روايات

رواية عشقت طالبتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منار محسن

رواية عشقت طالبتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منار محسن

رواية عشقت طالبتي البارت الثاني والعشرون

رواية عشقت طالبتي الجزء الثاني والعشرون

رواية عشقت طالبتي الحلقة الثانية والعشرون

شيري بصدمه وخوف: ميين ياسر وزينه
الشخص بسخريه: بجد والله مش عارفه مين ياسر وزينه تمام وشاور لناس فكروها مين ياسر وزينه اصلها ناسيه واكمل بعضب او بتستعبط
شيري بخوف: خلاص هاقول هاقول انا في حد بعتني لي ياسر بس قبل مااقول عايزه اعرف انتو مين
الشخص بذكاء: اعرف الاول مين اللي قالك كده واقولك احنا مين
شيري: ماشي اللي حصل ان انا وياسر صحاب من الجامعه بس انا كنت بحبه بس هو لاء ولما قررت اني اعترف له في يوم التخرج لقيته سافر امريكا وهو كان لسه معملش الفلوس دي كلها وبقا غني كده وبعد 5سنين جيه مصر وبقا غني بس ازاي معرفش وفي يوم رن عليا حد
فلاش باك

 

 

شيري: الو مين معايا
الشخص: انتي شيري زميله ياسر
شيري بستغراب: ايوه في حاجه
الشخص: انا ابقا مساعد مدير ياسر في امريكا وعايز اقابلك في اي مكان لو تقدري
شيري: تمام في مطعم… على النيل تمام
الشخص: تمام الساعه 4 انهارده حلو
شيري: تمام
وقفلت معاه وانا بفكر ليه عايز يقبلني انا عمري مكلمت ياسر خلال 5سنين اللي فاتوا دول وروحت وقابلت الشخص واللي كان اسمه جاك ولكن بيعرف يتكلم مصري وقالي ان المدير عايز يدمر ياسر بس انا ما وافقتش
شيري: لا طبعا مش هعمل كده ده انا بحبه وغير كده وقالت بطمع غني اوي
جاك: كلمي الباشا
شيري بضيق: نعم حضرتك
مدير ياسر اللي كان شغال عندو زمان المدير: تعملي اللي اقولك عليه هاديكي ه ياسر واكمل بمكر وي كمان انا هاخد منه زي متقولي نقطه في بحر يعنى مش هيخسر حاجه وانتي هتكسبي الباقي
شيري: لاء مش موافقه ومشيت وسبته بس جيه جاك وأدنى كارت وقالي لو غيرتي رايك ومشي وساعتها انا الطمع عماني واللي ذاد الموضوع ان ياسر حب الز*فته زينه وانا قررت انتقم وكلمت المدير واتفقت معاه اني هاقرب من ياسر واسرق منه ال وسكتت شيري
الشخص بصوت عالي: كملي وقفتي ليه كملي بقولك
شيري بدموع: حاضر حاضر هكمل
اني هاسرق منه السي دي او الهارد بتاع الشغل بتاعه بس ما كنتش باعرف واكملت بغضب بسبب البار*ده زينه اللي كل شويه تكون معاه وبتبعدني عنه بس اكيد هنتقم منها

 

 

الشخص بضحك وشر: طب انتي قولتي اللي ليكي اكمل بخبث بكره زي دلوقتي الساعه 6بليل هكون عندك واعرفك احنا مين وسبها ومشي
عند المدير ياسر نزل مصر وقرر انه ينتقم من ياسر بنفسه
المدير: جاك لقيتها ولا لسه
جاك: لاء يا باشا مش لاقينها لحد دلوقتي
المدير بغضب: بنت الكل*ب هربت والله لوريها وقفل مع جاك
جاء له رساله من تلفون شيري
شيري: قابلني بكره الساعه 6في مطعم…. لوحدك بس
المدير: بتشغلي دماغك عليا ماشي يا حيوا*نه الصبر حلو
عند سليم في بيت نور
سليم: عمي ممكن اقعود مع نور لوحدنا لو تسمح يعنى
ابو نور: ماشي يا ابني البيت بيتك وقام قعد بعيد عنهم وشغل التلفزيون يتفرج عليه
سليم: متشكر جدا وبص لي نور مال الحلو مش راضي يحن علينا ليه وغمز لها
نور ضحكت غصب عنها: انت رخم ليه ماقولت مش عايزاك ايه اعملهالك ريكورد
سليم بمرح: ضحكت يا عني قلبها مال واكمل بجديه انا بحبك يا نور بس مش بعرف اعبر عن ده ولما عملت كده كان تحدي لان لازم اخذ اي حاجه انا عايزها
نور بسخريه: مغرور وعشان كده كنت باكسر غرورك يا سليم
سليم وهو يمسك يدها ويقبلها: قاسيه بس بجد بحبك يا نور وكل اللي كنت بعمله كان بدافع الغيره انا بجد عايزك تبقي كل حياتي وافقي بقا
واقترب منها هاااه موافقه
ولا
نور بخبث: ولااا ل ولسه هتكمل قبلها سليم وانقلب السحر على الساحر
نور زقته: ابعد يا مجنون بابا يشوفنا سوا وهتبقا الطار ولا العار مش جواز وكمان هو انا رديت او قولت رايي عشان تعمل كده
سليم وهو يقترب وينظر في عينها: بتلكك ونفسي تقولي ولا تاني عشان اخليها ولا اه بس بطريقتي انا وغمز لها
نور بسرعه قامت: بارد ومجنون وقالت بصوت عالي بابا انا موافقه على سليم ودخلت تجري على جوه
ابو نور: يا حول الله يارب بنات اخر زمن ثم نظر لي سليم بخبث الف مبروك بس استني حتي لما تكتب الكتاب هعديها بمذاجي عشان كنت شباب برضو زيك

