روايات

رواية جميله والصعيدي الفصل الثامن 8 بقلم نورهان

رواية جميله والصعيدي الفصل الثامن 8 بقلم نورهان

رواية جميله والصعيدي البارت الثامن

رواية جميله والصعيدي الجزء الثامن

رواية جميله والصعيدي الحلقة الثامنة

في المستشفى
وصل مسدج ل احمد
احمد أنصدم من المسدج
جميله:مالك في اي
احمد :لا لا مفيش المهم نتطمن ع مامتك دلوقتي
الدكتور خرج
جميله:ها ي دكتور ماما عامله اي
الدكتور:الحاله صعبه اوي مين اللي عمل فيها كدا لازم يتعرض للقانون
جميله بعياط :يعني اي يعني ماما مش كويسه
الدكتور:ادعيلها وان شاء الله خير
احمد اخد جميله في حضنه
متخافيش ي حبيبتي هتكون بخير
جميله بعياط :أنا مليش غيرها في الدنيا
الجد وصل
الجد:اي الاخبار ي ولاد كيفها دلوقتي
احمد:الدكتور قال الحاله صعبه شويه بس أن شاء الله هتكون بخير
الجد :متخافيش ي جميله ي بنتي
عند زين
زين بضحك اخيرا قدرت اكسر حد فيهم بس لسه اللي جي شديد
البودي جارد: الاخبار وصلت أنها في المستشفى وحالتها وحشه
زين:لسه مشفوش وحش

 

 

 

 

 

 

في المستشفى
الجد:عارف ان دا مش وقته بس انا عايزك تمسك شغل الشركه ي احمد أنا كبرت ومبقتش اقدر ع الشغل دا
احمد:بس انا لسه مش كملت اخر سنه دراسه ي جدي
الجد:كفايه دراسه لحد كدا شغل الشركه اولا بيك
وصل فيديو ل احمد
احمد بصدمه قام من جنب جدو من غير كلام
مستحيل مستحيل اللي حصل دا
جميله سمعت صوت احمد
جميله:مالك في اي ي احمد
احمد:ها لا مفيش حاجه وقفل الفون بسرعه
جميله: طيب هدخل اشوف ماما
مامت جميله بتفوق
جميله:ماما حبيبتي حمد لله ع السلامه
احمد دخل
احمد:حمد لله ع السلامه
جميله:احنا لازم نرجع القاهره مش هنقعد في الصعيد تاني
احمد:انتي بتقولي اي مش هتمشي أنا اتعودت ع وجودك و وعد مني مش هيحصل اي حاجه وحشه تاني و
بيقطع كلامهم دخول الجد
حمد لله ع السلامه ي ام جميله
ومش هتمشي من هنا ي جميله وفرحك انتي وأحمد الاسبوع الجاي ومش عايز حديد تاني
جميله:بس ي جدي …
الجد:من غير بس انا مش هغصبك ع حاجه بس حاسس ان بقي في قبول بينكم
احمد وجميله بصوا لبعض وابتسموا
احمد :هروح اشوف الدكتور علشان نعرف طنط هتخرج امتا

 

 

 

 

في القصر
مامت احمد:حمد لله ع السلامه
مامت جميله:الله يسلمك
احمد تعالي ي طنط اطلعك الاوضه بتاعتك وانزل اعملك اكل أنا وبنتك الفاشله دي
جميله:أنا فاشله طيب شكرا
احمد:اجمل فاشله في حياتي
جميله بكسوف:يلا ماما
في غرفه مامت جميله
احمد:ارتاحي شويه وهنحضرلك الاكل ب ايدي أنا وجميله
مامت جميله:لا مش تتعب نفسك
احمد:تعبك راحه ي ست الكل
يلا ي جميله
في المطبخ
احمد: يخربيتك كل دا ملح
جميله:مش كتير
احمد:حطي صوبعك بسرعه علشان يطلع مسكر
جميله:انت محن اوي
احمد:بقي بنت صغنن زيك تقول ل احمد الهلالي انت محن
جميله:ما هي البنت دي جميله الهلالي
احمد:و مرات احمد الهلالي
جميله:بعينك مش هيحصل
احمد بص في عيونها

 

 

 

 

 

 

احمد: أنا حبيتك ي جميله
جميله لنفسها وانا كمان وقعت وحبيت صعيدي بس مش هقدر اقولك دا دلوقتي لحد ما افهم اي اللي بيحصل فينا دا
احمد :ساكته ليه ي جميله
جميله:ها لا يلا نشوف الاكل
احمد:رايحه الاكل تجنن علشان من ايدك
قطع عبود كلامهم
عبود: احم احم احمد الهلالي باشا بنفسه في المطبخ وبيعمل اكل . لا مسيطره ي جميله
جميله ضحكت اومال طبعا مسيطره
احمد:بس ياض يرخم انت امشي من هنا
عبود: ماشي يعم بس كنت جاي اقولك جدك بيقولك جاهز تنزل الشركه
احمد:بص لجميله وقال جاهز طبعا بس هبداء من بكرا
عبود: احم طيب اسف ع الازعاج
جميله ضحكت ع كلامهم
احمد:كدا الاكل جاهز يلا اطلعي ل طنط
احمد بيفكر في الفيديوهات اللي شافها ومش عارف يتصرف ازاي
وبعدين قرار يعمل حاجه علشان يخلص من كل حاجه وحشه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جميله والصعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *