Uncategorized

رواية غرام الجاسر الفصل السابع 7 بقلم ولاء أحمد

 رواية غرام الجاسر الفصل السابع 7 بقلم ولاء أحمد

رواية غرام الجاسر الفصل السابع 7 بقلم ولاء أحمد

رواية غرام الجاسر الفصل السابع 7 بقلم ولاء أحمد

*بتكلمي مين يااستاذه ماجي
لفت ماجي وانصدمت لما شافت مريم
ماجي بتوتر=ها لااا دا عميل ع. عندي
مريم بشك= عميل!! 
ماجي بتوتر=ايوة عميل *ثم اكملت محاولا ان تخفي توترها*كنتي جايه ورايا ليه عاوزة حاجه؟!
مريم ببسمه صفرا=ابيه جاسر بيناديلك
ماجي بهروب من امامها= طب انا دخلا
*ودخلت
مريم في سرها=اقطع دراعي لو مطلعش وراها حاجه “ثم اكملت باستغراب” هو العميل بيقولولو باشا وخطه لا دنا لازم ابقي وراها
*ودخلت وراها 
بالداخل يجلس جاسر واسر مع بعض ومريم ورحمه لوحدهم  والعقربه قصدي ماجي لوحدها
ماجي موجها حديثها لرحمه بعد ما انضمتلهم=ممكن نبقا صحاب في الفتره اللي هبقا موجوده فيها هنا
رحمه بطيبه=طبعا ياحبيبتي
ابتسمت ماجي بخبث
ونظرت لها مريم بنظره شك لانها حست انها وراها حاجه وكبيرة
جميله من الداخل=مريم يامريم
*قامت مريم بضيق  وتوجهت للداخل
عند ماجي ورحمه
ماجي بخبث وحزن مصطنع=كنت عايزاكي ف طلب صغير واتمني توافقي
رحمه باستغراب=اي ياحبيبتي.
ماجي بتمثيل الحزن=كنت عايزة بليل اروح
 عيد ميلاد صحبتي بس جاسر مش هيرضي
 ‏
 ‏ عشان انا جايه فشغل ومن شروطه اني
 ‏
 ‏ منزلش غير لما يكون الشركه البعتاني ليها
 ‏
 ‏ خبر وانا مش عايزة حد يعرف فاهماني وانا
 ‏
 ‏ اوعدك مش هتاخر بس المهم انك تغطي عليا
 ‏
 ‏ وكمان هديكي رقم تلفوني عشان لو اي حاجه
 ‏
 ‏ حصلت تقوليلي وانا اجي علي طول
رحمه بقلق=مهو انتي لو قولتي لجاسر مش هيقول حاجه ممكن انا اقنعه
قاطعتها ماجي برفض=لا متقوليش له حاجه
 “ثم اكملت بحزن مصطنع محاولا اقناعها’
 لو مش عايزة تساعديني خلاص مش مهم
 ‏
 ‏ اروح….. علي ان صحبتي هتزعلي اني نزلت
 ‏
 ‏ مصر ومحضرتش عيد ميلادها
رحمه بطيبه=خلاص ماشي بس متتاخريش عشان محدش يلاحظ
ماجي بفرحه لاستكمال جزء من خطتها=مش هتاخر وكمان هبقي اتصل بيكي يلا بقا هاتي رقمك
واخذت رقمها وقامت طلعت اوضتها تكلم عاصم وتقوله
بالاسفل عند رحمه 
مريم بعد ما خرجت من عند مامتها توجهت لرحمه 
مريم بفضول=كانت عايزة منك اي البت الصفرا دي
ضحكت رحمه بصوت عالي
فنظر لها جاسر نظره اخرستها
فسكتت بتوتر واستغراب من نظراته
نكزتها مريم=يابت ردي عليا
رحمه بتوتر= هاا لا كانت بتتعرف عليا عادي
 اومأت مريم بعدم ارتياح لتلك الصفراء
 ‏
 ‏_-_-_-_-_-_-_♕بقلم/ولاء احمد♕-_-_-_-_
 ‏
في القاهرة في منزل عاصم
عاصم لصافي=دخلتي لرندا انهارده
صافي بلامبالاه=لا بقالي كام يوم مش بدخلها
انتفض عاصم من مجلسه وقال بغضب=افرضي ماتت كده كل  ال عملناه في سنين هيروح هدر ثم جري للقبو وفتحو وصدم عندما وجد رندا فاقده للوعي او فاقده للحياه!!!
