روايات

رواية حبيب الطفولة الفصل الثاني 2 بقلم شروق أحمد

رواية حبيب الطفولة الفصل الثاني 2 بقلم شروق أحمد

رواية حبيب الطفولة البارت الثاني

رواية حبيب الطفولة الجزء الثاني

حبيب الطفولة

رواية حبيب الطفولة الحلقة الثانية

ادم فاتح الباب واتصدم من اللي شافو
لقي شروق مر*ميه عل الارض وحوليها د*م
ادم بصدمه: شروق قومي انا اسف قومي طيب وهنرجع قومي
شلها وركبها العربيه وجري بيها عل اول مستشفي
ادم؛ عايز دكتوره
الدكتور جه؛ ممكن تسبيها
ادم بغضب: بقول دكتورهه
الدكتور بخوف.. حاضر حاضر
وفعلا جات دكتوره
دكتوره.. ممكن تسبها هنا
ادم.. تمام
خرج ادم والدكتوره بدات تكشف عليها
الدكتوره.. للاسف المريضه تعبت جدا وكانت ممكن تتدخل ف غيبو. به
ادم بصدمه وموع مغرقه وشه: طب وبعدين
الدكتوره.. ادعيلها

الدكتوره مشيت وسابت ادم ف صدمتو
ام عند خطيبت ادم يارا
يارا.. وحشتني ياحبيبي
المجهول.. ونتي اكتر ياروحي اي جيتي يعني
يارا.. جيت عشان وحشتني وغمزتله
المجهول.. ونتي كمان وحشتيني اتفضلي
يارا والمجهول حصل بينهم علا. قه
اما عند شروق وادم
ادم: هي كويسه يدكتوره
الدكتوره.. للاسف كانت هتمو. ت بس ربنا كتبلها عمر جديد ممكن تروح تشوفها هي فاقت
ادم بفرح.. بجد
الدكتوره بضحكه.. اه والله زي مبقولك كدا يلا روح
ادم جري عل اوضه شروق
ادم: شروق
شروق مش بتتكلم بصه عل الشباك
ادم.. انا اسف
شروق.. وهستفاد بااسفك اي انت جيت ونت معاك وحده فين وعودك ولا انت بتوعد وبتنسي
ادم: انا منستكيش

شروق.. متقلقش هخليك تنساني
ادم بستغراب.. هتعملي اي
شروق.. هساافر عند بابا فرنسا ومش هتشوفني تاني واتجوز اللي اسمها يارا دي وانساني
ادم بوجع.. انا اعمل اي
شروق. تنساني
ادم.. نعم
شروق.. زي مسمعت تنساني ونا هنساك وربنا يوفقك ويخليك ليارا مش عايزه اشوف وشك
ادم خرج من الاوضه وفضل يعيط انو عمل كدا ف حب عمره
ادم.. انا مش هسيبك
ومشي
ام شروق جات
ام شروق.. كدا تقلقيني عليكي
شروق بطيبه. انا اسفه ياماما

ام شروق بضحك.. بعد اي بعد موقفت. ي قلبي عليكي
شروق بسرعه.. بعد الشر
ام شروق.. انتي لو كان جرالك حاجه انا كنت همو.. ت من غيرك
شروق.. انا اسفه
ام شروق حضنتها.. متتاسفيش يعبيطه دا انا صاحبتك مش امك
شروق.. ربنا يعلم ياامي والله
شريف دخل فاجاه
شريف بهزار.. هالله هالله يعني شيفكم تحبو ف بعض ونا تشتمو.. ني واتشتم تسلمي ياست ماما
الام؛ يابكاش دا انا كنت عملالك صنيه جلاش بس البت تعبت كان هيفوتك الجلاش
شروق: يرتني منتح.. رت انا عايزه اروح اكول
شريف.. ف وحده لسه طله من مو. ت تاكل
شروق.. فيه
شريف.. مين
شروق.. انا
شريف.. بشيخه اتنيلي
شروق.. تعالي نقعد مع بعض لحد ماامك تعمل الاكل
شريف.. تعالي
شريف.. انتي عملتي كداا عشان ادم مشكدا
شروق.. ياريت نقفل السيره دي

شريف بغضب.. يعني عملتي عشان كداا طب مهو مش بيحببك انتي لازم تشوفي حياتك ولا انتي خوفتي
شروق بعياط.. انا خوفت عمري مخوفت كدا هو سبني بس قلبي الغبي بيحبو وبيدقلو انا تعبت اوي ياشريف ياريتكم سبتوني امو.. ت وارتاح كنت هرتاح اكتر
شريف..اهدي خلاص اشش
شروق: نا تعبت
شريف.. اهدي خلاص تيجي اشيلك
شروق بضحك انت لسه فاكر
شريف.. يلا
وشلها عل كتفه وفضلت تتضحك
شريف نزل بيها الشارع وجري بيها
وشروق فرحانه ونسيت كل حاجه
شريف: مبسوطه
شروق بصوت عالي.. انت اعظم اخ ف العالمم بحبككككك
شريف.. بحبكك اويي

شروق: ونا اكترر
وروحو بعد يوم تعب
ادم: كنتو فين
شريف: دا حاجه متخصكش
ودخلو الاوضه
شريف.. اهدي ويالا نامي وانسي وافتكري اليوم النهارده بحلو
شروق.. حاضر
ونامت شروق
نزل شريف ادم وقفو
ادم:هو نت مش طيقن. ي ليه
شريف بسخريه: شايفك كاسر اختي ومخليها ف حاله وحشه ومطيقق. ش دا انا كويس اني سيبك عايش
ادم: انا غلطان ومعترف
شريف؛ كدا كدا شروق هتمشي وهتسافر ومش هتيجي هنا وياريت انت تنسها عشان هي نسيتك سلا يابن عمي
ومشي
ادم: انا استحالا اسيبها تمشي
ومشي دخل اوضته ونام
_____________________________________________

فصباح جديد
عند شروق صحيت نشيطه وقامت صلات فرضها ونزلت تشوف في اي
ادم ماسك قميص شريف.. انت ملكش دعوه بشروق انت فاهم
شريف.. دي اختي ونا مش هسمحلك تاذ.. يها عشان نت اصلا مش را. جل
ادم اتعصب: انت عارف انت بتقول اي
شروق وقفت بينهم.. في اي انتو عايزين ليه تكسروني ونت ياادم متسبني اعيش حياتي انت اي انان. ي انت واحد مش بتحب غير نفسك وبس انساني بقي
ادم بحزن.. بس انا مش هنساكي وعمري مهنساكي انا كنت غبي والله غبي
شروق.. انساني
ادم بعصبيه.. انا مش هسيبك ياشروق
شروق.. ونا مش عايزاك
ادم.. انا عايزك
شروق: انت واحد زبا. له
ادم: عارف
شروق: انا طلعه

ادم: انا مش هعتذر تاني غور. ي
ومشي راح شركته
وهو وماشي سمع
اغنيه لمحمد سعيد
كنتي قوليلي انك ناويه ف يوم تسبيني
كنتي قوليلي انك هتغيبي وتنسيني
انا كنت هضمك جوا ف حضني ومش هطولك ايدي
انا كنت هحاول انساكي واعيد تفكيري
ادم ماشي بحزن.. كنتي قوليلي ياشروق
عند شروق نزلت تتمشي
وفجاه شافت…..

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية حبيب الطفولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *