روايات

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل السابع عشر 17 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل السابع عشر 17 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد البارت السابع عشر

رواية الحب الدائم رغم البعد الجزء السابع عشر

الحب الدائم رغم البعد
الحب الدائم رغم البعد

رواية الحب الدائم رغم البعد الحلقة السابعة عشر

حنان بعياط: يحبيبتي يابنتي انا اللي السبب في ده كله انا اللي خليتك سافرتي متسيبنيش ياجاسمين انتي قولتي مش هسيبك ابدا حتي لو اي سبتيني ليه
احمد بعياط: قومي عشان خاطري انتي مش قولتي ان انا اخوكي مهم حصل وهتفضلي جمبي قومي ياقلب اخوكي
حنان: انا هاخد بنتي ونرجع مصر
فهد: جاسمين مش هتتحرك من هنا غير لم تفوق انتو سامعين
وطلع وسابهم
حنان قومي ياقلب امك اه انتي مش بنتي بس انا امك وبحبك ومقدرش اعيش من غيرك قومي ياروحي
_مش بنتهم انا لازم اقول لخديجه بسرعه وجرت علي اوضتها احسن حد يسمعها
مني: الو ياخديجه
خديجه: اي ياطنط في اي
مني: جاسمين امها اللي هنا هي واخوها بيقوله انهم مش اهلها
خديجه: مش اهلها كيف بس
مني: انا سمعتهم بيقولو كدا
خديجه: طيب انا جي حالنا عندك وافهم في اي
مني: ماشي مستنياكي

 

 

 

فهد بعد شوي
فهد: ها خلصتو
حنان: ليه في حاجه يابني
فهد: عشان تطلعو
حنان: بس احنا قعدين مع بنتنا
فهد: مينفهش
احمد بصوت عالي: هو اي اللي مينفعش
ادم كان معدي سمعهم جري عليهم
ادم: هو مش قصدو حاجه هو قصدو ان انتو شوفتوها انزلو ارتاحو في اوضكم وهي كمان مينفعش حد يفضل معاها غير الممرضه
احمد: وفين الممرضه دي بقا
فهد: جي في الطريق اهي
ادم: ففهد خايف علي صحتها يعني مينفعش نكلمه كدا هو خايف عليها زي مانتو خايفين عليها
حنان: ماشي يابني واحنا اهم حاجه راحت بنتنا
ادم: فعلا اهم حاجه راحتها عندنا احنا الكل
حنان: فين اوضتي انا وبني يابني
ادم: امل ورهتلهم جمب اوضتك
امل: خالتو حنان تعالي انتي اقعدي معايا في الاوضه وسيبي احمد لوحدو في االاوضه
حنان: ماشي يابنتي يلا

 

 

 

بعد ما حنان وامل واحمد نزلو
ادم: فهد في اي مينفعش تتكلم معاهم كدا هي بنتهم
فهد: والاوضه اللي هم فيه بتاعت حياه
ادم: مش عشان اوضت حياه تتشرط عليهم
فهد: ادم مالكش فيه ها
الممرضه رشا: سسلام عليكم
‏فهد بعصبيه: اخرتي ليه كدا ياهانم
‏رشا بخوف: اسفه ياستاذ فهد الممرضه فين
‏فهد تعالي وخدها ودخل عند جاسمين
‏فهد: اهي الاجهزه اللي عليها دي لو اشتالت او حد جه جمبها هموتك انتي سامعه وطبعا انتي دكتورها وعارفه اي ممكن يحصلها لو اشتالو
‏رشا: اه عارفه
‏فهد: تمام تفضلي معاها الاربع وعشرين ساعه انتي سامعه
‏رشا بخوف: اه سامعه
‏فهد: تمام يلا انا هروح شغلي واجي شوي كدا
‏رشا: تمام يافندم روح
خديجه: ها فهميني مش بنتهم كيف
مني: انا سمعت انها مش بنتهم وهم مش اهلها الحقيقين

 

 

 

خديجه بعد مافكرت شوي: مستحيل
مني: في اي
خديجه: سمعت ادم بيقول انهم ساعات بيحسوها حياه اوع تطلع هي
مني: لو طلعت ها هننتهي
خديجه: لازم نتخلص منها
مني: كيف
خديجه: هنشيل الاجهزه اللي محطوطه عليها وهي تموت
مني: طيب هنعمل كدا كيف
خديجه: دلوقتي عايزاكي تلهي الممرضه بر وانا اسحب وادخل
مني: ماشي يلا
خديجه ومني راحو عند جاسمين
مني: سلام عليكم ممكن دقيقه يادكتوره
رشا: نعم يافندم
مني: تعالي نقف بر عشان منزعش المريضه
رشا بس وبصت علي جاسمين
مني: متخافيش هنقف بر
رشا: ماشي وطلعت مع مني وخديجه اتسحبت ودخلت عند جاسمين شالت الاجهزه وطلعت شاورت لمني ومنه خلصت مع الدكتوره
مني: ماشي شكرا
رشا: العفو

 

 

فهد: بتعملي اي بر
رشا: كنت وبيبص لاقي جاسمين مشتال من عليها الاجهزه وبتاخد نفسها براحه
فهد: الحقي بسرعه وجري هو والممرضه ركبه الاجهزه تاني
فهد بصوت عالي: اي ده انتي مستهترها يلا اطلعي من هنا ومفصولها من الشغل
ادم وامل والكل جري علي صوت فهد
ادم: في اي
فهد: الاستاذه مستهتره اوووي وتمشي من قدامي بدل مموتها
ادم: اطلعي بر بسرعه
رشا: مصدقت سمعت كدا طلعت جري
محمد: اهد يافهد خلاص هي كويسه
فهد: كله يروح ينام وعلي اوضته
وهو فضل فيه الاوضه جمبها
بعد اسبوع فهد معدي من قدام اوضت حنان وامل
حنان: جاسمين هتفوق ايمتا وحشتني اووي عارفه عمري معتبرتها مش بنتي واني لقيتها في الشارع..

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الحب الدائم رغم البعد)

اترك رد