 

 

سليم بحرج: الله يبارك فيك يا عمي طب استاذن انا بقا ومشي من كميه الاحراج
عند زينه فالبيت
زينه وهي بتغني: بقالي ليالي بنادي حبيبي ما جاني لا رايح لي بالي ولا داري باللي جرال بقالي ليالي حبيبي ما جاني لا رايح لي بالي ولا داري باللي جرالي الباب خبط وهي لسه مكمله وانا اعمل ايه باللي بحبه ياويلي يا ناري وانا شايف صورته قصاد عيني يا بطل ليلي ونهاري
ياسر ساند على الباب وغمز لها:الله يجبر بخاطرك والله بس مافيش بطل غيرك يا جميل
زينه بصت له بغيظ ودخلت
زينه: بابا ياسر جيه
ابو زينه: اتفضل يا ابني نورت اتفضل
ياسر دخل وهو بيغمز لي زينه
زينه حركت شفايفها: بارد وطلعت لسنها وده ضحك ياسر اووي بس مسك نفسه
قعد هو وابوها وامها وبعد شويه زينه قالت انا داخله المطبخ ودخلت
ياسر بمكر: عمي لو سمحت بس عايز ادخل الحمام
ابو زينه: اتفضل يا بني وجي يقوم بس ياسر قالو: لا خليك انت يا عمي انا هروح متتعبش نفسك ودخل وراه زينه المطبخ
ياسر من خلف زينه حضنها : الجميل اللي زعلان منى
زينه شهقت وزقته: انت مجنون حد يشوفنا واولا احنا مخطوبين مش متجوزين متعملش كده تاني
ياسر قرب منها وشدها من وسطها وهمس جنب ودنها: انا اعمل اللي عايزو وبعتذر يا ستي انتي عارفه عملت كده ليه لما زعقت معاكي وكمان انتي ليا غصب عن اي حد ولا في كلام تاني
زينه بتوهان: هاه كلام تاني لاء مافيش انا اصلا بحبك
ياسر فرح اووي وقرب منها
وقبلها وهي كانت في عالم تاني بس فاقه على صوت امها
ام زينه: زينه انتي كل ده بتعملي ايه
زينه بتوتر وكسوف: جايه يا ماما اهو ونظرت لي ياسر اطلع يا قليل الادب
ياسر بضحك: بس عسل وانتي مكسوفه والله وسبها وطلع
زينه بفرحه: عااااا بحبوووه ياااناس
وطلعت قعدت معاهم وشويه وياسر قال انه هيمشي وزينه وصلته لغايه الباب
ياسر بهمس: وانا بموت فيكي يا قلب ياسر مش الناااس هاااه وضحك ومشي
زينه بصدمه: نهار ابيض سمعني عااا غبيه وقفلت الباب وراه

 

 

كلمت صاحبها وكل واحده حكت اللي حصل معاها وبعدين نامه
تاني يوم الساعة 6في المكان المهجور
عند شيري وكان في حد تانى بعيد ومتخد*ر بس هي ما تعرفش مين
الشخص جيه ومعاه ناس كتير وقال لها: الساعه دلوقتي 6 جهزي نفسك وفي نفس اللحظه كلهم خلعوا الماسك
شيري بصدمه: انتووووو واغمي عليها
الاشخاص نظره لبعضهم وقالو:وبدا العد التنازلي

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت طالبتي)

اترك رد