روايات

رواية لم اختارك الفصل السابع عشر 17 بقلم سحر سمير

رواية لم اختارك الفصل السابع عشر 17 بقلم سحر سمير

رواية لم اختارك البارت السابع عشر

رواية لم اختارك الجزء السابع عشر

رواية لم اختارك الحلقة السابعة عشر

عند احمد
احمد لسه طالع برا الاوضه و بينادي على الدكتور
قاطعه : سحر سحر مالها
احمد بصدمه : أمجد
أمجد بفرح : أمجد كذا حاف بالحضن يا خويااا
و خد احمد في حضنه
أحمد بارتباك : انت ايه اللي جابك اقصد انت نزلت امتي
أمجد : انا عاتب عليك كدا الفتره دي كلها متسألش و سحورتي حبيتي متسألش عليا
احمد بارتباك : ما هو ما هو
أمجد : سحر كويسه
أحمد : تب بص خليك هنا وانا هجي لك
و سابه و طلع يجري عند الدكتور
أمجد باستغراب : ماله دا

 

 

عند احمد
احمد بصدمه : يا نهار اسود يا نهار اسود
الدكتور : افندم
أحمد بارتباك : س سحر فاقت يالا تعالا اكشف عليها
الدكتور : ماشي
وراح لها
عند فريد
يسري : وصلنا يا بيه
فريد وهو بيطلع من العربيه : يالا يالا بسرعه يارب اشفي مرات ابني يارب يالا يا يسري
أمام غرفه سحر
الدكتور : الحمد لله استعاده وعيها بالكامل
أحمد فرح : الحمد و الشكر ليك يارب
اسلام في نفسه : الحمد لله يارب
أمجد : انا وشي حلو عليكوا سحوره حبيبتي فاقت و الحمد لله
اسلام بحده جه يتكلم
قاطعه أحمد بارتباك : تب تب يا دكتور نقدر ندخل لها
الدكتور : تقدروا تدخلوا لها بس حاولوا متنرفزهاش و متعصبوهاش لان السبب اللي دخلها في غيبوبه ارتفاع مفاجئ شديد في ضغط الدم ادي الي دخولها في الغيبوبه ذي و نحمد الله انها فاقت علطول لان اغلب الحالات ممكن تقعد شهور على ما تفوق من الغيبوبه

 

 

أمجد : لا لا احنا مش هنعصبها ولا هنضيقها خالص تمام يا جماعه
اسلام بحده و غيره : هو مين الأخ
أمجد : انا
قاطعه احمد بارتباك : اا اا مش وقته يالا ندخل ل سحر
في غرفه سحر
سحر : اااه هو ايه اللي حصل ااه انا جعانه اوي الله لو شويه محشي زي ما كانت ماما بتعمله اااه كانت بتعمله بطريقه تجبني من الشارع اللي ورانا الله يرحمك يا م
قاطعها صوت : و مين قال ان انا مت انا عايشه
سحر بخوف : الصوت صوت ماما بس مين اللي ييتكلم مين
صوت : هجي لك بس مش دلوقتي يا بنتي
سحر : مين اللي بيتكلم مين
بتبص ناحيه الباكونه شافت واحده مستخبيه ورا الازاز
سحر : و النبي اطلعي أظهري
قاطعها اللي فتح الباب

 

 

أحمد بلهفه : سحر حبيبتي انتي كويسه
قاطعه أمجد : سحوره روح قلبي و حشتيني
سحر بفرحه : أمجد حبيبي جيت امتى
قاطعها اسلام بحده : نعمم يا اختي حبيبك دا انا عمري ما سمعتها منك
أمجد : ودا ماله دا
سحر : سيبك منه و خليك معايا اخبار خالتي ايه وحشتوني وحشتوني اوي
أمجد بحب : كلهم بيسلموا عليكي يا قلبي انا جيت على حسب المعاد اهوا
قاطعهم دخول يسري و فريد
فريد بلهفه : انتي كويسه يا
قاطعته سحر بحب : عم فريد….انا كويسه يا عمو اتفضل يا راجل يا طيب
فريد : ربنا يخليكي يا مرات ا
قاطعه أمجد : لا بجد وحشاني اوي يا سحر
اسلام بغيره : اتفضل قوم قوم بقولك من جنبها
أمجد : الله انا اللي قعدت الأول و بعدين انت مين
اسلام بحده و غيره : ما تعرفه انا مين يا سي احمد
احمد بارتباك : ااه ااه اوي اوي…. أمجد يبقى ابن خالتي
أمجد بحب : و نسيت اهم حاجه خطيب سحوره
اسلام و فريد بصدمه في صوت واحد : نعمم خطيب مين
أمجد : خطيب سحر مالكم

