روايات

رواية أحببته رغما عني الفصل الأول 1 بقلم شيماء محمد

رواية أحببته رغما عني الفصل الأول 1 بقلم شيماء محمد

رواية أحببته رغما عني البارت الأول

رواية أحببته رغما عني الجزء الأول

أحببته رغما عني
أحببته رغما عني

رواية أحببته رغما عني الحلقة الأولى

_انتى ياللى قاعدة ورا
_حضرتك بتكلمنى انا يادكتور مروان
دكتور(مروان)_ايوا بكلمك انتى يعنى هكون بكلم مين
_نعم يادكتور فى حاجة ؟!
دكتور(مروان):قومى اوقفى وانتى بتكلمينى قومى وقولى انا كنت بقول ايه
_حاضر يادكتور. #شيماء محمد (زهرة الجناين)
……وبدأت تشرح جميلتنا شرح الدكتور حتى معظم زمايلها فهموا الشرح منها أكتر من الدكتور
_فى حاجة تانية يادكتور ولا خلاص كدا
دكتور(مروان)_ايوا إطلعى برا
_ليه يادكتور انا عملت ايه حضرتك وقفتنى وماعملتش حاجة وكمان شرحت لحضرتك زى ما حضرتك قولتلى ممكن أعرف ليه اطلع برا
دكتور(مروان)_علشان ردك دا عليا وحتى لو ما عملتيش حاجة لما اقولك إطلعى برا تطلعى من ساكت
_تمام يادكتور هطلع فـ حاجة تانية ولا خلاص كدا
دكتور(مروان)_ايوا لو ردك عليا فضل بالشكل دا ما أشوفش وشك تانى عندى ف المحاضرة انتى فاهمة واطلعى يلا برا
_حاضر يادكتور عن إذن حضرتك
بقلم شيماء محمد (زهرة الجناين)✍🏻
….بعد ما المحاضرة خلصت والطلبة خرجوا ……
_جوجو …ياهاجر
هاجر _ايوا يا سما انا اهو تعالى
سما_معلش ياجوجو ما تزعليش من الدكتور مروان هو كدا ومعاكى انتى بالأخص علشان يعنى …..وشاروت على النقاب
هاجر(بإبتسامة صافية) _علشام النقاب يعنى ياستى هو مش اول ولا أخر واحد يعمل كدا معايا
سما_معلش ما تزعليش بس أما انتى طلعتى أروبة ف الشرح لا دا انا هخليكى تشرحيلى بعد كدا
هاجر_ وانا عنيا ليكى ياست سما هو إحنا عندنا كام سما يلا علشان الحق اروح علشان الدواء بتاع بابا يلا مع السلامة
سما_ماشى ياجوجو يلا مع السلامة ياحبيبتى
……روحت هاجر ووصلت البيت طبعا موضوع الدكتور اللى طردها النهاردة زعلها شوية لكن هى راضية بكدا وبالعكس دا خلا الدكتور يبان قدام الطلبة ظالم ….يلا نكمل
هاجر دخلت الشقة _ بابا ياسيد الكل وقرة عينى مساء الفل يا أحلى بابا
أحمد_ مساء النور يانور عينى ايه اللى اخرك كدا ياحبيبة بابا
هاجر _ مساءك ورد يا حجوج ياعسل إنت معلش يابابا حصلت حاجة ف الطريق عطلتنى ها قولى أخدت الداوء ولا لسا الظاهر لا
أحمد_ انتى عارفة انا بستناكى علشان انتى اللى تعطيهونى
هاجر _ طب يلا يا بابا علشان تأخده
أحمد _ يابنتى ياحبيبتى فكرتى فـ موضوع العريس اللى قولتلك عليه
هاجر _الكلية ….الكلية كانت زى الفل النهاردة
أحمد_ هاجر ….يابنتى أنا مش هعيش ليكى كتير لازم أطمن عليكى
هاجر _ بعد الشر عليك يا حبيبى ربنا يطول ف عمرك
أحمد _ يابنتى انتى لو بتحبينى بجد وعايزة تريحينى وافقى يابنتى علشان خاطرى
هاجر _ هوافق يابابا وانا مش مستعدة ازاى يعنى
أحمد _ علشان خاطرى يابنتى وافقى
هاجر _ حاضر يابابا وامرى لله ويلا بقا علشان تأخد الدواء ونأكل لقمة
…..بعد ما هاجر أعطت الدواء لوالدها واكلت معاه دخلت هاجر الأوضة وخلعت النقاب وظهرت ملامحها الملائكية مع عيونها الخضراء وبشرتها البيضاء وشعرها الأسود مثل الليل وبدلت ملابسها وريحت شوية من تعب طول النهار ….
……فـ غرفة أحمد والد هاجر ……..
أحمد _ ايوا ….انا عرضت عليها ووافقت خلاص فاضل بس كتب الكتاب
_خلاص إن شاء الله كتب الكتاب الإسبوع الجاى
أحمد (بحزن)_لا ….كتير الإسبوع الجاى خليها بكرا إن شاء الله
_إنت مش شايف إن بكرا قريب اوى ودى هتبقى مفجأة صعبة ليها اوى
أحمد_ انت وعدتنى إنك هتعمل اى حاجة علشان وأنا بقولك لازم يبقى بكرا قبل فوات الأوان
_خلاص اللى تشوفه أنا ماعنديش مانع
أحمد_ خلاص إن شاء الله هستناك بكرا مع المأذون
_خلاص ماشى
…..فـ مكان تانى …….
_البت دى تلزمنى لازم تجيبوها لحد عندى
_إشمعنا البت دي يعنى اللى عايزها بأى طريقة
_بحبها ….عارفة يعنى بحبها
_ ماشى هنقول إنك بتحبها
_ايوا وبعدين
_بتحبها ازاى وانت عمرك ماشوفتها ،ولا حتى اعطتك ريق حلو حتى ،ما تضحكش على نفسك انت مش بتحبها إنت عايز تأخدها علشان دى البنت الوحيدة اللى كسرت منخيرك
_إسمعوا البت دى تجيبوها بأى طريقة
_ماشى إعتبروا حصل
……….تانى يوم الصبح ……..
قامت هاجر وصلت فرضها ودعت ربها إنه ييسرلها أمورها كلها …….
هاجر _ صباحك فل يا بابا ياحبيبى
أحمد _ انتى هتروح فين على كدا ياحبيبة بابا
هاجر _ هفطر معاك يا بابا وهنزل الكلية إن شاء الله
أحمد _ لا مفيش نزول الكلية إنتى كتب كتابك النهاردة
هاجر (بصدمة)_. ايه ….😳

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببته رغما عني)

اترك رد

error: Content is protected !!