روايات

رواية رسالة ماسنجر الفصل الرابع 4 بقلم إيمان هنداوي

رواية رسالة ماسنجر الفصل الرابع 4 بقلم إيمان هنداوي

رواية رسالة ماسنجر البارت الرابع

رواية رسالة ماسنجر الجزء الرابع

رواية رسالة ماسنجر الحلقة الرابعة

فقت على صوت احمد وهو بيتكلم مع حد دقنه كبيره ولبس جلبيه متقطعه وماسك سكي***نه حسيت ان روحي هتتسحب مني
حولت احرك جسمي عشان بس اعرف اتصرف ولما فشلت حولت اركز مع كلامهم
*هتعمل ايه فيها
*انا تأكدت انها زهرية يعني دم*ها يفتح المقبره لما الساعه ١٢تيجي يكون القمر اكتمل وتتم عمليه الذبح
*خلاص تمام انا هكلم البص وشوف رأيه
*هو مش هيجي
*مش عارف بس احتمال ميجيش
لقيت احمد بعد ما خلص كلام بيحاول يقرب مني عشان يشوف انا فقت ولا لا حولت اكتم نفسي وخوفي لغايه لما يمشي غمضت عيني برعب وفزع
لسه بيقرب مني سمعت حد بينادي عليه
لما مشي كنت هعيط من فرحتي مكنتش عارفه هو كان ممكن يعمل فيا ايه
ولي هون عليا شويه ان جسمي بدا يفك
مكنتش عارفه افكر في ايه بس جة في بالي الشخص المقنع قعدت الوم نفسي اني مسمعتش كلامه واعيط على غبائي
لغايه لما سمعت صوت خطواتهم بيقرب مني غمضت عيني بخف
لقيت احمد والدجال ورجلين شكلهم يخوف
لما قربوا مني عملت تاني اغبى حاجة صوت وعرفتهم اني فايقه
سمعت صوت ضحك احمد وقعد يشاور عليا ويتكلم
*اغبى حد شوفته انتي ازاي بجد مستحمله نفسك لا والادهي من كدا ان فيه حد حذرك وانتي برضوا صممتي
بس اشربي بقا
رديت عليه بصدمه وانا بحاول اعافر من الرجلين لي بيحولوا يمسكوني
*حد حذرك وانت ايه عرفك
بصلي بضحك *معتش ينفع الكلام بقا
قعدت اصرخ واحاول اسحب ايدي من الرجلين
*لا كلمني مين لي حذرني
انت الشخص المقنع قول قول يا واطي
اخيرا عرفت أشد نفسي منهم جريت على أحمد ومسكت فيه قعدت أضرب فيه
*انت الشخص المقنع قول متكدبش
لقيته مسكني من رقبتي وكأنه هي*موتني

 

 

*لا مش أنا بس هموتك عشان تبقى تمدي ايدك عليا يا حلوة
كنت خلاص بطلع في الروح سمعت صوت حد كأني سمعته قبل كدا بصيت بصدمه اتجاة الصوت
وحسيت ان خلاص هموت من صدمتي
كان نفس الشخص المقنع لقيت احمد رميني على الأرض قعدت ابص عليه انا متأكده انه نفس القناع انا عمري منساه لا وكمان نفس الصوت اكيد مش بحلم يعني
لقيته قرب من احمد وضربه بالقلم
*ازاي تقرب منها يا كلب انت
*بس هي لي مدت ايدها عليا
*اول واخر مره انت فاهم
سمعت الدجال وهو بيتكلم
*ياله عشان الوقت ميعديش
لقتهم قربوا مني وشدوني بقيت بصوت على أخرى ومرعوبه بقيت ببص حوليا ملقتش غير صحرا والدنيا ضلمة جدا
وراجل ماشي قدامي قاعد يقول كلام مش مفهوم حسيت ان دي نهايتي
لقيتهم رموني قدام حفره كبيره و الدجال مسك سك*ينه كبيره
وبص على الشخص. المقنع
*ادبح***ها
رد عليه *لا متدبح**هاش اقط*ع ايديها الايمين مش دم*ها يكفي
*ايوا
*خلاص خلص دلوقت

 

 

بقيت هتصعر من الخوف ومن الرعب لقيت الدجال قرب مني وانا قاعده اصرخ على اخري والكلمة لي قاعده تطلع مني
*يا ماما يا ماما الحقيييييني
محستش بنفسي غير وراجل ضخم ماسك ايدي والدجال ماسك السك**ينه وقاعد يج**رح في أيدي
بقيت هتجنن من الوجع وصوت صريخي ملا المكان
ببص على الحفره لقيت نور فظيع بيطلع منها والمكان لي حوليا بقا دم
والدجال قاعد يتكلم بصوت مش مفهوم لغايه لما سمعته بيقول
*أتيت لك بالقربان فافتح لنا ما يجود في باطن الأرض
لقيته سكت فجأه وبص عليا وعينه مليانه سواد ورفع السك**ينه عشان تنزل على أيدي وتقط*ها بقيت حاسه اني هنصعر من الصدمه
بصيت على الشخص المقنع وفقدت الوعي
*هنعمل فيها ايه يا بص
*المهم الدنيا تمام ولا ايه انا اهم حاجة عندي المقبره
*تمام متقلقش

 

 

*خلاص لما تتأكد ان المقبره اتفتحت حد يبقى يلم الج**رح ويرميها قدام بيتها
*تمام يا بص
*******************
فقت على صوت صويت وضرب امي ليا وهي بتصوت ومش بتقول غير
*حرام عليكي فضحتنا ودمرتي سمعتنا اخوكي هيد***بحك
بصيت على امي وهي بتلطم على وشها وتخبط على جسمي
*مين لي عمل فيكي كدا ولا من عمايلك السوده
بصيت حوليا عشان استوعب انا فين من كثر الألم بقيت هتجنن لقيت كل الجيران حواليا
سمعت صوت واحده فيهم بتقول *يلهوي دا خوها قط***علها ايديها
رديت ست تانيه *تستاهل الا انتي متعرفيش هيا عملت ايه دا اخوها امبارح شال السكينه وبقا يجري في الشارع ويقول هدبحها
بس ارجع وقولك ياختي من عاميلها السوده دي عملت!!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية رسالة ماسنجر)

‫2 تعليقات

اترك رد