 

 

اسلام بغيره : اممم قوم اطلع برا لا الا و اقسم بالله هكسرك
سحر بحده : اسلام
اسلام بغيره : انتي تخرسي خالص انتي فاهمه
أمجد بحده : لا انت قليل الادب و ناقص تربيه و عايز تتربي
اسلام بغيره : تعالا وانا اربيك
أحمد : باااس الدكتور و سحر
أمجد بحده : مين البأف دا
اسلام بغيره وهو بيضرب بالبوكس : ابقى جوز سحر يا جحش
أمجد بوجع : اااه انت كداب ايوا كداب سحر محجوزه لي من و احنا في اللفه و انا مش هتنازل عنها
اسلام بغيره : تاني البجاحه فعلا فيها ناسه
و لسه هيضربه
قاطعه فريد : يالا اطلع على برا يا اسلام
اسلام بحده : انا
أمجد : احسن

 

 

فريد بحده : و انت كمان يالا برا
سحر وهي بتبص للبلكونه : ااه ااه معلش يا جماعه الوقت اتأخر وانا عايزه انام
الكل طلع
احمد جاي يطلع
سحر : احمدددد
أحمد بلهفه : نعم يا حبيبتي
سحر : هي ماما ماتت ازاي
أحمد باستغراب : ماما ايه
سحر : ماما ماتت ازي
أحمد : الحمد لله أخيرا اتجاوزتي الموضوع
سحر : تب و النبي عرفني هي ماتت ازاي
أحمد : هقولك على سر
سحر : قول
أحمد : بابا طلع بيضحك علينا ابو محسن صاحبي قالي ان ماما ماتت بحسرتها بعد ما بابا رماها في الشارع و حرمها مننا حتى ابو محسن صاحبي قالي ان جه ل بابا يوم ماما ماتت و قالت له بابا قاله ان معندناش حد بالاسم دا رفض يدفنها و رفض ياخد عزاها منك لله يا بابا
أحمد لاحظ دموع سحر

 

 

أحمد بلهفه : لا لا ابوس ايدك اهدي متكرهنيش في نفسي اني قولت لك
أحمد خدها في حضنه : انا اسف انا اسف و الله خلاص علشان خاطري
سحر وهي بتمسح دموعها : خلااص خلااص
أحمد بحب : بجد
سحر : ااه و الله خلااص
أحمد بحب : تب خلااص ادخلي نامي وارتاحي ياقلبي انا قاعد برا قدام الباب يا حبيبتي عايزه اي حاجه نادي لي
سحر : حاضر
قدام اوضه سحر
اسلام بحده : انا اللي هبات مع مراتي
أمجد : لا انا اللي هبات مع خطيبتي
اسلام بغيره : انت مجنون يالا بقولك مراتي

 

 

أمجد : انت اللي ستين مجنون لو مفكر أن هسيب سحر معاك سحر دي ليا من يوم ما كانت في اللفه انت سامع
اسلام بغيره : و اقسم بالله هضربك
قاطعهم خروج احمد
احمد بحده : باااس باااس منك له انا اللي هقعد مع اختي و يالا من غير مضرود كلكم
اسلام : بس
أمجد : اصل
قاطعهم احمد : برااا
الساعه ١٢ بليل
سحر كانت نايمه زي الملاك
الصوت : وحشتيني يا بنتي
و باستها من دماغها
و لسه جايه تطلع
قاطعتها سحر اللي مسكت خمارها
سحر بصدمه : مامااا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية لم اختارك)

اترك رد

error: Content is protected !!