Uncategorized

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الخامس 5 بقلم شروق حسين

 رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الخامس 5 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الخامس 5 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الخامس 5 بقلم شروق حسين

ريم راحت لمراد 
“ريم فاتجاه الغرفه الي مراد”
مرام ببردو: راحه فين
ريم بنرفزه: هو اي الي راحه فين ….. انتي مالك انتي اصلا
مرام ببردو: هو اي الي مالي انا سكرتيره مراد … وهو طلب محدش يخشلو
ريم بتناكه: اديكي قولتي سكرتيره …. اسمو مراد بي
مش انتي الي تحددي اخش ولا لاء
مش انتي الي تحددي اخش ولا لاء … واديكي قولتي سكرتيره 
انا بقا مراتو
“ريم زقت مرام ودخلت غصب عنها مراد كان قاعد معا يوسف”.
“يوسف رجل اعمال كبير ومرام تبقا بنتو”
“ريم اول ما فتحت الباب وشافت يوسف وقف مكنها متنحه”
“ريم اول ما فتحت الباب وشافت يوسف وقف مكنها متنحه”
“لكن ريم واقفه بعض الوقت في زول”
يوسف: اي هتفضلي وقفه كده خشي …. ال مين دي يا مراد
مراد: دي سكر ….. ثم قطعته ريم
ريم: انا مراتو
“ثم دخلت جلست علي الكرسي استاذنك يا استاذ عشان عايزه الاستاذ مراد في حاجه”
يوسف بمكر: ماشي اسيبك انا بقا يا مراد
مراد: ماشي..نبقا نخلص موضوعنا بعدين
مراد: انتي قولتيلو كده ومستاذنتيش لي من مرام
مراد: انتي قولتيلو كده ومستاذنتيش لي من مرام
ريم بتوتر: انا اسفه لو كنت ديقتك … مش ​​هعمل كده تاني
“مراد لاخظ علي ريم التوتر عندما شافت يوسف”
مراد بمكر: انتي تعرفي يوسف
ريم: لا
مراد: امال لي اتخضيتي لما شوفتي
ريم: متخضتش..انا بس مكنتش اعرف ان في حد قاعد معاك
مراد: ماشي
ريم: هو حضرتك كونت عايزني في اي
مراد: انتي دلوقتي عندك كليه صح
ريم: ا..اه
مراد: ماشي انتي مش هينفع تشتغلي وفي نفس الوقت تروحي الكليه … ان
ريم: انا عرفه بس انا محتاجه الشغل ده … ضروري
مراد بحده: خلصتي كلامك
ريم بتوتر: اا … اه
مراد تكلم بعضبيه جامده وقام وقف ورزع بييده المكتب المكتب: انا قولت كام مره مبحش حد يقطعني وانا بتكلم ….. انتي مبتفهميش
“ريم بصتلو وضعف وخوف ودموعها تمل عينها”
ريم طلعت تجري خرجت وهي تبكي وتندم نفسها وتتذكر كلام مرات عمها مني عندما قالت لها لاتثقي في احد
ريم طلعت تجري خرجت وهي تبكي وتندم نفسها وتتذكر كلام مرات عمها مني عندما قالت لها لاتثقي في احد
*************
-: الو عز بي
عز: عايز اي
-: البنت الي انت قولتلنا عليها نزله
عز بنرفزه: انت مستني اي روح يلا 
نفذ الي انا قولتلك عليه..يلا انت مستني اي 
-: حا..حاضر يا عز بي
**************
-: نفذ الي عز بي طلبو
-: حاضر
“ريم خرجت من عند مراد وهي بتعيط مرام نظرت لها بهذا وفرحه”
تبكي ، أجهزة الكمبيوتر ، وتخرج من الشركه شافها بتاع الأمن
-: مالك يا استاذا ريم
ريم ببكاء: اسال مرااااد
وجريت من الشركه
ثم وقفت بعد ان تعبت من الجري “واذا فجاتن يشدها احد الي داخل عربيه
ثم وقفت بعد ان تعبت من الجري “واذا فجاتن يشدها احد الي داخل عربيه
مراد: الو
رجل الامن: الو يا استاذ مراد في ناس خطفو ريم 
مراد بخضه: امتي وازاي
-: انا اسف يا استاذ مراد انا ملحقتهمش بس خت 
رقم العربيه …. وقلت للحرص يمشو وراهم
مراد: طاب حلو مليني الرقم
-: احفظ معايا 1 …
“مراد اغلق السكه”
مراد في سره: طاب اعمل اي انا دلقوتي يرتني ما زعقتها 
“ثم اخرج الهاتف من جيبه ورن علي احمد”
“ثم اخرج الهاتف من جيبه ورن علي احمد”
عند احمد
احمد: اصتبري في حد بيرن
-: مش لازم ترد يا بيبي
“ومسكت يدو”
احمد: طاب استني حته اشوف مين
-: مش لازم يا بيبي انا اهم ولا التلفون
احمد: لا انتي طبعا يولع التلفون … ههههه
-: ههههههههه وانا بحبك من شويه يا بيبي
ثم رن الهاتف مره اخر وتواصلت الرنات
احمد: لا انا بقول ارد
-: انا مش عرفه اي الناس البرده دي رنيت مره ومردوش المفروض يفهمو
احمد: معلش بقا خليها عليكي يا بطه..هههه
احمد: الو 
مراد: تعلالي بسرعه علي الشركه ريم اتخطفت
احمد: امتي وازاي
مراد: اخلص يا احمد ..اقولك انا جيلك انت فين 
-: هيهيهيهيهيهيه
مراد: اي الصوت الي جنبك ده …. انت ف كبري
احمد: ا انا..انا جيلك
“تيت تيت تيت”
……… ريم: انت خطفي لي يا
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد