روايات

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الفصل الثاني 2 بقلم هديل المعداوى

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الفصل الثاني 2 بقلم هديل المعداوى

رواية بنت الأكابر وابن الحاره البارت الثاني

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الجزء الثاني

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الحلقة الثانية

مايا بصويت امييييييييي و انطلقت تجري على امها الملقاه علي الارض و ياسر ظل واقفا بالخارج
مايا بصويت رفعت امها علي أيدها و فضلت تلطم علي امها بخضه و رعب و حب و هي تقول امي فوقي ي امي و ظل تكرر تلك الكلمات حتي خرج زوج أمها من غرفته قائلا بسخريه
فاروق متخافيش لسه مقتلتهاش
مايا و قفت و صفعته علي وجهه بغضب وقال و من النهارده طول ما انا عايشه ولا هتشوفها و لا تقرب منها
فاروق بغضب. مسك زراعها انتي عارفه انا ممكن اعمل فيكي ايه دلوقتي ده انا اقتلك انتي و هي ي زبا،له ثم تركه يده و هو يرميها للخلف
مايا بزعيق و لا تقدر تعمل حاجه و اعلي ما في خيالك اركبه
فاروق أقتربه منها و رفعه يده و كان سوف يضربها لو لا بيد تمسك يده بقوه كادت تكسرها
ياسر ترك يده و قال بغضب انت لو راجل مش هتجي علي واحده و امها بالشكل ده
فاروق بسخريه و ده عشيقك بقي
ياسر بغضب و انت مال اهل،ك ي مر،ه انت
فاروق زق ياسر بقوه و ذهب إلي مايا و امسكها من شعرها جيبالي فتوه

 

 

 

بس ياسر قام و شد مايا منه و فضل يضرب فيه بقوه إلي أن وقع علي الارض مغشا عليه
ياسر بعصبيه الشقه دي بإسم مين
مايا بدموع و شهقات امي امي
ياسر هاتي مايه
مايا حاضر و احضرت ماء و ليرميه ياسر علي وجه فاروق ثم يمسك به بقوه طلقها
فاروق مش مطلق
ياسر ضربه بوكس طلقها و الي هخليها ارملها
فاروق بوجع و عدم احتمال ضربه اخري امك طالق ي مايا
ياسر ضربه بوكس بالثلاثه
فاروق بوجع ااااه طالق بالثلاثه
ياسر القي بيه علي الارض و وقف و سحبه من قدميه ليرميه خارج الشقه خمس دقائق و مشوفش وشك هنا
فاروق بخوف و غل انطلق يجري من المكان بوجع شديد جدا من ضربات ياسر و هو يتوعد له بالانتقام
أما ياسر حمل والدت مايا و نزل بها و مايا خلفه لا تتوقف عن البكاء ليذهبوا الي المستشفي

 

 

بعد وقت 🕔🕚🕕🕔
الدكتور لا الحاله بسيطه هي بس أغمي عليها نتيجه ضرب شديد انا كتبتلها علي دواء عشان الكدمات و تقريبا اخدت ضربه جامد علي راسها جالها نزيف داخلي بس متخافوش كان بسيط و قدرنا نتحكم في الموضوع حاليا هي واخده بنج قوي شويه و بكره هكتب لها علي خروج
ياسر صح ي دكتور و غادر الدكتور و جلست مايا علي احد الكراسي تبكي فذهب إليها ياسر
ياسر خلاص ي انسه اهدي والدتك بخير
مايا بدموع شكرا جدا بجد لولاك كان زمانه قتلها و قتلني
ياسر بعد الشر عنكم بس هو ليه بيعمل كده
مايا و قد تذكرت الماضي و ذكرياتها المؤلمه و طلاق امها و زواجها و ظلت سارحه في كل حياتها حتي فاقت علي ياسر و هو يطرق بأصابعه أمام وجهه
ياسر ايه روحتي فين
مايا مفيش انا هنا هو مش مهم بيعمل كده ليه المهم انا عايزه السيڤي بتاعك بكره في الشركه
ياسر برفض انا معملتش كده عشان الشغل انا عملت كد ….
قطعت كلامه انا عارفه بس انت امين و أظهرت كده و أظهرت قد ايه انت راجل و انا مش نشغل غيرك ولا هثق في غيرك اصلا
ياسر بفرحه ماشي
مايا هتجي بكره
ياسر أن شاء الله

 

 

و ظل ياسر و مايا الي الصباح في المشفي حتي أتت الساعه السادسه و استيقظت مايا و انتهت من اجرات المشفي و أيقظت ياسر و آتي لها السواق العربه
مايا هوصلك بعدها هروح انا و امي و س9 هستناك. في الشركه
ياسر لا روحوا انتوا
مايا بعند مش بحب حد يناقشني
و بعد حديث طويل أوصلت مايا ياسر الي منزله و هي مستعجبه من تلك الحاره الفقير التي يملاها الحب و تمنت لو تعيش مثلهم
ياسر خلاص هنا ده بيتي
مايا بدون قصدك واو انت عايش في المكان البيئه ده
ياسر بضحك ف هو يعلم أنها لا تقصد نزل من السياره و اغلق الباب ثم نظره لها اه عايش في المكان البيئه ده
مايا و قد لاحظت كلامها انا اسفه
ياسر ابتسم لها و دخل بيته و ذهبت مايا و امها الي منزلهم
نجلاء برعب و دموع كنت فين من البارح ي ياسر انا قلبي كان بيتقطع عليك
ياسر اهدي ي ست الكل هحكيلك كل بعدين بس عايز انام دلوقتي عشان عندي شغل س9
نجلاء بخوف و حب ماشي ي حبيبي

 

 

اتت الساعه التاسعه و ذهب ياسر الي الشركه و قالت له السيكرتيره أن مايا هانم في انتظاره و دخل لها
مايا و هي ممسكه السيڤي اسمك حلو
ياسر بتوتر شكرا
مايا خلاص انت اشتغلت معايا
ياسر بجد شكرا جدا
مايا مش لما تعرف اشتغلت ايه الاول
ياسر سيكرتير
مايا تؤتؤ نائب مدير الشركه
ياسر بصدمه ايههههه
مايا يل…… قطع كلامها دخول شخص
وقفت مايا بصدمه و قبل أن تتحدث صفعها علي وجهها لينزل الدم من فمها
*** انتي….. قطعه ياسر
ياسر بغضب و امسكه من ملابسه………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت الأكابر وابن الحاره)

اترك رد

error: Content is protected !!