روايات

رواية تزوجني لينقذني الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد

رواية تزوجني لينقذني الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد

رواية تزوجني لينقذني البارت السادس

رواية تزوجني لينقذني الجزء السادس

رواية تزوجني لينقذني الحلقة السادسة

واول ما فتح الباب وقفو مصدومين لما شافو الخدامه واقفه وبتحاول تسمع كلامهم رائد بص لجميله ورجع بص ليها
رائد بغ”ضب : انتي بتعملي اي عندك
الخدامه بخو”ف وتو”تر : ولا حاجه ي بيه انا كنت جايه اشوفكم عايزين حاجه ولا لا
رائد : طب روحي شوفي شغلك (وقفل الباب لما مشيت جري)
جميله بخو”ف : تفتكر سمعت حاجه
رائد بتفكير… *فلاش باااااگگگ
رائد ببر”ود : انتو الي اتكلمتو قدامي وصوتكم كان عالي
جميله بض”يق : طب انا عايزه اغير الفستان دا اعمل اي
رائد كان هيرد بش شاف خيال باين من تحت الباب ان في حد واقف برا وبيسمعهم حاول يغير الموضوع
رائد ابتسم بخ”بث وقرب منها : سهله تعالي اساعدك
جميله شه”قت : يالهوي لا
رائد مقدرش يكتم ضحكته وضحك بصوت عالي علي شكلها ودي كانت اول مره جميله تشوف ضحكته وابتسمت
رائد قرب من الباب وفتحه بسرعه : طب انا خارج
*بااااااگگ

 

 

 

رائد ببرود : لا مسمعتش حاجه (وفتح الباب وخرج)
جميله وقفت قدام المرايا وبصت لنفسها بحز”ن : كان حلمي بسيط وزي اي بنت ان اليوم دا يكون اسعد يوم في حياتي واكون مع الي بحبه واعيش حياه مستقره زي اي حد اعيش في امان (ومسحت دمو”عها الي نزلت بحز”ن) حصل عكس ما اتمنيت تماماً
سميه : هاا ي عفاف احكيلي اي الي حصل
عفاف : ولا حاجه ي ست هانم معرفتش اسمع حاجه اصل البيه فتح الباب وشافني وانا واقفه
سميه بغ”ضب : يخر”بيتك انا غلطانه اني اعتمد علي واحده غبيه زيك غو”ري من وشي
عفاف : اسفه ي ست هانم
ومشيت بسرعه من قدامها
محمود جه من وراها وهو بيضحك : بقا تسيبي الدنيا كلها وتقولي لعفاف
سميه بخ”بث : اخر”س انت دلوقتي اما نشوف هنعمل اي
محمود : الظابط دا مش سهل يتلعب معاه
سميه : عيب عليك ي واد تقول كدا وامك موجوده هنلاقيلو حل نعمل ليهم مشا”كل لغايت ما يز”هق منها ويطلقها
محمود شاف رائد : هناك اهو
سميه فكرت بسرعه : طب روح اتكلم معاه في نفس الموضوع
محمود : بسسس

 

 

 

سميه زقته : امشي يلا
رائد كان واقف بيتكلم في التليفون خرج ليه بسرعه : اي ي عرسنا طالع برا اوضتك لي يوم فرحك (كمل بخ”بث) العروسه معجبتكش ولا اي غريبه مع انها كانت بتعجبني اول لما….
قاطعه رائد ومسكه من هدومه بغ”ضب : اسمع يلا لو جبت سيرت مراتى تاني علي لسانك هقطعه فاهم ولا تحب افهمك بطريقتي (وبصله بسخريه) ولا تحب تاخد بو”كس تالت
محمود حاول يداري خو”فه من نظرات رائد وسابه ومشي ورائد رجع الاوضه كانت جميله غيرت الفستان ولابسه بيچامه بيتي وقعده بتسرح شعرها
رائد : اجهزي عشان بكرا هنرجع القاهره عندي شغل
جميله كانت سرحانه ومسمعتش كلامه قرب منها وتكلم : قولت اجهزي عشان هنرجع بكرا القاهره سمعتي
جميله فاقت وبصت ليه : بكرا بالسرعه دي
رائد بغ”ضب مكتوم : وانتي فكرا اني فضيلك عشان اقعد اكتر من كدا بكرا هنرجع القاهره ف اجهزي ولو مجهزتيش هرجع انا
جميله : هترجع انت ازاى لوحدك والناس….
قاطعها رائد بغ”ضب: يادي الناس كل شويه الناس هتقول الناس هتعيد ما تو”لع الناس انا قولت الي عندي لو مجهزتيش هرجع انا

 

 

 

جميله خا”فت منه وراحت خدت مخده من علي السرير وحطتها علي الارض عشان تنام
رائد : انتي بتعملي اي
جميله بحز”ن : هنام وهاجي معاك بكرا تصبح على خير
رائد قرب منها بخطوات سريعه وشالها ونايمها علي السرير : مفيش نوم علي الارض
جميله بخو”ف : لا نام انت علي السرير وانا هنام علي الارض
رائد ببرو”د : مبحبش اعيد كلامي
كان قريب منها اوي وفضلو بصين لبعض وسرحو رائد قرب منها اكتر ووو…
مامت جميله : ي مصيبتي السوده يعني انت بعت بنتك ي راجل
صابر : شششش واطي صوتك دا
مامت جميله بد”موع : ي حبيبتي ي بنتي الله يسامحك ي صابر بعت بنتك وخدت التمن وجاي تقولي دلوقتي لي هعملك اي يعني

 

 

صابر : انا عايز الدهب بتاعك منصور عايز ضغف الفلوس وانا صرفت نصهم اصلا
مامت جميله بغ”ضب : وانا اعملك اي انت عارف انت دا دهب امي الله يرحمها ومحتفظه بي عشان ادي لبينتك لما تتجوز واهي اتجوزت اهو وبكرا هدي ليها وانت اتصرف مليش دعوه
صابر : امال عيزاني اتحبس وانا ماضي علي وصولات امانه قالي ي اوديلو بنتك ي ادخل السجن
مامت جميله بصدمه : ايييي
صابر : ايوا ده الفرح بتاعهم وقالي ي رجع الفلوس الي ادهالي ي اوديلو بنتك
سميه كانت واقفه برا الاوضه وسمعت كلامهم ابتسمت بخ”بث وووو.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تزوجني لينقذني)

اترك رد