شالها بسرعه وطلع حطها ف اوضه واتصل ب الدكتور
وصل الدكتور بعد نص ساعه وعلقلها محاليل وكتبلها علاج وقال ان حصلها هبوط بسبب قله الاكل؟! 
ابتدت تفوق ولقت قدامها عاصم وصافي
صافي بضعف=سبوني بقا حرام عليكوا انتوا عايزين اي
ضحك عاصم بشر=لا دانتي تفوقي كدا عشان عندي ليكي مفجأه انهاردة
ومشي وسابها
-_-_-_-_-_-_-♕بقلم/ولاءاحمد♕_-_-_–_-__
مساءا في بيت جاسر
خرجت ماجي ومشت لحد حته مقطوعه وكان مستنيها عاصم ثم اتصلت ب رحمه 
ماجي بتمثيل النسيان =معلش يا رحومه خشي اوضتي  كده هتلاقي هديه علي السرير خديها
دخلت رحمه الاوضه ولقت فعلا الهديه=اها لقيتها
ماجي= بصي انزلي انا واقفه اخر الشارع 
لبست رحمه بسرعه ونزلت  من غير ماحد يعرف وخرجت لاخر الشارع بس ملقتش حد وفجاه حست بحد وراها كاتم نفسها وبعد كدا محستش بحاجه
عاصم لماجي=ارجعي بسرعه عشان محدش يشك فحاجه
ومشت ماجي واخد عاصم رحمه وبصلها بنظرة شهوانيه وشالها وحطها ف العربيه ومشي
-_-_-_-_-_-_-♕بقلم/ولاء احمد ♕-_-_-_-_-_-
صباحا في فيلا المنزلاوي
صحوا الكل وقعدوا علي السفره مستنين رحمه بس اتاخرت ونزلت الخادمه تجري وهي تقول =الست رحمه مش فوق ياهانم
اتنفضوا كلهم من مقعدهم
جاسر بقلق=يعني اي مش فوق
 ثم قام بالاتصال عليها وعطي مغلق!!
اسر=اهدي ياجاسر ممكن تكون نزلت تجيب حاجه او قاعده ف حته هنا ولا حاجه
*وانتشروا كلهم ليبحثوا عنها ولاكن لم يجدوها وخرج جاسر واسر يبحثوو عنها  بالخارج ولاكن لم يجدوها
زفر جاسر بقلق واضح=هتكون راحت فين بس
اسر بأطمئنان=ان شاء الله هنلاقيها تعالي نبلغ ممكن يلاقوها
جاسر بتعب=لازم يعدي 24 ساعه علي غيابها وانا مش هقدر استني 
اسر =طب يلا نروح ممكن تكون رجعت
رجعوا البيت وانصدموا لما لقوا مريم هجما علي ماجي
جاسر بزعيق=مريم هو دا وقته
مريم بدموع من صريخه عليها=البت دي هي اللي عارفه مكانها
 “ثم قصت عليه ما سمعته من مكالمتها مع عاصم”
قرب عليها جاسر ووجه لا يبشر بالخير
جاسر ووهو ممسك بشعرها=هتقولي مكانها ولا ابعتك لربك الكريم
ماجي بوجع من قبضته=م.معرفش حاجه 
شدد جاسر اكثر علي شعرها فصرخت=هتقولي ولا استخدم طريقه مش هتعجبك
ماجي بوجع ودموع= م.معرفش 
هوي جاسر صفعه علي وجهها 
جاسر بصوت جهوري=مش بتكلم كتير انا ياو****
ماجي بعياط=ه.هقول ولله ه.هقول
جاسر بغضب=اخلصي ياروح ا****هو انا هشحنت منك الكلام
ماجي=كل ال اعرفه ان الخطفها واحد اسمه عاصم الدمنهوري
جاسر وغضبه زاد=مكانه!
ماجي بوجع=م.معرف.. ااااه
صرخت عندما هوي جاسر بصفعه مره اخري علي وجهها
جاسر=اخلصي
ماجي=هو في القاهره في******
اخدها جاسر معاه وسافر ومعاه اسر
-_-_-_-_-_♕بقلم/ولاء احمد♕-_-_-_-_-_-_-   
في القاهرة 
فتحت رحمه عيونها وصدمت عندما رات…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد