه وقعدت تترجم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اكرمني الله بعد صبر)

اترك رد

error: Content is protected !!